Bijbaantje in de richting van je studie

He meiden.
Ik ben net begonnen aan mijn nieuwe opleiding (op hbo) en eigenlijk zou ik wel een baantje willen hebben waarbij ik het vak ook sneller leer. Een bijbaan in mijn vakgebied dus. Ik doe zelf de opleiding HRM maar ik heb zo’n rot rooster dat ik alleen in het weekend kan werken.

Heeft iemand ervaring met een baantje in het vakgebied van zijn opleiding en weet iemand hoe ik dit het best kan aanpakken?

Wat is HRM?

Ik zit in het onderwijs en kan geen bijbaan in mijn vakgebied krijgen.
Dus ik verdien mijn geld met broodjes smeren bij Bakker Bart.

Het is lastig om iets te vinden dat bij je vakgebied hoort omdat je amper werkervaring hebt.

Vaak kan je wel een bijbaan in hetzelfde vakgebied vinden rond je 3e jaar.
Als je in het 1e jaar zit heb je nog geen ervaring en daardoor eigenlijk geen kans op een bijbaan.

HRM is inderdaad Human Resouce Management. Voorheen Personeel en Arbeid (P&A).

Je kan onder andere werken als trainer, coach, bij uitzendbureau en UWV en op HRM afdeling (Personeels afdeling) wanneer je bent afgestudeerd.

Weet je al wat je uiteindelijk met HRM wil gaan doen? Als je dat weet, kan je het beste direct in die richting gaan zoeken.

Ik heb zelf een tijdje op een advocatenkantoor gewerkt als juridisch assistent. Ik ben destijds gewoon allerlei advocatenkantoren gaan mailen of ze nog iemand nodig hadden als assistent etc.

^Wat leuk! Mij lijken eigenlijk allebei de kanten van HRM erg leuk, dat maakt mij dus niet zoveel uit welke kant het word.