Bijbaantje,Faalangst..

Hallo allemaal,

Vandaag was mijn eerste werkdag. Opzich vond ik het wel meevallen.
Maar als ik bij de kassa sta,dan gaat het helemaal mis!
Ik krijg een black-out en raak helemaal in paniek… :frowning:
Ik weet dat het pas mijn eerste dag is,maar ik ben echt heel erg bang dat ik het niet zal kunnen. Ik heb faalangst, dit is mijn eerste baantje en ik besef nu pas hoe erg faalangst mijn leven beïnvloed.

Hebben jullie wat tips voor mij? Of kunnen jullie je ervaring delen…

:cry:

Zoals je zegt, het was de eerste keer. Je moet gewoon nog wennen. En houd gewoon in je achterhoofd dat als het niet goed gaat je medewerkers vast wel willen helpen, zo niet kun je beter een ander baantje zoeken. Is ook geen ramp toch? (:

Ik heb niet écht tips ofzo, maar ik werk zelf sinds kort als serveerster en ik merk ook wel dat ik altijd denk dat ik het helemaal fout doe. Soms heb ik éven een dagje dat ik alles aan andere vraag om te doen omdat ik denk dat ik het zelf niet kan maar sinds kort gaat het steeds beter. Ik werk er nu al iets langer en merk wel dat ik ook zelf het echt wel goed doe. Ik heb zelfs biertjes getapt terwijl het eerst steeds overstroomde…
Dus eigenlijk moet je het gewoon wat langer blijven doen en op gegeven moment merk je dat het gewoon goed gaat allemaal en dat je voor niks loopt druk te maken.

Ik werk in een winkel, en sta dus ook achter de kassa. De eerste paar dagen was de rij zó lang, dat ze bijna buiten stonden te wachten. En nu gaat alles meestal lekker snel, en gaat het bijna automatisch!

Het is normaal hoor, dat je een beetje onzeker bent na je eerste werkdag. Ik mag sinds kort alleen openen, en daar heb ik ook wel over in gezeten! Maar ook dat gaat altijd goed

Waarom ga je dan achter de kassa?
Dan kon je beter vakken vullen, das veel minder stressen.