bijbaantje+ apart uiterlijk??

ik ben dus 17, en… nou ja heb blauw blond en zwart haar ,
nu heb ik een probleempje, ik zoek een bijbaantje
maar ben bang dat ik overal word afgewezen van wegen hoe ik er uit zie
nu vroeg ik me af , weten jullie werk waar dat juist op prijs gesteld word
ik ga niet mijn haar weer blond verven , dat doe ik gewoon niet ,
of hebben jullie tips … om er voor de rest wel aanvaardbaar uit te zien
. hier is een foto van mij (lekker mooi …niet dus maar goed)

http://j4.tagstat.com/image01/6/231b/0001052Vycr.jpg

Nou ik heb roze met bruin haar en ga wss schoonmaken bij Landal.
En ik paste op :'DDDD

Maar ik denk dat als je in de horeca wilt, echt bediening dat het wel een probleem wordt.

Ik zou je haar ook niet weer normaal doen, zou ik ook niet doen.

^^, horica is ook niks voor mij XD

maar schoonmaken , miss … :stuck_out_tongue:
ik zal eens informeren bij mij in de buurt ,…

het was nog niet in me op gekomen

dank ^^

gewoon zo laten hoe je bent. er is niks met jou dus… blijf je zelf
en ga bijv. in een kledingwinkel werken miss is dat wat voor jou.!! Doe gewoon wat jij leuk vind. Ik zie jou teminste in een kleeren winkel werken haha
naja succes xx

ik had paars met bruin haar. XD
ik denk dat je het gewoon moet proberen, ik kan in elk geval geen reden bedenken je af te wijzen hierom.

prachtig kapsel trouwens. en die kleuren. :open_mouth:

Hmm het kan opzich wel problemen opleveren. Als je bijvoorbeeld in een supermarkt wilt werken kan het wel eens moeilijk worden, je mag daar bijvoorbeeld ook geen piercings enzo in je gezicht hebben (bij ons tenminste niet). Maar verder werken er wel meisjes die de onderkant van hun haar bruin hebben en de bovenkant blond. Dus als bruin/blond mag, waarom blauw/blond dan niet.

Je moet inderdaad niet je haar helemaal blond verven.
mensen moeten je gewoon accepteren zoals je eruit ziet en als ze dat niet doen zijn ze gewoon sneu.

Ik ben vakkenvuller bij de Hema en ik heb 2 piercings in mn lip :V
En bij schoonmaken was het ook geen probleem.

oke ^^ , tnks voor de tips, ik ga het gewoon proberen XD , …

niet geschoten altijd miss … ^^

ik vind je haar geweldig<3 lekker jezelf blijven, en als ze je niet willen,dan niet, dan willen ze je vast wel ergens anders:)

in de stad waar ik naar school ga is er een kruidvat en daar werkt een meisje (aan de kassa!) die hele lange dreads heeft, vele piercings en haar armen vol tatoe’s. dus ik denk dat het van winkel tot winkel afhangt.

Volgens mij is je uiterlijk iets waar het minst op gelet wordt. Je moet er wel verzorgd uitzien in je kleding (dus geen topjes en korte broekjes), als je toont dat je enthousiast bent en heel heel graag daar wilt werken, ben je voor je het weet aangenomen :grin: Ik denk dat met jouw haar ze gaan denken dat je karakter hebt en dus zwaar werk aankan ofzo :grin: Ik heb al meiden gezien met aparte kapsels die in winkels werken, dus waarom ook niet?

Ik denk wel dat je bij een openbaar bijbaantje (zoals bij een bakker, meestal zelfstandigen) er iets neutraler uit moet zien… Niet dat dat wegneemt dat je jezelf moet veranderen! Bij grotere ketens doet het er niet toe denk ik,
of in een magazijn ofzo maakt het ook niet uit he :wink:

iig niets aan jezelf veranderen voor een bijbaantje!

Eigenlijk is het best wel raar dat je afgewezen wordt om je uiterlijk, tegenwoordig zijn er zoveel rare uiterlijken (Haha rare zin) dus eigenlijk zou de ‘maatschappij’ het gewoon horen te accepteren.

Schoonmaken in een bejaardentehuis verdient echt goooeeed… btw je kunt ook wel solliciteren bij moderne kledingwinkels als Man@work ofzo, of bij een tattooshop? beetje vegen enzo…

In de horeca wordt het inderdaad een probleem, maar dat wil je ook niet.

Verder verschilt het per winkel, dus moet je het gewoon maar proberen xD

Persoonlijk denk ik echt niet dat je wordt afgewezen, je ziet er echt niet ‘apart’ uit. Ik was laatst in de Sacha in Den Haag, daar werkt een meisje/vrouw en ze zit ONDER de tattooages, en ze droeg kleding waarin je zowat al haar tattoos kon zien (broek laag, mouwloos topje met open rug). Ik heb haar gezicht niet goed bekeken maar ongetwijfeld ziet ze er niet heel standaard uit. En laatst werkte er een jongen in de Lush, en hij zat ook onder de tattoos en piercings. Dus geloof me, je wordt niet afgewezen.

Zelf werk ik bij de Kruitvat, en daar werken ook gewoon mensen met een piercing door de lip en een ander had een x hele apar en veeeel oogschaduw op haar oog gedaan , een soort van katachtig ding op haar oog gemaakt…
Was wel cool, maar het viel wel op hahaha …
Bij de meeste winkels wordt je denk ik gewoon aangenomen hoor :slightly_smiling_face:

volgens mij wordt er tegenwoordig echt geeeen probleem meer van gemaakt hoor!
Er zijn meer mensen die er wat ‘anders’ uit zien, bijv. wat forsere mensen, nou en die worden toch ook gewoon aangenomen?

noujaa ik weet het ook niet,

succes!

mee eens