Bijbaante op mn 13de? waar?

Ik ben dus 13 en wil heel graag een bijbaantje omdat: Ik zelfstandig wil zijn en niet iedere keer mijns ouders wil vragen om geld, ik toch niks beters te doen heb en om te sparen
En ik heb geen idee waar ik zou moeten kijken, omdat ik 13 ben is er weinig optie heeft iemand tips voor waar eigenlijk maakt het me niet uit wat zolang het maar niet krantenwijk is :sweat_smile:

Eerste waar ik aan dacht was inderdaad krantenwijk of folders. Je zou in je buurt kunnen rondvragen voor oppassen, ben je denk ik nog wel jong voor, of honden uitlaten of zo. Ik weet niet wanneer je 14 wordt, maar volgens mij mag je vanaf dan vakken vullen

1 like

Ik denk dat het toch kranten bezorgen of de hond uitlaten wordt. Je mag een hoop dingen nog niet op deze leeftijd vanwege kinderarbeid. Je mag wel vakken vullen bij een supermarkt bijvoorbeeld, maar omdat je sommige dingen dan weer niet mag zoals achter de kassa, vinden veel winkels het onhandig omdat ze ook een ouder iemand aan kunnen nemen die het allebei mag. Maar je kunt het altijd proberen! Ga gewoon eens langs bij een winkel die je leuk lijkt en vraag of ze nog mensen zoeken. Dan hoor je vanzelf of het kan en hoe je kunt solliciteren. Je zou ook op Facebook ofzo een berichtje kunnen plaatsen dat je beschikbaar bent. Je zou kunnen zeggen dat je klusjes aan huis kunt doen, of op de hond of kat kan passen, of misschien op iemand z’n kind kan oppassen. En dan zet je er bij wanneer je beschikbaar bent. Misschien heb je een hobby waarmee je een winkeltje kunt beginnen? Misschien ben je creatief en kun je je creaties verkopen bijvoorbeeld. Ik hoop dat dit je wat inspiratie geeft!

1 like