Ik zou gewoon even langsgaan vandaag als je tijd hebt
Werkgevers en/of de leiding moeten gewoon begrijpen dat het maar een bijbaantje is.
Toen ik nog op school zat werd mijn leiding ook boos als ik de telefoon niet opnam terwijl ze ALTIJD onder mijn lestijden belden.
Ik heb destijds laten weten dat ik mijn bijbaan heel leuk vond maar dat school voor mij belangrijk is en als ze dat als een probleem zouden zien, ze maar moesten zoeken naar dure 23+ers die vaak niet meer op school zitten.
Toen kon er opeens wel vanalles gedaan worden.
Wel een tip: Ga voortaan sneller achter dingen aan. Je weet al een heel jaar dat je dit jaar examens hebt dus geef dan ook voortaan ruim vantevoren aan wat jouw wensen zijn.
Ik zou het namelijk ook niet fijn vinden als de groep waar ik leiding over heb, zo laat komt met dit soort dingen.
Leg ook duidelijk uit waarom. Niet alleen “ik heb het druk”
Gewoon: “ik heb dit jaar examens. Dit betekent dat ik buiten mijn schooluren om nog veel tijd moet steken in leren, oefenen en huiswerk maken. Als ik meerdere dagen pas na 10 uur thuis ben, kan ik niet meer doen wat ik zou moeten doen. Ik wil graag maar 1 dag in de week werken zodat ik wel de tijd heb voor examens die ik nodig heb. Ik vind het heel vervelend voor u maar begrijp wel dat school voor gaat op werk.” Zoiets.