bijbaan gaat school voor? HELP

hallo,
ik heb een bijbaan en werk 2 avonden in de week, maar nu zit ik in mijn examen jaar en heb over een paar maanden examen en krijg het nu erg druk op school. als ik gewerkt heb is het al laat en heb daarna geen tijd meer voor huiswerk etc. zal ik vragen of ik 1 keer kan werken? ik ben bang dat ze boos worden ofso.

alvast bedankt voor jullie hulp xxxx

Gewoon vragen, waarom zouden ze boos worden? Je kan het gewoon vragen, je schoolwerk voor je examen lijkt mij een behoorlijk geldige reden om minder te gaan werken. Je kan dan zeggen dat je na je examens meer kan gaan werken.

bedankt, ik ga het meteen even vragen!

oke jongens hij zei dat ik het wel lastig maakte en dat hij zou kijken.
ik wil het liefst dat het deze week al kan. kan ik dat ook gewoon al vragen?

Ja vraag dat maar gewoon, is helemaal niet raar.

En ik vind dat school ATLIJD voor gaat dan werk. Je wilt straks niet zakken om een lullig bijbaantje.

Dit.

Ik heb ook een bijbaantje, maar ik heb wel duidelijk gemaakt dat ik enkel in het weekend kan. Ik kan me bijna niet voorstellen dat ik twee avonden op een week zou verliezen. Zeker vragen!

Ja ik werk dus doordeweeks en dan ben ik meestal pas om 22;15 thuis.

School gaat ALTIJD voor je baantje. Dat weten zij ook als ze scholieren aannemen, maar heel veel werkgevers maken er een beetje “misbruik” van dat mensen niet zo snel durven te zeggen als ze iets niet fijn vinden in de angst dat ze hun baan verliezen.

Gewoon aangeven en als ze er geen rekening mee willen houden, pech voor ze, dan ben jij weg. School gaat echt altijd voor.

Dankjulliewel!!

Inderdaad wat hierboven al is gezegd, school gaat voor! En bekijk het zo, na je examens kun je bijna 3 maanden gaannwerken, want dan heb je geen school meer :wink:

ik zit er gewoon mee dat moet zeggen dat ik aankomende week al 1 keer in de week wil werken, want ik was deze week erg ziek :bored:

kan iemand please helpennn

Ik zou gewoon even langsgaan vandaag als je tijd hebt
Werkgevers en/of de leiding moeten gewoon begrijpen dat het maar een bijbaantje is.
Toen ik nog op school zat werd mijn leiding ook boos als ik de telefoon niet opnam terwijl ze ALTIJD onder mijn lestijden belden.
Ik heb destijds laten weten dat ik mijn bijbaan heel leuk vond maar dat school voor mij belangrijk is en als ze dat als een probleem zouden zien, ze maar moesten zoeken naar dure 23+ers die vaak niet meer op school zitten.
Toen kon er opeens wel vanalles gedaan worden.

Wel een tip: Ga voortaan sneller achter dingen aan. Je weet al een heel jaar dat je dit jaar examens hebt dus geef dan ook voortaan ruim vantevoren aan wat jouw wensen zijn.
Ik zou het namelijk ook niet fijn vinden als de groep waar ik leiding over heb, zo laat komt met dit soort dingen.
Leg ook duidelijk uit waarom. Niet alleen “ik heb het druk”
Gewoon: “ik heb dit jaar examens. Dit betekent dat ik buiten mijn schooluren om nog veel tijd moet steken in leren, oefenen en huiswerk maken. Als ik meerdere dagen pas na 10 uur thuis ben, kan ik niet meer doen wat ik zou moeten doen. Ik wil graag maar 1 dag in de week werken zodat ik wel de tijd heb voor examens die ik nodig heb. Ik vind het heel vervelend voor u maar begrijp wel dat school voor gaat op werk.” Zoiets.

Gewoon vragen en overleggen. Je zult tegen die tijd ook vrij moeten nemen en als je open kaart speelt, zullen ze dat meer waarderen.

Ja ik werk er nog maar een maand of 2, maar je hebt gelijk. Ik vind het wel moeilijk om te zeggen

Ik had ook een bijbaantje. Ik werkte 5 dagen in de week en was altijd te uitgeput voor school. Ze behandelde mij ook erg slecht. Ik heb zoveel spijt dat ik niks tegen ze durfde te zeggen. Ik zou het gewoon tegen ze zeggen. Ze moeten ook wel rekening houden met jou.

Toch gewoon echt aangeven, school is inderdaad belangrijker. Je kunt je hele leven werken nog.

Hooi, ik heb met m’n moeder overlegt en besloten dat ik af ga bellen. Ik vind het ontzettend eng, vooral omdat ik vorige week ziek ben geweest. Hoe kan ik het het beste zeggen?