Bij wie moet ik wonen?

Ik ben 15 en ik zit voor mijn 2e jaar in havo 2. Mijn ouders zijn in 2006 gescheiden. Ik woon nu bij mijn moeder en twee broers. Ik vind het heel saai op school, want al min vrienden zitten op een andere school op 1 vriendin na. Daarom denk ik erover na om bij mijn vader in almere te wonen. Ik heb bijna altijd ruzie met mijn moeder over cijfers enzo. Mijn vader doet er minder moeilijk over. Mijn vader en stiefmoeder krijgen de hele tijd visite, en daar heb ik ook geen zin in. Ik vind het ook moeilijk om vrienden te maken, want ik vind iedereen die ik ken kinderachtig, en ze hebben nooit dezelfde interesses.

kan iemand me helpen?

kun je niet bij je moeder blijven en op die school gaan waar je meeste vrienden zitten?

Wij kunnen toch niet voor jouw beslissen?

Om de week naar de ander :’) kweet niet hoor. Oh, nee dan is er nog een probleem met de school.
Wij kunnen die beslissing niet maken voor jou, maak een lijstje met na & voordelen diegene die de meeste voordelen heeft wint :’) …

Van veel mensen hoor ik dat Almere nou niet fantastisch is om in te wonen. En ga inderdaad gewoon naar die andere school

als je bij je vader gaat wonen, denk ik dat je veel ruzie met hem zal hebben, en dat het dan weer beter gaat met je moeder. Het is denk ik weglopen van de problemen, het lost niks op.

je vader kan wel minder streng zijn over school enzo
maar is het niet beter om juist wel iemand te hebben die achter je aan zit over school
als je bij je vader gaat wonen zou je je moeder en broers niet missen?

Ik zou voor mijn moeder kiezen, no matter what.
Maar ik denk dat het bij jou geval anders is, ik weet niet hoe jij denkt enzo.

Ik woon zelf bij me vader omdat die in het huis woont waar ik al me hele leven woon. Ik was van plan om bij me moeder te wonen en heb dit ook een maandje vol gehouden alleen dat liep niet goed tussen mij en die vriend van me moeder en ik kreeg heimwee naar het huis waar ik altijd al heb gewoond. Ik woon er nu nog steeds en ben tevreden met me keuze.

In jou geval zou ik gewoon bij je moeder blijven, ze heeft alleen het beste met je voor. En dan heb je ook nog je broers in de buurt. Je kan ook gewoon elk weekend je vader opzoeken en dan ook je vrienden.

gras is altijd groener aan de overkant, maar je kunt het proberen, misschien ben je daar wel gelukkiger. Hou er wel rekekning mee. (bovenstaande).

jij bent trouwens best oud voor de 2e :stuck_out_tongue: Sorry, maar dat viel me eventjes op, zie dit maar als een up.

+1

Je moet zelf weten wat je wilt, ik denk niet dat wij dit voor je kunnen beslissen.