Hallo allemaal.
Ik ben 19, mijn vriend is 21 en we zijn nu een jaar en een maand samen.
We hebben een goeie relatie, ik hou zielsveel van hem en hij maakt me echt gelukkig.
Ik ga naar de universiteit, mijn vriend werkt al.
Binnen mijn relatie zit alles dus goed, maar thuis helemaal niet.
Ik heb als kind veel meegemaakt, maar ik kropte alles op, tot ik op mijn vijftiende aan anorexia leed.
Ik ben er na twee jaar bovenop gekomen, daar ben ik best trots op.
Het probleem is nu dat mijn ouders gescheiden zijn, ik door omstandigheden weinig tot geen contact meer heb met mijn vader, en dat ik ongelukkig ben thuis. Mijn mama houdt nooit rekening met mij, en is erg streng. Ze is een carrierevrouw en haar sociaal leven onderhouden is haar hoogste prioriteit.
Mijn psychologen hebben mij en mijn familie altijd verteld dat ik het best wegga uit thuis, omdat ik een gevoelig meisje ben en een ‘warm nest’ nodig heb, iets wat ik thuis niet krijg. Ik voel me absoluut niet geliefd. Mijn mama weet niet wie ik ben, of wat ik doe. Ze weet ook niet welke examens ik heb tijdens de examenperiode, simpelweg omdat dit haar niet interesseert. Dit zijn slechts enkele voorbeelden. Er zijn veel ergere die bij mij gebeuren dan dit, maar daar ga ik verder niet op in.
Het komt er op neer, dat mijn vriend heeft voorgesteld om bij hem en zijn ouders te komen wonen.
Hij weet dat ik veel huil en erg ongelukkig ben thuis. Ook mijn studies lijden daaronder.
Ik heb vaak hoofdpijn omdat ik me zo druk maak om alles hier…
Hij heeft erg lieve ouders en het warme nest waar ik zo naar verlang.
Maar is dit wel een goed idee? Ben ik niet te jong? Zet ik mijn relatie op het spel?
Ik hoop dat jullie me kunnen helpen!
Alvast heel erg bedankt!xx