Bij vriend slapen?

Herkenbaar, ik ben 15 en hij is 16. Ik heb al 14 maanden verkering en het mag nogsteeds niet. En me ouders hoeven het om opa en oma redenen niet meer te doen. Waarom doen ouders toch altijd zo moeilijk?

o wat kinderachtig van je ouders dat ze de reden niet vertellen

ik heb hetzelfde probleem gehad met mijn vriend, we hebben nu bijna 2,5 jaar.
maar zijn vader dacht dat het toch maar een relatie voor even zou zijn & dat heeft die ook vaak genoeg tegen ons gezegt waardoor hij dus niet bij mij mocht slapen en ik ook niet bij hem =S erg vervelend natuurlijk want van mij ouders mocht het wel.
dus het werd maar tegengehouden van 1 kant.
maar wat je er nou aan kan doen, goede vraag ik ben bang het enige is vaak genoeg blijven zeuren of die mag blijven slapen en dan maar afwachten wanneer ze een keer met ja antwoorden!

15 is toch wel wat jonger dan 17, bijna 18…

Ik had hetzelfde, ik was 17 en had destijds 8 maanden toen ik voor het eerst bij hem mocht slapen. Maar ik zou eens gewoon heel goed met haar praten, en echt gewoon door blijven vragen wat ze erop tegen heeft als ze toch al weet dat jullie van alles doen met elkaar. Op een gegeven moment zal het muntje hoop ik toch wel vallen dat het geen zin heeft om het niet toe te staan. Ze moet gewoon aan het idee wennen dat je wat ouder wordt, denk ik. Dat was bij mijn moeder wel in ieder geval.

ik heb hetzelfde. Alleen als er ‘speciale redenen’ zijn mag ik van mijn ouders bij hem slapen of hij bij mij. Zijn ouders maakt het niet uit.
Mijn moeder zei laatst tegen me: Je bent om één uur 's middag thuis want je moet nog leren! Toen heb ik mijn moeder vriendelijk verteld dat ik over minder dan een jaar 18 ben, dat ik dan mijn rijbewijs ga halen, dat ik dan mijn verzekering etc zelf ga betalen, dat ik binnen anderhalf jaar op mezelf woon, dus dat ze me nu los moet laten en dat ik zelf heel goed kan plannen wanneer ik moet leren, en als ik dat niet kan kom ik er zelf wel achter. Ik heb dit wel netjes gezegd, dus niet eruit geschreeuwd. Ik hoop dat de boodschap aan is gekomen. Als ik jou was zou ik ook zoiets tegen je moeder zeggen. gewoon laten zien dat jij volwassen bent, dat je goede argumenten hebt, dat je gewoon zelfstandiger wilt worden, en dat ze je daarom los moet laten.
Dus inderdaad een kopje koffie zetten en het op een rustige manier vertellen.

14 maanden is toch wat langer dan 8 maanden
sorry hoor, maar iedereen doet net alsof iemand van 15 nog een vet klein kind is.
was jij op je 15e nog een superklein kind dan?

ja ik was 1,45m ofzoXD

Had je op je 15e al 14 maanden?
Ik kan er zo niet over dat iedereen onder de 16/17 hier als een klein kind wordt behandelt als het op seks aankomt.
niet erg realistisch om te denken dat mensen van 15 alleen maar kunnen giechelen over jongens, laat staan dat ze met ze zoenen.

Nee, ik had op m’n 15e geen 14 maanden, ik heb zelfs nog nooit een vriendje ehad. Maar ik snap het zeker wel dat ouders hun 15jarige dochter proberen te beschermen, 15 is echt nog jong hoor! En ook al heb je het dan 14 maanden, toch ben je als meisje nog 15. Mag ik raden, jij bent zeker 15?

Ik ben 16 en word over 2 weken 17.
Ik vind dat wij hier beter goed advies kunnen geven aan mensen van 15, zodat het iig goed gebeurt, dan dat we ze allemaal gaan uitlachen
Als jij op je 15e nog nooit een vriendje had gehad, dan betekend het niet dat niemand op zijn 15e een vriendje mag hebben
Ik heb toen ik een halfjaar 13 was iets gekregen met een jongen van 16, we hebben nu nog steeds wat. (& we zijn nog steeds hartstikke gelukkig)
Dus ga niet doen alsof het niet kan, want dan slaat werkelijk waar nergens op.

dat vind ik pas kinderachtig.

Ik heb nooit gezegd dat het niet kan. Maar ik vind het normaal dat ouders een 15jarig kind iets kunnen verbieden. Je bent als 15jarige behoorlijk beïnvloedbaar, en jij kan wel zeggen dat je misschien heel volwassen was op die leeftijd en ik heb ook niks gezegd over dat een 15jarig meisje geen vriend mag hebben al 14 maanden, ik zeg alleen dat 15 nog jong is, en dat ouders dan best hun dochter mogen verbieden bij hun vriendje te slapen. Als je 17 bent moeten je ouders je gaan loslaten, en als je jonger bent ook in bepaalde dingen. Maar ik snap echt wel dat ouders hun kinderen van 15 geen toestemming gaan geven om seks te hebben met hun vriendje. En er is niks kinderachtigs aan wat ik zeg.

En het feit dat ik geen vriendje heb gehad staat hier helemaal buiten.

‘15 is echt nog jong hoor!’
waarom is 15 té jong voor seks, terwijl 16 wel goed is.
Waar ligt de grens tussen 15 en 16, op dat getal na?
Ik ken genoeg mensen van 15 die zich heel wat volwassener gedragen dan 16-jarigen.

& ik snap natuurlijk ook wel dat ouders dat verbieden, ik mocht op mijn 15e ook niet bij mijn vriend slapen, maar ik had wel seks, en dat wisten mijn ouders ook. Maar daar reageerde ik ook niet op! Ik reageer puur op het feit dat iemand van 15 hier behoorlijk vaak als een klein kind wordt behandelt (en dan bedoel ik niet qua lengte, breedte maar qua persoonlijkheid)

en ‘15 is toch wel wat jonger dan 17, bijna 18.’ komt dan meteen over als 'bemoei je er niet mee, jij weet niet waar het hier over gaat, jij bent een klein kind.’ en zo wil jij ook niet behandelt worden.

En nu wil ik geen ruzie met jou, maar ik kan me daar zo aan ergeren (over het algemeen hier op girlscene), en toevallig reageerde ik dat op jou af.

Het spijt me daarvoor
maar ik hoop ook dat je wel snapt wat ik bedoel.

Ik persoonlijk vindt 15 te jong voor seks, ook al gedragen die mensen zich suuupervolwassen en lijken ze dat ook, in hun hoofd zijn het nog altijd kinderen. Maar als die mensen seks willen moeten ze het zelf weten. Ik behandel 15jarigen helemaal niet als kleine kinderen, dat heb jij uit mijn reactie opgemaakt. Ik heb alleen duidelijk gemaakt dat het logisch is dat een ouder het hun 15jarige kind verbiedt bij hun vriendje te slapen. Iemand die bijna 18 is kun je nog maar heel kort iets verbieden dus dat is een heel ander verhaal. Want als je 15 bent ben je nog lang niet volwassen…

en ‘15 is toch wel wat jonger dan 17, bijna 18.’ komt dan meteen over als 'bemoei je er niet mee, jij weet niet waar het hier over gaat, jij bent een klein kind.

en dit heb jij er vangemaakt, dat heb ik nooit getypt. Je voelt je blijkbaar heel snel aangevallen.

Okee, die las ik pas na mijn reactie. Ik ben hier niet om 15jarigen te discrimineren, ik probeer alleen duidelijk te maken dat als je 15 bent je ouders je nog veel kunnen verbieden.

Ohja, en je krijgt de groetjes van Paprikaas, die ook 15 is en een van mijn beste vriendinnetjes.

• ik heb toch echt gezegd ‘hier op girlscene’, dus niet puur naar jou toe.

** ik zei; komt over als
ik zeg dan niet meteen dat jij het zo bedoelt hebt, maar op internet kun je nooit zien hoe iemand het bedoelt heeft.

& het spijt me, ik reageerde misschien wat overdreven

& doe de groeten maar terug aan Paprikaas.

Ik ben het hélemaal met jou eens! 15 is nog véél te jong. dan ben je als het ware nog een -lees goed- KLEIN kind.

*denkt zoals hahaMiloe*