Bij vriend slapen

Ik weet dat er al heel wat topics over dit onderwerp bestaan, maar daar werd mijn vraag eigenlijk niet beantwoord.
Ik heb nu ruim een maand een relatie, daarvoor iets van 1,5 maand gedate. Het voelt echt heel goed en ik ben dan ook heel blij met hem.
Mijn vriend heeft echter meerdere keren aangegeven dat ie het heel fijn zou vinden als ik eens bij hem blijf slapen. Hij heeft meerdere relaties gehad in het verleden, en hecht er altijd veel waarde aan wat betreft het naast elkaar wakker worden e.d.
Nu is het zo dat ik nog maagd ben, wat hij hoogst waarschijnlijk wel doorheeft, en toen we het een poosje geleden over seks hadden kwamen we erachter dat we het allebei niet willen overhaasten en er dus geen druk achter zit.
Ik zou maar al te graag bij hem willen slapen, alleen mijn moeder waarschuwt mij constant dat ik als ik verstandig ben, ik het niet doe. Zij denkt dat de verleiding op deze manier alleen maar groter wordt en dat ik uiteindelijk, hoe dan ook toegeef.
Is het waar wat ze zegt? Mijn vriend weet dat het (wat mij betreft) niet de bedoeling is dat we tijdens zo’n nacht seks hebben, maar het is en blijft wel een jongen. Zeker omdat ik bang ben dat ik het op dat moment ook wil, twijfel ik zo.
Ik zou het liefst nog even wachten, omdat 1 maand voor mijn gevoel veel te kort klinkt.
Wat denken jullie?

Ik weet honderd procent zeker dat als jij duidelijk je grenzen aangeeft/aan hebt gegeven (en dat heb je), hij zijn handjes netjes thuis houdt:)

Aan de andere kant, als jij nu al zegt dat je je er niet fijn bij voelt, zou ik het niet doen. Ik zou het alleen niet laten vanwege je moeder, want ze spreekt je alleen maar ten onrechte angst in.

Ik zou het gewoon over je heen laten komen. Je zegt nu dat je nog wilt wachten, maar op het moment zelf kan het net zo goed zijn dat je het wilt.
Bij elkaar blijven slapen voor de eerste keer, betekent niet meteen dat je seks moet hebben, het is je eigen keus. X

Als je bij elkaar slaapt hoef je niet ook meteen seks te hebben hoor. Ik heb wel een maand bij mijn ex geslapen zonder al te veel gedaan te hebben want daar waren we nog niet aan toe. Als jij gewoon goed je grenzen aangeeft en hij weet ervan, kun je prima bij elkaar slapen zonder seks te hebben naar mijn idee. Gewoon lekker tegen elkaar aan liggen en naast elkaar wakker worden is ook hartstikke leuk (:

Ik heb dit ook wel een beetje, maar mijn ouders verbieden het gewoon hard, haha.
Maar ik denk inderdaad dat de verleiding wel een stuk groter is als je bij elkaar slaapt.
Maar aan de andere kant, als jullie het er wel over hebben gehad en jij weet gewoon goed wat je wel en niet wilt, dan moet het vast wel goed komen (:

Dankjulliewel voor de reacties! Ik denk dat ik nog even wacht, maar niet te lang. Want ik kan het me inderdaad niet voorstellen dat hij mijn keus niet zou accepteren, en bovendien, als ik het op dat moment ook wil ben ik er blijkbaar gewoon klaar voor :slightly_smiling_face:

Als je gewoon duidelijk met elkaar afspreekt wat er wel en wat er niet kan is er geen reden om je zorgen te moeten maken. Als je hem dus helemaal kunt vertrouwen dat hij niks zal doen wat jij niet wilt kun je dus best bij elkaar slapen.

Hoe oud ben je? :blush:

Als het niet goed veolt (van jou uit) zou ik nog even wachten. En al helemaal met seks. Maar als jij goed je grenzen aan kan geven, waarom zou je dan neit bij hem slapen?

Ik zou je sowieso voornemen om bij de eerste keer slapen geen seks te hebben, ook al heb je daar wel zin in op het moment! Dan weten jullie allebei waar je aan toe bent, en mocht het toch zo groeien dat je eraan toe bent na een tijdje, weet je dat tenminste zeker en heb je geen overhaaste dingen gedaan.

Het is nou eenmaal wel zo dat als je naast elkaar ligt de verleiding groter wordt om het toch te doen. Ik bedoel, je kruipt tegen elkaar aan en je gaat knuffelen als je wakker wordt en dan is het snel gebeurd.
Als je duidelijk aangeeft dat je het echt niet wil, zal hij dat vast wel respecteren, maar de verleiding is wel veel groter.
Zelf vind ik het ook vroeg om na 1,5 maand al samen te slapen, ook al wil je nog geen seks. Je relatie veranderd toch op de een of andere manier een beetje.
Maar dat is mijn mening misschien.
Als het goed voelt, moet je je niet tegen laten houden.

Ik zou er niks op tegen hebben om bij hem te blijven slapen :’) Toen mijn vriendje en ik alleen nog aan het daten waren sliep ik al bij hem, maar er gebeurde niks bijzonders behalve wat zoenen en knuffelen. Nu ik een relatie met hem heb blijf ik nog steeds bij goede vrienden logeren, ik zie daar eigenlijk niks achter. Tuurlijk, nu mijn vriend en ik al zolang hebben is bij elkaar blijven slapen wel het ideale moment om het te doen. Maar het hoeft niet.
Maar als je je er niet prettig bij voelt, kun je beter nog even wachten.

Je moet hem gewoon zeggen wat je wilt als hij zo lief is als je zegt doet hij vast niks

Ik zit een beetje met hetzelfde probleem. Ik ben een soort van bezig met een jongen en binnenkort komt hij misschien bij me slapen. Hij en ik waren voordat we zoenden al hele goede vrienden en dat zijn we nog. Maar zou het raar zijn als we elkaar dan zouden ontmaagden terwijl we niet echt iets hebben?

Hoi! Als jullie goede afspraken hebben gemaakt over hoe jij je erover voelt en hoe hij zich erover voelt, is dat in ieder geval duidelijk. Vertrouw je hem? Dan is er volgens mij niets aan de hand! Heeft hij je moeder al ontmoet? Misschien kan je hem eens mee naar huis nemen voor een gesprekje met je moeder, als jullie het echt graag willen

Goodluck! X

Jij geeft nu al aan dat je het te kort vindt. Ik zou wachten totdat je iets verder bent in je relatie. Als hij kan wachten op de seks kan hij ook wachten op het slapen.