Bij vriend slapen.

Ja inderdaad :slightly_smiling_face:
Probeer gewoon een middenweg te vinden waar jouw ouders en jij beiden comfortabel mee zijn.
En als ze het écht niet accepteren, vraag dan wanneer je wel samen mag slapen van ze, dan heb je iets om naar uit te kijken en heb je enige duidelijkheid!

Ja, oké. Bedankt! =)

Ik moet dat soort dingen nog steeds vragen (ik ben 18). Zolang ik bij m’n ouders woon moet ik gewoon melden als ik ergens heen ga of iemand naar mij komt en mee eet en/of blijft slapen (en ook hoe lang) en dan moet ik nog maar hopen dat het mag.

Vertel je ons hoe het afloopt?

mja als het om de seks gaat bij je ouders, is het wel dom want je kunt ook seks hebben als ze even niet thuis zijn of zo! Dat hoeft echt niet als je gewoon slaapt haha :wink:

Gewoon dingen zeggen als ‘Ik snap het als jullie erover na moeten denken, ik hoef ook écht niet nu meteen een antwoord maar ik hoop dat jullie snappen dat dit iets is wat ik echt graag wil’. En vooral níet gaan zeuren, schreeuwen of huilen, dan nemen je ouders je waarschijnlijk niet echt serieus :’)

Nee ik snap ook niet dat ze de vraag ‘mag ik bij … slapen?’ opvatten als ‘mag ik met … sex hebben?’ Maar ja. Dat zal wel iets typisch voor ouders zijn :’)

En nou ja. Ik heb liever wel direct een antwoord. Want mijn ouders zijn gescheiden dus zo vaak praten ze niet zo uitgebreid omdat ze gewoon hele andere werktijden hebben. Ander zou t nog een paar maanden duren of zo :’)

Maar jij hebt toch al seks met hem gehad?

Ik denk dat je ouders eerder willen praten over de pil ofzo? weet niet of je die al slikt… maar daar zou ik zeker een gesprek over willen met mijn dochter. ik wil niet dat ze zwanger thuis komt en verantwoordelijk is. want dat is iets waar je ouders geen zicht op hebben( op jouw seksuele activiteiten) maar je kunt je kind niet dwingen het niet te doen, maar jij bent wel verantwoordelijk als ouder zijnde.

lastig, gelukkig heb ik daar nooit problemen mee gehad. het gebeurde gewoon na het uitgaan. hij kon niet meer naar huis dus het was een beetje vanzelfsprekend en logisch.

Aaargh. Oke, we hebben dus gepraat. En ze blijven echt over die sex doorgaan! ‘Ja als jullie samen in bed liggen is de kans dat je je eigen grens overschrijdt veel te groot.’ Dus ik zei dat die kans er ook was als we overdag samen in bed liggen. En dat negeren ze gewoon compleet.
Nu hebben we morgen dus nóg een keer een gesprek, maar met mn vriend erbij. Maar ik snap niet waarom. Want ze blijven die reden toch wel negeren waarschijnlijk -.-
En ze zeiden ook nog iets van dat je weinig slaapt met iemand anders erbij, net zoals met vriendinnen. Dus toen zei ik dat dat ook mocht en dat dat dus geen reden was om nee te zeggen, en óók dat werd genegeerd. Aaargh.

nee. We proberen het al heel lang.

@Jarxofxhearts ik slik de pil. En dat weten ze, of in ieder geval m’n moeder. Ik denk m’n pa ook wel.
Maar dat is trouwens vast het probleem niet. Ze willen gewoon niet dat ik sex heb geloof ik.

AAARGH. Morgen wordt hoogstwaarschijnlijk ook niks meer. Want m’n vriend is nu nog steeds niet thuis, en hij weet nog niet eens hoe het vandaag is gegaan! Dus dan kan hij ook niet weten wat hij morgen moet/mag/kan zeggen.
Wij moeten dus morgen een echt WAUWWreden hebben waarom we het willen. Want we moeten mijn ouders overtuigen. Maar dat lukt op deze manier nooit. Heeft iemand een geweldige reden die nog niet genoemd is?

Hmmm misschien aankomen met “ik snap dat het voor jullie ook allemaal een beetje eng/raar/vreemd/weetikveelwat is, maar ik ben inmiddels 17 en ik denk dat ik wel mijn eigen keuzes kan maken op dit gebied. Ik snap dat de “berg van seksualiteit” en hoge berg is en dat je niet al te snel naar boven moet rennen, want dan is het uitzicht zo snel weg, maar dat is niet de reden waarom ik samen met hem wil slapen. Ik wil gewoon genieten van het feit dat ik naast hem wakker kan worden en dat is gewoon fijn. Als ik het echt om de seks zou doen, zou ik echt geen discussie gaan voeren, want dan hadden we dat allang kunnen doen. En dat kunnen jullie dan nu wel negeren, maar het is wel gewoon zo.”
Die berg gebruikten mijn ouders trouwens als argument. Dus gebruik ik het als “tegenargument”
maar ik zou iets in deze trant zeggen en ook direct zeggen van, dat kunnen jullie wel negeren, maar dat heeft geen zin want je weet dat ik gelijk heb. En geen gelijk zeggen trouwens. Maar kan even niks beters verzinnen.
En het praten met mijn vriend ernaast heeft trouwens wel geholpen bij mij. Daarna mocht het:’)

Als ze dit nog eens zeggen, antwoord je ‘Mijn eigen grens is mijn eigen grens. En daar hebben jullie dus niet zoveel over te zeggen. Ik weet heel goed waar mijn grens ligt en ik ben oud genoeg deze te bewaken. Die zogenoemde grens waar jullie het over hebben, zijn we al voorbij dus het is niet zo dat jullie dat nog kunnen voorkomen.’
Of ben ik nou heel brutaal? xD

Beetje haha.
Nee ik snap je volledig! Maar als je ouders hebt zoals klaaaar (en mij), dan werken zulke argumenten helaas niet zo makkelijk.
Ik was 18 en mocht uiteindelijk na 10 maanden bij mijn vriend slapen. Toen heb ik een hele uitleg gekregen over seks terwijl we al een halfjaar seks hadden maar goed.
Ik heb geduldig afgewacht, mijn ouders hebben zelf ook gewacht tot ze getrouwd waren om samen te slapen dus vonden ze dat ik eigenlijk zo lang moest wachten. Maar je kan altijd eens met hen er een serieus gesprek over aangaan. Alvast niet zomaar bij je vriend slapen, bij mij hebben ze het ontdekt en ze waren echt ZOOOOOO kwaad. Nog nooit meegemaakt :'D
Misschien nog even geduld hebben of je ouders met zijn ouders laten praten (als het van zijn ouders mag)?

Shake it up, maar bij jou was t dus vanwege het geloof dat je niet mocht? Mijn ouders geloven allebei niet, het gaat ze echt alleen maar om die seks.

En ja wij dachten ook al om gewoon heel begripvol te doen. Maar ze gaan vrees ik mijn vriend ook echt uithoren. Verschrikkelijk.

En omdat mijn moeder steeds zo is van: ‘Straks krijg je achteraf spijt.’ Is het dan slim om te zeggen dat dat dan mijn eigen keuze is geweest en dat zij me er vaak zat voor hebben gewaarschuwd. Maar dat ik van mijn eigen fouten moet leren? Ipv dat hun me alles voorkauwen?

^ Oh nee mijn ouders zijn totaal niet gelovig hoor! Dat wachten met seks was gewoon iets dat ze voor zichzelf wouden, had niks te maken met het geloof.
Ik denk dat je gewoon tegen hen moet zeggen dat het jouw eigen keuze is om met je vriend te willen slapen/seks hebben. Ik zou niet zeggen van ‘Als ik het niet in mijn bed mag doen doe ik het wel onder een brug hoor!’ want dat helpt bij zulke ouders niet. Gewoon heel eerlijk en kalm erover proberen praten, dat heeft bij mij uiteindelijk geholpen. Gaan ze er niet mee akkoord? Oké, dan laat je het weer even rusten.
Je kan ook een beetje de rebel gaan uithangen en tegen hen ingaan maar zoiets werkt meestal alleen maar averechts.

Ohh nee oke. Mijn vader was juist het tegenovergestelde van dat. Hij was echt zo’n one-night-stand persoon. En dan mij gaan verbieden bij de jongen met wie ik al 9 maand samen ben te mogen slapen. Knuppel.

Nou ja. Ik zeg wel dat het mn eigen keuze is. En zeggen dat ik het dan maar in de bosjes ga doen doe ik maar niet XD dan zou mn vriend zn lach niet eens kunnen inhouden.