Bij vriend slapen.

Hoii!
Ik heb morgen een gesprek met m’n ouders over of ik bij m’n vriend mag slapen.
Ik ben zo zenuwachtig, want ik wil het gewoon supergraag.
Maar kan iemand mij helpen met welke dingen ik wel en vooral niet moet zeggen? :’)

Bedankt alvast xd

Ik zou niet weten wat je wel en niet mag zeggen?

Gewoon vragen xD. Of zijn je ouders daar moeilijk mee. Ik weet niet hoelang je al met je vriend samen bent, maar geef aan dat je het fijn vind om een keertje de nacht met hem door te brengen en naast hem in slaap te vallen en wakker te worden. Of maak er niet te veel woorden aan vuil en vraag het gewoon en geef uitleg waarom als ze daar om vragen.

‘Mam, hoe zouden jullie het vinden als ik bij *naamvriend* blijf slapen?’
‘Hoezo allerliefste dochter van me?’
‘Nou, we zouden het heel fijn vinden om samen te mogen slapen, daarbij zijn we al * maanden samen en weten jullie ook dat het in onze relatie goed zit’
Als dat niet werkt doe je dit:

http://www.dagjeweg.nl/img/dagjeweg/http---www-dagjeweg-nl-img-afb-a-3-f-12246-inhoud-shrek-gelaarsde-kat-6620.jpg

Toeeeeee

Hahah nee kijk ik bedoel … Ze weten al dat ik dat wil. Maar ze zeiden dus: ‘Daar moeten we het even over hebben.’
Dus ja… En mijn vader is daar nietzo makkelijk in jammer genoeg.

Naja ik zou gewoon een aantal argumenten verzinnen waarom jouw ouders het zouden toelaten. Bijvoorbeeld leeftijd, hoelang dat jullie samen zijn, verantwoordelijkheid, etc etc.
Als je ouders het écht niet willen, accepteer het en laat het gaan

Hmm. Ik weet grotendeels hoe mijn moeder erover denkt, en dat is wel positief. Maar juist de leeftijd zit haar dwars.
En zou het slim zijn om te zeggen dat we ook sex kunnen hebben zonder bij elkaar te slapen? Want ik heb t idee dat dat heel brutaal klinkt, maar volgens mij zeggen best veel mensen dat …

Ik weet niet of jouw ouders echt tegen seks zijn?
Ik zou het persoonlijk niet zeggen.
Ik zou eerder zeggen dat je anders de eerste keren bij jou thuis slaapt en hij in een apart bed.
Dan kunnen jouw ouders aan het idee wennen :slightly_smiling_face:

Ik 3 jaar geleden: ALS IK SEKS MET HEM WIL KUNNEN WE OOK BUITEN EEN BOSJE PAKKEN

ik had precies het zelfde. ik zei mama en papa (meer en deels mama) ik heb al sex gehad dus wat is het probleem ik heb al een xtje tussen de middag bij m geslapen dus wat is het probleem? Ik kan sex hebben in de middag als ik dat wil dus t slaat nergens op!
bij veeeeeeeeeeeel gezeur mocht het eindelijk omdat we die ochtend op kamp gingen en zn moeder zou ons wegbrengen omdat ze toch vroeg naar werk moest.
helaas ging t daarna uit…

Sowieso dat ik dat ook zou zeggen… Maar mijn ouders zouden er niet zo moeilijk over doen geloof ik. Hoop ik :’).

Ik zou gewoon uitleggen dat het je bijzonder lijkt om naast hem wakker te worden. Tenminste, mij lijkt dat wel bijzonder. Maar het is wel lastig…

mijn moeder is niet tegen sex, ze is alleen heel beschermend. Ze heeft wel gezegd dat ze liever heeft dat ik het in een bed doe, dan buiten ergens achteraf in de kou. Maar anderzijds is ze ook zo van: ‘Maar als jullie samen slapen dan is het voor hem veel moeilijker om niks te mogen doen.’ En dat vind ik dus ook zoiets. Mijn moeder denkt dat wij nog helemaal niks hebben gedaan. We hebben alleen al geprobeerd sex te hebben en de rest hebben we ook allemaal gedaan, maar ik wil dat niet zo uitvoerig met haar (en al helemaal niet met mn pa) bespreken. Dus ik weet gewoon niet wat ik dan moet zeggen. Want dat argument van haar slaat dus nergens op, maar ik wil niet zeggen wat ik allemaal met m’n vriend doe. Logisch, lijkt me.

Alleen mijn vader … hij zal wel niet tegen sex zijn. Maar volgens mij wil hij het wel voorkomen. Altijd als mijn vriend bij mij komt, rent m’n pa als een achterlijke naar boven -waarschijnlijk om te voorkomen dat mn vriend en ik naar boven gaan liggen rommelen. Maar ik snap niet waarom. Kom op, ik ben 17. 9 maanden met hem samen, en ondertussen is mijn vriend nog niet verder gekomen dan de keuken en de woonkamer.

Ik zie dat je 17 bent. Moet je dit echt nog aan je moeder vragen? Als ik jou was zou ik het niet vragen, maar gewoon zeggen dat je bij hem gaat slapen. Je ouders hebben maar gewoon te accepteren dat jij seks hebt :slightly_smiling_face:

Ging dat maar zo makkelijk bij mijn vader.
Toen ik een keer een half uur te laat thuis kwam mocht ik de volgende avond helemaal niet meer naar hem toe -.-
Dus als ik ze even vertel dat ik daar ga slapen, mag ik de komende maanden niet meer naar hem toe xD

Mijn god dit is het topic wat ik zoek ! Mijn vader zegt precies hetzelfde, mijn vriendje en ik hebben al vaker samen geslapen maar dat was buitenshuis en daar hadden mijn ouders dus geen ‘controle’ over. En nu had ik dus gevraagd (2 keer al) of ik bij hem mocht slapen, en de eerste keer zei hij; nee wacht amar tot je 16 bent. De tweede keer zei hij dat hij er over na ging denken, dat was eenw eekje geleden, amar ook dat hij het niet zo’n goed idee vond.
En ik wilde dus een topic openen voor tips maar was bang dat er allemaal van die reacties bij zouden komen als; respecteer de mening van je ouders,w at ik doe overigens, maar toch, dat is niet wat je wil horen.

OT: Ik heb geen tips voor je.

Edit; 92 is wel erg vaak ;p

Dan zou ik vooral die opmerking over seks niet maken! Leg het gewoon uit hoe jij je voelt :slightly_smiling_face:
Als ze het niet accepteren oké, kom dan met andere opties zoals in een apart bed

Dit vind ik asociaal. Als je 17 bent, ben je nog niet volwassen en heb je te doen wat je ouders zeggen. Daarbij gaat het niet perse om de seks maar om het samen slapen.
Daarbij heb je juist geluk als je het wél mag, want ik kan de ouders hartstikke goed begrijpen en ik zou het onacceptabel vinden als mijn dochter zelf zomaar bepaalt wat ze doet!

Ik vind het eerder asociaal om als ouder je kind te verbieden seks te hebben op die leeftijd. 17 is een hartstikke redelijke leeftijd om seks te hebben, zeker als je al 9 maanden samen bent met je vriend. Natuurlijk heeft een kind naar de ouders te luisteren, maar in dit geval zou ik het erg oneerlijk vinden als ze het haar zouden verbieden.

xMarshmalloww; Nou ja, mijn ouders hebben dus nog helemaal niks erover gezegd. Alleen mijn moeder min of meer. Uch.
KimmmmG; Hmm, ohja. Dat kan ook. Zou ik ook wel voorstellen als het niet mag. :grin:

Ja precies heb ik ook gezegd en het is fijn om naast hem in slaap te vallen!!! Maar voor mij is dit heul lang geleden en ik ken je ouders ook niet ofc.

Het gaat om slapen he. Ik vraag ze niet of ik sex mag hebben.
Want het gaat ons niet eens om de sex. We willen gewoon samen slapen, wakker worden, etcetc.