Bij mn vriendje blijven slapen

hoii,
Ik ben nu 15 jaar en heb voor de eerste keer een echt vriendje en we wouden graag een keertje gaan logeren. Alleen tja nu zit ik met het probleem dat het niet mag van mn ouders… Dat begrijp ik ergens wel alleen ik ben dus nog totaal niet klaar voor sex enzo en als ik zou logeren met hem zouden we in een ander bed slapen. Heeft iemand tips om mn ouders dan nog over te halen?? alvast bedankt, liefs xx

Ik zou niet proberen over te halen, dat werkt wss alleen maar tegen. Ik denk als jullie wat langer samen zijn, dat het dan wel mag. Of praten over dat je er nog niet aan toe bent, en wanneer je dat wel bent, dat je aan de pil wilt, of condooms wilt halen

1 like

oke dankjewel!

Heyy, denk dat het lastig is om je ouders over te halen. Misschien kun je vragen waarom ze dit liever niet hebben en wanneer je dit eventueel wel mag. Ik denk dat het later nog wel komt, als je iets ouder bent. Wat wel altijd belangrijk is, is dat als je zelf nog niet klaar bent om seks te hebben, je dat beter nog niet kan doen. Het is wel handig dat je weet hoe hij er in staat, of hij er al klaar voor is. Dat is voor jezelf misschien wel fijn. Zo voorkom je dat er dingen gebeuren waar je spijt van krijgt. K ben bang dat je niet heel veel aan m’n reactie hebt, maar wellicht iets.
Groetjess

1 like

hoii, bedankt voor je reactie en heb er wel veel aan hoor! hij is er zelf ook nog niet klaar voor dus dat is gelukkig geen probleem. Ik ga het inderdaad nog wel eventjes vragen aan mijn ouders waarom ze het liever niet willen en wanneer het wel mag en dan maar gewoon afwachten. dankjewel!! xx

1 like

Vertrouw op het oordeel van je ouders: ze hebben het beste met je voor. En ga met je ouders in gesprek:

• waarom vinden zij het te vroeg?
  • welke ervaringen hebben ze zelf van toen ze 15 waren?
  • vertel je ouders waarom jij wel graag wil logeren.

En de belangrijkste…

• als jullie de ruimte voelen: praat met elkaar over seks. Ik ben inmiddels 26 en ik kom er nu achter dat ik dat vroeger best wel heel graag meer met mijn ouders over seks had willen praten. Het is best ongemakkelijk om over te beginnen, maar super fijn als je altijd vragen kan stellen die je hebt.
1 like

dat is het dus een beetje…ik vind het een beetje awkward om daar over te praten zeg maar… maaar als ik daar klaar voor ben enz ga ik daar inderdaad wel een keertje over vragen ja. Ik ga het zoiezo nog wel even over de rest met ze hebben en als het dan nog niet mag dan gewoon afwachten denk ik. bedankt voor je reactie!