Bij mijn tante wonen.

Ondertussen gaat het al een hele tijd niet meer goed tussen mijn vader en ik. Hij kan echt agressief zijn… Zo ben ik 3 weken geleden weggelopen… Mijn doel was om bij mijn tante te wonen,maar mijn vader zegt dat hij dit niet gaat laten gebeuren,zolang hij mijn leven maar kan verpesten :’( Wat kan ik doen zodat ik bij mijn tante kan wonen?.. Sorry voor dit maar ik weet het echt niet meer! :’(

Zorgen dat het van je tante mag en praten met je vader.

Hoe oud ben je?

Eerst praten met je tante. Als het echt om ‘extreme’ mishandeling gaat dan moet je de jeugdzorg ofzo erbij halen.

Ik ben 15, mijn tante wilt het, het is geen ‘extreme’ mishandeling ofs, maar geslaan worden en dreigementen zijn toch niet leuk!

^ Dan kun je alsnog contact opnemen met jeugdzorg. Een vader hoort zijn kind niet zo te behandelen!

Hebben je vader en je tante een band die wel okee is? Misschien kan je hen samen laten praten over dat dit (voorlopig) de beste oplossing voor jou is? Anders zoals eerder gezegd Jeudgzorg erbij halen. En misschien voor hulp voor je vader zorgen? Ik kan me niet voorstellen dat de situatie is naar wat hij graag heeft.

Mijn vader en tante hebben niet zo’n goede band, maar ik ben wel altijd welkom bij haar en ze zou graag de ‘voogdij’ over mij hebben! Dit wil ik ook heel graag, maar mijn vader zegt dat hij dit niet gaat laten gebeuren,ik wil natuurlijk ook niet ergens geplaatst worden!

Ga in ieder geval eerst tijdelijk bij je tante wonen, ook al heeft ze nog niet de voogdij over je. Regel samen met je tante iets met jeugdzorg, zodat je vader niet meer de voogdij over je heeft. En bel de politie zodra je vader je daar weg probeert te halen of agressief doet.

Nee, dat begrijp ik goed. En je kan er niet rustig met je vader over praten zonder dat dit een nare afloop heeft? Ik neem aan dat hij het liefst jou gelukkig ziet en het beste voor jou wil. Hij kan misschien tijdelijk hulp krijgen, als jij tijdelijk bij je tante woont? Als je vader en je tante niet met elkaar willen praten, denk ik dat het het slimst is toch Jeugdzorg in te schakelen en dat op die manier alles in werking wordt gesteld. Misschien is het zo dat je kan regelen dat je tante de officiële voogdij over je krijgt en dat je dan officieel bij haar in huis kan worden geplaatst. Ik weet niet zo goed hoe dit werkt, maar misschien heeft iemand anders er hier ervaring mee? Anders kan jeugdzorg je misschien ook wel daarmee helpen of kan je wat op internet vinden.

Ik heb al vanalles opgezocht op internet! Ik denk dat dat ook de beste oplossing is, in ieder geval bedankt al!