bij jongen slapen, hoe moeder overhalen?

Beetje awkward dit maar ik heb echt tips nodig…
Ik ga vrijdagavond naar een jongen toe, maar hij woont best wel een stuk van mij vandaan dus ik wil daar dan ook blijven slapen. Maar mijn moeder heeft er gelijk rare ideeën bij en wil me niet laten gaan.
Heeft iemand ideeën over hoe ik haar kan ompraten?

Zeggen dat je op een andere kamer slaapt, laat haar bellen met zijn ouders enzovoorts. Hier zijn echt al heel veel topics over.

Ik weet natuurlijk niet hoe oud je bent en of je ouders die jongen ook kennen. Maar als je ook niks van plan bent kan je met je ouders (en zijn ouders misschien) afspreken dat je in een andere kamer slaapt. Je moet haar in ieder geval niet proberen om te praten maar met haar te praten.

ik ben 18 !
en dankjewel (: zal ik doen

Helemaal gelijk! Alleen dingen doen als je zeker weet dat het veilig is!
En tenzij je ouders heel erg onredelijk zijn, zou ik gewoon de waarheid vertellen.
En laat zien wie hij is en geef aan dat hij te vertrouwen is. Ben gewoon open, dan accepteren ouders het sneller. Omdat je dan niks te verbergen hebt.

thanks <3

Ja, op een andere kamer slapen is het beste (of in ieder geval zeggen dat je dat doet). En dan nog: je bent 18, come on?

Contact laten opnemen met hem en zijn ouders wilt vaak al heel wat zorgen laten verdwijnen. Gewoon even de telefoon pakken, nummer draaien en laten praten.

Ook is het handig als je op de logeerkamer of de bank in de woonkamer (hangt af van de situatie) slaapt en dat aan je moeder laat hoeren.

:grinning_face_with_smiling_eyes:

Nee maar inderdaad, gewoon je ouders laten bellen en afspreken dat je ergens anders slaapt. Ik vind het best gek eigenlijk dat er dingen zijn die je niet mag van je ouders, gezien je volwassen bent. Blijkbaar vertrouwen ze je niet? Gezien ze er vanuit gaan dat er iets gebeurt tussen jou en die jongen. Ik zou daar eens met ze over praten. Zij hebben je immers opgevoed, dus dan kunnen ze er ook vanuit gaan dat je geen gekke dingen doet toch? Ik vind je in ieder geval niet overkomen als een enorm losbandig type…

Haha ik weet nog dat ik op het begin altijd zei dat ik bij een vriendin van me ging slapen. Achteraf heb ik het wel verteld toen. Me ouders vinden het goed als ik bij me vriend slaap alleen minder als hij bij mij slaapt. Maar gewoon met je moeder bespreken is het beste. Maar je bent 18 dus ik vind dat je moeder er niet zo moeilijk over moet doen…

Je bent 18 jaar, dan ben je niet meer minderjarig. Dan kan je (vind ik) zelf wel bepalen waar je slaapt.

het was me toch gelukt om haar over te halen hihi nadat mijn moeder met zijn moeder had gebeld (:

bedankt voor alle reacties