Bij de HEMA werken

Ik heb gesolliciteerd bij de Hema, en ik mag er gaan werken op een zaterdag van 9 tot 5. Ik hoef alleen nog maar te bellen en dan wordt ik aangenomen.
Ik ben 15, bijna 16 en dan zou ik iets van ¤2,89 (uit mijn hoofd) verdienen
Niet zo heel veel, toch? En zaterdag is best een drukke dag.
Sommige zeggen dat ze best streng zijn bij de Hema.

Werkt er iemand hier bij de Hema, en is het leuk daar? Wat doe je daar(kassa, restaurant bijv)

xxjes Marloes

2 vriendinnen van me werken bij de HEMA en allebei gaan ze weg omdat ze veelste weinig verdienen…
ik zou het zelf ook niet doen voor dat geld.
de lunch moet je ook zelf betalen, kun je na gaan… 1 broodje kost je al meer dan 1 uur loon…
btw: ze zijn 16 en werken dus bij het restaurant

Dat is best wel weinig ja!
Je kunt denk ik het beste schoon gaan maken, heb je geen druk op je & je verdient meer dan in een winkel.

Ik heb zelf bij de HEMA stage gelopen, het was opzich wel leuk alleen de collega’s van de andere afdelingen waren nogal arrogant. Ik stond zelf op de food afdeling. Bij de rookworst/brood/gebak enz.
Ik zou er zelf niet willen werken. Geef mij maar schoonmaak werk (:

Maar als je 16 word heb je trouwens wel weer hoger loon dan dat je 15 bent… En je moet toch ergens beginnen, bij de meeste bedrijven krijg je dat loon denk ik wel.

Dat is erg weinig geld inderdaad. Ik verdiende op m’n 14e 2.82.

Maar aan de andere kant: boeiend. Het is beter dan in de horeca werken, lijkt mij.

Ja, ik heb op een terras gewerkt, en dat is erg veel stress vind ik xD

Haha, nou, ik ben pas vorige maand 15 geworden. Dus daarvoor mocht ik nog geeneens werken. Dus ik had geluk met m’n baantje bij de slager (verschrikkelijk, maar omdat ik m’n vrienden heb als collega’s ga ik er niet weg). Maar in een restaurant of iets lijkt me inderdaad echt stressing.

Zal ik er nou gaan werken of niet? :cold_sweat:

Dat moet je zelf beslissen. Als je niks beters kan vinden en als je echt wilt werken zou ik het gewoon doen.

Ja, ligt eraan hoe graag je een baan wilt. Ik bedoel, als het niet heel dringend is ofzo zou ik als ik jou was een leukere baan zoeken, maar als je zo snel mogelijk een baan nodig hebt is dit denk ik ook wel oke. Het betaalt slecht, maargoed. Er zijn weinig (leuke) baantjes die goed betalen.
En het is jouw keus, jij moet er elke zaterdag je dag doorbrengen, wij niet =]

haha, ja dat is zo :stuck_out_tongue:
Ik heb niet echt dringend een baantje nodig, maar ook weer wel :stuck_out_tongue:
Want ik heb nog nooit een ‘‘vast’’ baantje gehad, alleen nog maar vakantiewerk. En ik wil gewoon geld verdienen.

Nou, ik ga er nog maar eens goed over nadenken, hihi.

ik ben 15 en ik verdien 4 euro per uur.
je verdiend wel erg weinig bij de hema.

Maar waar werk je dan?

in een shoarmatent hier in de buurt…
ik werk in de keuken. en help met groente snijden enzo.
ik vind mijn baan helemaal niet zo leuk…
maar de tijd gaat er snel. en ik verdien erg goed voor een 15 jarige/.

Groente snijden lijkt me helemaal zo erg nog niet :stuck_out_tongue:
Als dat het enige is dan.

Ik heb stage gelopen in de Hema en vond het 3x niks.

2,89 is gewoon het minimumloon voor 16 jarigen,
dus er zijn heel veel bedrijven waar je zo weinig verdient.

maar als je meer wil moet je gewoon goed zoeken naar
andere baantjes

nee het is ook niet zo erg,
maar die vrouw wilt dat ik sneller werk.
en ik heb al 100x in mijn vinger gesneden.
ik kan der ook niks aan doen. dat het niet sneller gaat…

Je verdient niet belachelijk veel bij de Hema maar 2.89 voor een 15-jarige is een heel normaal loon, helemaal niks mis mee. Als jij het leuk vindt om te werken en je wilt wat extra geld zou ik het gewoon doen. Vind je het na een paar maanden niet leuk meer dan stop je toch gewoon?

In dat soort winkels(grote winkelketens) verdient je altijd onsettend weining

maar het is wel tensminte werk en dus inkomen
jee hebt tensminste werkiervaring dadelijk in een andere winkel waar je meer kan verdienene, of een ander soort bijbaantje, je hebt ervaring

heb zelf bij V&D gewerkt, een jaartje, maar je hebt een extrra inkomen en op je 15e hoe fje niet zo veel te verdienen toch?
ik beodle, je mag toch nog niet elk weekend uit, geen drank, geen scooter,… enz…
en als je 16 wordt heb je wel loonsverhoging weer…