big dilemma met vriendinnen& kerstgala! ;s

ik heb dus een vriendin, ik fiets met haar en ze is wel aardig , maar op school heb ik heel veel vriendin ook een groepje in mn klas, daarmee ga ik naar het kerstgala, de vriendin waarmee ik fiets ging ook eerst gewoon met het groepje om enzo,maar later ging ze achter ons aanlopen en als ze gewoon bij allemaal vrienden stond niets zeggen , dus ze is er een beetje uitgevallen, ik fiets nog steeds met haar, dus ze verteld wel dingen aan mij, ook dus dat ze het stom vond dat wij haar niet hadden gevraagd naar het kerstgala enzo maar ik dacht van ja kun je dat niet zelf vragen, maar nee dat vond ze dan weer onbeschoft , dus ik heb geprobeerd haar mee te krijgen maaar de meeste hebben zoiest van ja ze zegt niets enzo en er is geen plek meer in die auto, maar nu voelt die vriendin waarmee ik mee fiets helemaal kut enzo omdat ze alleen moet maar ze had het gewoon moeten vragen! en vervolgens moet ik het regelen niet dat ik dat niet erg vind , maar ze is zo ontzettend negatief! dus nu weet ik niet wat ik moet doen , ik kan het niet over mn hart verkrijgen haar alleen naar het kerstgala te laten gaan maar ik kan eigenlijk niet zo heel goed met haar opschieten en als ik met haar meega worden diegene waarmee ik eerstintantie mee had afgesproken boos, maar als ik met waarmee ik afgesproken had naar het kerstgala ga dan word diegene waarmee ik fiets boos! dus het is een heel lang verhaal, maar ik weet dus niet wat ik moet doen, ik ben een beetje te medelevend maarja tips?

ik zou gewoon meegaan met het 1e groepje met wie je had afgesproken, want je mag die meiden ook meer, toch? je hebt het al geprobeerd voor die andere vriendin met wie je fietst, dus het is niet jouw schuld! leg het uit aan haar dat je het graag wilt, maar dat het deze keer niet kan en dat ze de volgende keer gewoon kan vragen oif ze meemag? SUCCES

Ik zou ook met het groepje meegaan waar je mee afgesproken had, je hebt je best gedaan voor die vriendin, meer kan je niet doen. Die vriendin kan ook zelf iniatief nemen, of gewoon met andere vriendinnen van haar gaan (als ze die heeft)
Succces en veel plezier op je kerstgala!

Ga met je eigen vriendinnen en vertel dat meisje dat ze niet mee kan in de auto en zeg tegen haar dat als ze wilt, jij (en misschien je vriendinnen) bij de ingang op haar wachten als ze een smsje stuurt naar je. Dan zit ze toch niet helemaal vast aan je maar hoeft ze niet alleen.

Je kan toch op het kerstgala wachten tot zij binnen is en dan ook ff met haar praten enzo? Wat is het probleem. Je blijft toch niet de hele avond bij hetzelfde groepje staan…
Of ik snap het principe van een kerstgala weer eens niet, want ik ging nooit naar dat zulk dingen. Ik was ook erg stil en zo’n vriendengroepje moest me ook niet echt hebben toen, en daarom moest ik vaak alles alleen doen. Ik was al blij als er iemand even met me kwam praten ofzo. Volgens mij is zij net zo verlegen dus wss kan ze het wel waarderen als iemand haar een beetje steun geeft.

dankjevoor de tips, ik ga dan wel gewoon met mn vriendinnen en het haar morgen allemaal uitleggen, als ze het dan nog niet begrijpt weet ik het echt niet meer haha maar dankjewel (l)

Ik zou ook met dat eerste groepje meegaan en dat andere meisje wel mee laten gaan. Ze red zich daar vast wel en anders kunnen jij en je vriendinnen na de tijd nog even in een plaatselijk kroegje gaan zitten ofzo? (Dat gebeurt tenminste met ons kerstgala altijd haha.) Dan is ze toch met jullie mee geweest en zijn jij en je vriendinnen ook even met z’n allen! Als ze dat niet wil zou ik het gewoon laten zitten, je maakt de manier mogelijk voor haar om mee te gaan, als ze dat niet wil dan maar niet.

Met wie je als eerste hebt afgesproken zou ik gaan, het is lullig om hun af te zeggen voor iemand anders.

nee je hebt helemaal gelijk ,tuurlijk blijf je niet bij hetzelfde groepje, maar het gaat om wat ervoor is, alleen ik vind het ook zoooo stom voor haar, ik zou het ook niet leuk vinden als ik in haar schoenen zou staan! dus ik voel me schuldig voor haar , daarom zat ik ook te overwegen met haar te gaan , alleen ze heeft het zelf niet geregeld& dat zat me dwars…

Zeg tegen haar dat ze haar vervoer moet regelen en dat je op het feest wel met elkaar kunt rond hupsen en de rest van de groep. Zo moeilijk is dat niet.

regel een leuke date voor haar!