Big cavia is watching you

Dit verhaal is absurd en maf, dat is de bedoeling. Zie het als mijn experiment in een andere stijl en mijn wil om een keer iets totaal anders te doen (niet serieus en een absurd drama). So, be prepared…

Het gaat over iemand die studeert en met anderen samenwoont. Deze “anderen” noemt ze “macrobiotische cavia’s” dat wil zeggen: het slag mensen die extreem gefocust zijn op “biologisch verantwoord” eten: geen gif, onbespoten, vrije uitloop, puur natuur, 50 keer kauwen voor je doorslikt, geitenwollensok etc. Je kent het stereotype wel. Doorgeslagen vegetariërs/veganisten, dat zijn de cavia’s. Macrobiotisch slaat op hun obsessie voor dat verantwoorde. Zelf is ze NIET zo. Eet graag vlees, is niet met de natuur of haar medemens betrokken. Haar hoopt was het leven in de “caviakooi”, zoals ze het noemt, gewoon te doorstaan en weg te zijn zodra dat kon, maar er moet iets mis gaan natuurlijk. En dat doet het ook, er wordt een moord gepleegd! Door haar! Het is echter geen “normale” moord, maar een moord die even absurd is als de inleiding hier :slightly_smiling_face:
En de “caviakooi” slaat op het feit dat het een soort kooi is waar ze in leeft, met strenge regels en gewoontes. Dat geldt ook voor “Big cavia is watching you”, je wordt er nogal in de gaten gehouden. Nogal heel erg. Ondanks het feit dta het van die “vrije” mensen zijn die voor “het individu” opkomen en “zelfontplooiing”. De hypocrisie speelt een hoofdrol (samen met het absurde, maar dat weet je hopelijk nu wel).

----------------------------------------------------------------------------------------------
#
Mijn huisgenoten zijn macrobiotische cavia’s.
Ze leven op misosoep en andere te dure dingen uit de tuin van de macrobiotische cavia winkel, die ene naast de autosloop.
Elke donderdag- en zaterdagmiddag gaan ze met hun caviavrienden naar de caviaklas. Daar leren ze hoe ze zichzelf en hun innerlijke rust kunnen vinden. Stiekem zou ik wel mee willen, ik ben benieuwd wie er nou wie zoekt en hoe dat eruit ziet. Jammer genoeg zijn aspirant-geldwolven niet welkom in de caviaklas.
Toelating tot de caviakooi is streng geclausuleerd. Vlees is verboden, net zoals Japanse horror, niet-homeopathische medicijnen en de MS-710 kettingzaag voor amateurtuiniers. Al deze dingen liggen dus verborgen in een doos onder mijn bed, behalve de MS-710. Ook voor toelating in de caviakooi gelden strenge eisen, alleen hopeloze en arme idioten zoals ik proberen hier te wonen. Ik heb de cavia-inquisitie doorstaan door mijn naam, Mees. De cavia’s klapperden hun scheve tandjes met ongekend enthousiasme, een meisje met een jongens naam en nog “ongekunsteld” ook.
In werkelijkheid was ik tot het moment van de bevalling een jongen, baalden mijn ouders even. Blijkbaar was de echoscopie Ter compensatie heb ik jongen gespeeld tot ik tieten kreeg, een jongen met tieten zou een vreemd gezicht zijn geweest. En een homo tot overmaat van ramp. Nee, liever een vrouw dan een homo.

Ik ben Mees.
Mees in de macrobiotische caviakooi.

Ehh, oke.

What the fuck did I just read.

Ik durf niet op te zoeken wat ‘macrobiotisch’ betekent

Ik wilde trol zeggen, maar toen zag ik je berichten aantal…

Ohmygod. zo eng

“In dagelijks spraakgebruik is “macrobiotiek” wellicht het bekendste in de context van het eten van macrobiotisch voedsel. In macrobiotische landbouw wordt erop gelet dat groenten en vruchten niet chemisch behandeld, kunstmatig bemest (met dierlijke meststoffen) of in kassen verbouwd zijn. Voedsel dat met chemische middelen en kleurstoffen is behandeld of is ingeblikt, wordt afgeraden voor mensen die macrobiotisch willen eten. Men dient goed te kauwen (elke hap 50 maal) en specerijen te vermijden.”

Even, 50 maal kauwen op één hap? Dan ben je toch een eeuw bezig om een kapsalon weg te happen :’)
Nee oké dit is niet eng haha, ik verwachtte iets met genetische manipulatie en cellen die uitgroeiden tot aliens of in dit geval tot kwaadaardige cavia’s :’)

Het staat bij schrijfsels, dus ik verwachtte een verhaal vanuit het perspectief van een cavia ofzo die naar de mensenwereld kijkt :’)
Kun je het uitleggen? Ik snap het niet helemaal haha

Ik wil oefenen in een andere stijl/ander genre :’) Meer absurd/komisch, omdat ik normaal heel “serieus” schrijf.

Maar het gaan over iemand die bij health-freaks woont, omdat ze te weinig geld heeft voor een andere woning. Haar plan is het uit te houden voorzover dat lukt… Maar er moet iets mis gaan natuurlijk en dat doet het ook.

Het is…

apart.

Ik zal wel de enige zijn die jouw vorm van beeldspraak in 1x begreep :'D

Ik schrijf wel een inleiding op het begin :slightly_smiling_face:

En toen was er een inleiding :slightly_smiling_face:
Maar wat is er dan moeilijk? Ik gebruik beeldspraak, maar niet extreem geloof ik…

Die inleiding maakt een hele hoop duidelijk, ik dacht eerst dat het echt over cavia’s ging, en begreep niet of de hoofdpersoon, die Mees dus, een mens of een cavia was :’)

Weet ik, weet ik. Dat is de bedoeling >:3 Daar zit een reden achter.

Ik vind het wel uniek! Ik ben benieuwd naar je volgende stukje :slightly_smiling_face:

http://assets.diylol.com/hfs/9fb/233/d85/resized/pal-meme-generator-you-win-this-time-just-wait-e28ec1.jpg

Nu de inleiding iets is aangepast, snap ik het meer! Ik ga het volgen, ik ben benieuwd want dit is iets heel anders dan ik normaal lees :’) Ik ben benieuwd!

Tbh vind ik het niet moeilijk, dus ik zou er niet te veel over inzitten. Ik denk dat het niet zo goed begrepen werd omdat het niet een standaard GS-verhaal is en mensen je stijl niet kennen, daardoor weten ze niet wat ze erin moeten lezen (been there done that).

Anyways, dat terzijde, even feedback: ik weet niet zeker of ik de cavia-metafoor vind werken. Ik begrijp precies wat je ermee bedoelt, en vind de rest van je stuk erg goed en humoristisch ook, maar in mijn hoofd klikt de link tussen cavia en ‘overgeobsedeerd met gezond eten en die shit’ niet zo. Ik begrijp zegmaar wel welk type mensen je bedoelt te omschrijven, maar ik zou ze niet zo snel als cavia zien, als je begrijpt wat ik bedoel. Maar als je een goede reden hebt om wel cavia te gebruiken dan ben je daar natuurlijk vrij in en heb ik niks gezegd :slightly_smiling_face: ik ben bijna nooit meer hier, maar ga dit toch proberen te volgen.