bier voor vriend

hoi dames,

Ik wilde voor mijn vriend graag zo’n set ‘speciaal’ bieren van de gall en gall kopen omdat hij dat graag drinkt.
en daar bij nog een foto van onze eerste date ingelijst
Maar, ik ben 16 en mag dus nog geen alcohol kopen…
Ik wilde het eerst gewoon proberen en als mijn ID word gevraagd dan hielt het op maar, als je ID word gecontroleerd en je bent nog geen 18 is het dan alleen zo dat je het niet mee krijgt of krijg je ook nog een boete?

Mijn vriend is 22 jaar en mag dus wel alcohol maar, ik wilde het graag geven als een cadeau.

liefs,
Sabrina

Denk niet dat je een boete krijgt, maar waarom vraag je niet gewoon aan iemand die wel 18 of ouder is om het te kopen? Denk dat als je 16 bent ze sowieso wel naar je ID gaan vragen, al helemaal bij een winkel als Gall & Gall die alleen maar drank verkopen.

Je krijgt het dan alleen niet mee.

Kan je het niet aan je ouders vragen om te kopen dat je ze terug betaalt?

wat moet een 22 jarige met een 16 jarige ew

In winkels die echt speciaal bier verkopen wordt inderdaad je ID gevraagd, het beste kun je denk ik je ouders om iemand anders laten betalen.

oké! bedankt voor jullie reacties dan ga ik het aan iemand vragen om het te halen. :slightly_smiling_face:

Subtiel, joh.

Het is wel op het randje ja :grinning_face_with_smiling_eyes:

Maar als zij zich daar fijn bij voelen.

Het is niet strafbaar inderdaad, maar 99% kans dat je het niet mee krijgt. Dus vraag het aan iemand en anders moet je maar wat anders kopen, je vriend zal vast ook wel begrijpen dat je geen alcohol mag kopen.

Je kunt je ouders vragen om het te doen, je kunt ook een cadeau bedenken dat je wel zelf mag kopen…