bier en pils topic

Hoorde net op de radio dat steeds meer vrouwen pils en bier drinken.
We van jullie hier drinkt ook pils of bier?
En wat drinken jullie het gewone pils/bier uit de tap of fles, of gaan jullie voor de speciale biertjes?

Zelf ga ik voor de speciale biertjes, Rose, Radler, Kriek, wit bier, triple en Abdij biertjes.

Ja! Bier <3333

Ik vind vooral Hertog Jan heel lekker, en Jupiler, maar dat zijn kleine flesjes en te duur dus dat haal ik nooit :stuck_out_tongue:
Qua speciaal biertjes heb ik het liefst Leffe Blond, en Kwak vind ik ook heeeeeerlijk!

Hoegaarden Rosé en Kriek!

Ik ben in de zomer gek op Radler, hoewel ik dat eigenlijk geen bier noem, haha.

Verder vind ik speciaal bier ook erg lekker, zeker La Choeffe is een van mijn favorieten

Ik houd wel van een biertje ja haha! Heineken, Radler, Corona en Desperado zijn me favorieten! Mij maakt het niet echt uit of het tapbier is of uit flesje/blikje.

Mmm, bier (: Ik ga altijd als ik met een vriendin naar een nieuwe stad gaan naar een biercafe. Ik vind het ook wel leuk om plaatselijk biertjes te proberen. Helaas zijn die niet altijd geslaagd.

Met het warme weer is trouwens het Mexicaans bier van Lidl en Aldi echt een goede tip. Niet duur en erg lekker met een limoentje of citroentje.

Mijn relatie met mijn vriend is begonnen met een Kanon biertje :’)

Radler, maar dan wel die van Amstel of Heineken.

Oeh, mijn favorieten zijn Heineken, Hertog Jan en Grolsch. Maar eigenlijk lust ik alles wel… Qua speciaalbiertjes drink ik het liefste La Choeffe, Duvel, Kasteel, Kriek en Palm. Maar ook Corona en Desporado gaat er wel in! :beer:

O ja Desperados vind ik ook erg lekker :slightly_smiling_face:

Qua pils drink ik het liefste Hertog Jan, dat drink ik ook meestal met uitgaan of anders gewoon wat ze op de tap hebben.
En met speciaalbier vind ik het altijd leuk om vanalles uit te proberen, ik vind de biertjes van Emelisse, Oedipus en Brouwerij 't IJ vaak erg lekker.
Favorieten, Emelisse Black IPA, Oedipus Mannenliefde.
En in het zonnetje op een terras drink ik graag vedett (extra blond).

Aahrg nu heb ik zin in lekkere biertjes.

Ik drink vaak Radler en Wieckse Rose biertjes :beer:

Kriek, Palm, Duvel, Desperados, Radler :slightly_smiling_face:

En ik drink ook heel veel alcoholvrijbier, gewoon lekker voor tussendoor. Het is ook laag in calorieën en weer eens wat anders dan gewoon cola of fanta

Ik drink meestal Heineken omdat ze dat schenken op de soos. Verder qua speciaalbiertjes vind ik Leffe blond en alles van Brouwerij 't IJ heerlijk!
Oh en in de zomer op een terrasje een Radler of Corona!

Radler <3 Maar verder ben ik niet echt een bierdrinker

Hangt een beetje van de situatie af, maar ik kan bier zeker wel waarderen. Liefst Hertog Jan, anders gewoon Heineken.
Amstel vind ik overigens niet te zuipen

Jaaa! Vooral Rose bier en desperados gaan er bij mij goed in! :bowing_man:
Maar met uitgaan enzo drink ik eigenlijk vooral bier omdat het gewoon een stuk goedkoper is. Wijn kost al snel 2 munten terwijl ik daar 2 biertjes voor heb :cold_sweat:

Ja bier is wel fijn!

Pils én bier? Is dat niet hetzelfde?

I’m so confused. My whole life feels like a lie…

Ik drink overigens geen bier (of pils…of en… ik weet het niet)

Pils(ener) is een vorm van bier. Naast pils heb je ook andere soorten bieren zoals speciaalbaar, witbier(kan ook speciaalbier zijn) etc. Pils is het bier dat mensen massaal drinken, zoals Hertog Jan of Brand bijv.(ook al hebben die merken ook speciaalbier). Speciaalbier wordt wat minder massaal geproduceerd en verkocht.

Maar goed, ik drink vooral pils en daarvan drink ik het liefst Hertog Jan, Brand of Grolsch. Verder lust ik de meeste andere pils ook, alleen Heineken vind ik echt niet te zuipen.