Bieb Boeken Kwijt..

Ik heb Vorig jaar in de zomervakantie boeken geleend en ik heb ze nog steeds niet teruggebracht en nu ben ik ze kwijt,

Wat gebeurd er dan of wat moet je doen ?

Je boete betalen.
En als je ze niet meer hebt, moet je ze kopen :slightly_smiling_face:

ja gewoon kopen :slightly_smiling_face: meestal kost het ergens bij de 10-15 euro maar dat hangt van je boek af he :slightly_smiling_face:

Dan moet je ze inderdaad overkopen van de bieb…

zeggen dat ze je kwijt bent en dan moet je de nieuwprijs van het boek betalen. Is het een oud boek, dan gaat er per jaar dat het boek al in de bieb was geld af :slightly_smiling_face:

XD dat is echt typisch wat voor mij om te vergeten hahah

het is toch je boete aflossen en de nieuwprijs betalen ? dacht ik…

Dat gaat veel geld kosten ;o
Voor een paar weken moest ik al iets van 5euro betalen.

Ik had een keer echt een jaar of 2 die boeken thuis. En na een tijdje veranderd er dan iets in het systeem. Ik heb niks hoeven betalen en mocht de boeken ook houden.

je moet het boek betalen… en de boete ook… tenzij je nooit meer naar de bieb gaat xD

Heb je nog geen brief gekregen van de bib?
Ik kreeg bij een week te laat meteen een aangetekende brief :’) echt streng zijn ze daar. Maar idd, boete betalen en boeken betalen.

Hebben ze zelf al iets laten weten eigenlijk? Want indien dit niet het geval is, zou ik gewoon wachten. Wie weet heb je dan hetzelfde als foreveralone.
Maar ik zou denken dat ze na zoveel tijd toch al x-aantal brieven hebben gestuurd of zo?

^Inderdaad. Kun je het anders niet online checken op de site van je bieb? Bij ons kun je gewoon kijken wat je nog thuis hebt.

Lullig, helemaal vanaf de zomervakantie al?
ik zou niet afwachten, je boete wordt alsmaar hoger zo. Ik zou even op de site van de bieb kijken hoe dat geregeld wordt.

Ik zou het risico niet nemen, wie weet heeft haar bibliotheek een heel ander systeem :grinning_face_with_smiling_eyes:

Nouja volgensmij was er toen iets veranderd. Waardoor al die dingen uit het systeem gingen :’)

ik was eens tijdschriften kwijt. mijn moeders had ze weggegooid, ze dacht dat ze gewoon van mij waren… :s
ik heb toen een boete betaald van de dagen dat ik te laat was en ik heb die tijdschriften ook betaald.

Of een andere mogelijkheid is; Glashard ontkennen.
een voorbeeld van mij;

Ik had ook een jaartje een bieb boek thuis liggen, wat ik dus écht niet wist.
Uiteindelijk ging ik naar de bieb toe, en zei dat er een fout in het systeem was omdat ik dat boek écht niéééétt thuiss had liggen. & daarna had ze het boek uit het systeem gehaald. & ging ik tevreden naar huis.

Totdat een week later het boek boven water kwam, het zat achter de boekenkast. Voelde me uiteindelijk wel schuldig, maarjaa…

Ze hebben me nog maar 1 brief gestuurd.

Bij ons krijg je ook maar één brief, en dat is wanneer je boete 25 euro is, :’). dan gaat het namelijk via de bank hahaha :’)