Bhs doen PIJN!

Hee allemaal!
Ik weet niet of ik de enige ben, maar de laatste tijd doen bhs bij mij echt verschrikkelijk pijn. Ik kan niet tegen de scherpe randjes, ik krijg dan schaafwondjes die open blijven en gaan ontsteken na een tijdje. Kortom: geen succes. Ik heb cup C / D dus ik kan echt niet zonder een bh over straat, het doet zonder bh ook best wel pijn omdat ze zwaar zijn xD
Nou vroeg ik me af, ben ik de enige? Zo nee, wat doen jullie ertegen? Waar kan je bhs kopen zonder ook maar ergens scherpe randjes?

Ik hoop dat ik niet de enige ben (:

de ahh bra! :’)

Nee geen ahh bra! Bij de hema heb je wel bh’s zonder beugel!
Maar heb je dan wel de juiste maat? Je kan je een keer laten adviseren in een betere lingeriezaak.

Ik denk dat je niet de juiste maat draagt dan.

Misschien steekt de beugel eruit en moet je een nieuwe bh kopen?

Je hebt ook bh met kunstofbeugels. Die zitten fijner en ik hoor goede verhalen over de dreamfit van hunkemoller. Ik heb zo een soort maar dan een duurder merk is steviger ik heb F dus ook nodig…

Of een sport bh. Een aah bra is niet goed voor grote cup maten die geven niet de volledige steun

Heb ik ook ooit gehad maar toen was die breedte te klein ik had toen een bh van de h&m met omvang 75 en die deed pijn :’) Toen had ik 80 en dat zat perfect. Misschien is het zoiets? En anders langs de hunkemoller en vragen welke bh goed bij jou past kwa maat enzo?

Draag je wel de goede omvang? De meeste beh’s hebben 75 voor de letter staan, maar als dat te smal voor je is gaat dat pijn doen omdat het afknelt. Ik draag zelf altijd beha’s met een omvang van 80, bij de H&M te koop, dat kleine beetje scheelt een hele hoop.

Haha je was me net voor!

waarom ga je neit even langs de (hunkemoller of) livera, daar hebben ze hier echt heel veel verstand van en als je je verhaal verteld zoals je het hier verteld weten zij precies wat voor bh je nodig hebt.

Volgens mij is je bh dan te klein.

Je moet even met een meetlint de omvang onder je borsten meten.
Dus gewoon ff met een meetlint om je ribbenkast heen, vlak onder je borsten.
Hoeveel centimeter dat is, dat is het cijfertje wat voor de cupmaat moet staan.

Anders laat je het opmeten bij een lingeriezaak.

geen bhs met teveel versiering zoals kant kopen, dat schuurt bij mij ook!

Heb ik ook soms. Maar ik durf me niet echt op te laten meten in een winkel, haha

Je draagt óf de verkeerde cup,
of je moet zo’n soepele bh kopen zonder beugels etc.
zoals deze bijvoorbeeld
http://www.hm.com/nl/product/96847?article=96847-B

Die heb ik en die zitten goeeeeeeeeeeeed :’)

Ga naar een goede lingeriezaak, bijv LinCherie of de lingerie-afdeling bij de Bijenkorf. Daar kunnen ze je adviseren welke maat je hebt en welke beha’s goed zitten. En koop goede beha’s, niet hele schattige van 20¤ of zoiets, die zitten meestal vreselijk (vooral vanaf cup D), ga uit van een prijs van ongeveer 40¤.

Ik vind die zo vreselijk :"D echt alsof ik in een kooi zit. Maar helaas met sporten is het niet anders.

Ik heb me bij de bijenkorf laten opmeten, en die vrouw zei dat het aan de bh lag, maar dat ik OF 75C of 70D heb, dus ja, ik draag echt de goede maat :slightly_smiling_face:
Ik heb echt een BH met een beugel nodig, anders zit het echt niet mooi, en ik voel me niet fijn in een bh zonder vulling en hij moet wel een beetje mooi zijn dus een sportbh liever niet xP
Misschien dat ik maar een sportbh of soepele bh zonder beugel ga kopen voor thuis

Het maakt ook helemaal niet uit hoe los of strak de bandjes zitten, bij het randje dat onder je oksel zit is het meestal scherp, en de onderkant is meestal scherp, daar heb ik echt heel erg last van.

Je hebt ook soft bh’s.
Die zijn ook stevig en die hebben geen irriteer-randje zegmaar haha

heb je wel de juiste maat? (:
Ik zou eens een grotere maat proberen
Of idd een sportbh