bhmaat

heee;
hoe moet je je bhmaat meten? toch gewoon de lengte onder je borsten en op je borsten? dat kun je wel invoeren in van die meters, maar een vriendin van mij zei dat ze of 75B had of 70C, dit kan toch helemaal niet, want je hebt toch altijd dezelfde ondermaat zegmaar? dezelfde cm onder je borsten? ze is zegmaar niet dik hoor, maar ook niet dun, dus wss heeft ze echt wel 75, maar hoezo zegt ze dan 70C zijn die kleiner ofzo?
xoxo
ps; sorry dat het zo vaag is, als jullie het niet begrijpen, moeten jullie het maar zeggen, dan zal ik het duidelijker proberen uit te leggen…

Ik snap dat verhaal van je vriendin niet meer

onder is voor de breedte van de bh band
en erop is voor de cup

Ja klopt, maar dan kun je toch niet of 75B hebben of 70C? Dan is het toch eerder 75B of 75C als je ertussenin zit met de cup zegmaar?

www.bhmaat.nl
ja het bestaat echt :’)

misschien is haar breedte wel 72,5 cm? :stuck_out_tongue_winking_eye:

ja hahaha, jij snapt de vraag zeker niet. :stuck_out_tongue:

neee, dat heeft ze niet, dat kan nooit. (A)

snap hem niet. ^^

dat kan wel hoor, ik heb het ook :stuck_out_tongue:. Soms 80A, soms 75B. dat komt omdat lingeriemerken soms een andere standaardmaat gebruiken. Net als bij kleding, soms valt de kleding wat groter of kleiner, dus valt soms de bh-maat groter of kleiner. (wow veel ‘soms’ in een zin :stuck_out_tongue:)

Dat kan wel. Hangt van het bh model zelf af en van de winkel waar je het koopt. Bijv als ik echt een push up bh nodig heb dan moet ik 75 nemen ipv 70, omdat het al allemaal al wat strakker zit…

Een vriendin van mij zei dat de borsten van haar zus onder invloed van haar regels zomaar vergroten en verkleinen. Zo gaat ze van B naar D. Vind ik wel raar, maar goed, het kan dus wel, denk ik. :slightly_smiling_face:

maar 70B is toch gelijk aan 75A bijvoorbeeld.
zoiets stond op een bordje in de H&M

ja als je een grotere omvang neemt, dus 80 ipv 75, valt de cup automatisch groter, dus dan kan je een A aan als je normaal een B hebt. bijvoorbeeld.
75B is gelijk aan 80A.

zelfde geldt met grotere cupmaten, ik heb 75F, maar kan ook eventueel (ligt aan de bh-pasvorm) 80E aan, maar eigenlijk zit 75F vaak beter.

Nee dat kan ook weer niet kloppen. Ik had tijd terug 70A en nu 70B want alleen mn cup is groter geworden maar dat niet dus XD… of wacht…
Laat maar x’DD

Okee hier snap ik echt niets van x’D

waarom maak je je zo druk over de bhmaat van een vriendin?

Ik heb gewoonlijk ook 70C maar heb een tijdje terug wel een pushup van 75B bij de hunkemoller gekocht, die paste ook. Ik denk dat het een beetje aan het model ligt van de BH. Misschien net zoiets alsdat het ene merk kleding net iets kleiner of groter uitvalt dan het ander. De 70 is de omtrek onder je borsten, de C geeft aan wat het verschil is tussen je omtrek en je borsten. Een cup hoort je borsten te omsluiten. Maar bij een ander model kun je dus blijkbaar wel iets schuiven in de omtrek-cup verhouding. =) Hoewel een B-cup toch (in mijn geval) net ietsje minder goed past dan een C over het algemeen.

Mijn bh maat verschilt ook per winkel en merk tussen de 70 b en 70 c .

Ja, dat verschilt wel een beetje blijkt :slightly_smiling_face:.