BHmaat opmeten

haay,

ik wil vanmiddag mijn maat laten opmeten omdat ik me iriteer aan t feit dat ik soms n A heb en soms n C en soms n 80 en soms n 70… Ik wil dus graag weten waar ik het beste naar kan kijken enzo

Weten jullie waar ik dit het beste kan laten doen aangezien ik van veel meiden hoor dat ze bij bijv. livera een 70C advies kregen en bij de hunkemuller een 75B… ik noem maar een voorbeeld.

Ik doe het altijd bij Hunkemoller…
Maarja, als je overal iets anders krijgt?
Haha… altijd naar zelfde winkel gaan dan maar?

Het verschil tussen een 75B en een 70C is ook niet zo groot, aangezien de cup hiervan hetzelfde is. Alleen de omvang verschilt. Maar al laat je je opmeten, dan betekent dit nog niet dat je deze maat hebt bij elke BH. Je kan beter als je een leuke BH ziet even verschillende maten meenemen en dan terwijl je ze aanpast om advies vragen van een medewerker.

Jaaa onduidelijk is dat. Op internet heb ik het ook op verschillende sites berekend en daar kwam bij allemaal 75 A uit terwijl ik laatst bh’s bij de hunkemoller in maat 70D heb gekocht :’) fuck logic

ja haha ik had dat dus ik, ik kan makkelijk een B/C aan en volgens die maten dingens kan ik nieteens een bh dragen xd

Als je een BH zoekt, vraag je gewoon of medewerksters de maat op willen meten, je neemt die maat mee, past hem, en als hij niet goed zit vraag je advies. Lijkt me niet zo moeilijk?

Okee help. Ik schijn dus een hele rare bh maat te hebben, die in elke winkel anders is. Ik heb nu welgeteld 1 goed passende bh, 75B, maar eigenlijk zit hij ook niet goed (iets te los). Hij komt van de Hema, dus daar wilde ik nu een nieuwe vandaan halen.

Ik weet alleen niet meer welke maat ik nou moet nemen. Het probleem is dat ik kleine borsten heb, cup B, maar het stuk tussen m’n schouders en borsten is erg lang. Standaard snijden bh-bandjes dus in m’n huid aan de bovenkant, maar als ik ze losser doe, sluit de bh helemaal niet meer goed aan. Cup A en dan de bandjes zo los mogelijk, is weer veel te klein als cupmaat.

75B past qua cup perfect, maar toen ik vorige keer 80B probeerde, werd op de een of andere manier ook de cup automatisch groter zodat die niet meer aansloot!? Ik weet nu niet zo goed meer welke maat ik mee moet nemen, aangezien je niet kan passen in Hema en ik geen zin heb om 4 bh’s te kopen als ik er maar 1 nodig heb…

Bij mij klopt het nooit als je iets opmeet haha! Als ik meet (of laat meten) dan kom je uit bij een bh-maat van 70AA, terwijl ik serieus een (volle) 75B heb… Dus ja :stuck_out_tongue:

Ik zou als eerste kijken naar wat je omvang is (dus met een meetlint onder je borsten, op de plek waar het elastiek van je bh gaat zitten rondom). Die klopt meestal wel (ongeveer) en dan kun je verschillende bh’s met die omvang naast elkaar houden en kijken welke voor jou goed zouden zitten. En passen natuurlijk. De omvang is volgens mij bijna nooit verschillend per merk, cup wel vaak.

Haha thanks, ik ga nog even denken en dan neem ik wel gewoon iets mee :cold_sweat:
Heb ook geen meetlint hier, goed bezig.

Haha, ik heb dat ook op laten meten en die vrouw zei dat ik 65C heb. Die maat bestaat niet eens xD

Wow, serieus? Haha, dat wist ik niet eens :’)
Maar inderdaad, de 70-Hunkemollers passen op hun strakste gaatje wel. Helaas lubberen ze na een paar maanden zo uit dat ik ze weg moet gooien. Waar vind je die luxe bh’s dan?

ik heb volgens opmeten 70A terwijl ik 75C heb x’)

ik ga altijd als ik een nieuwe bh moet naar zo’n zaakje die hier zit. ik weet niet hoe je dat moet noemen. maar het is niet zo’n keten als livera of hunkemöller. maar gewoon een kleine zaak die enkel in mijn plaats zit.
daar is het vaak rustig en die vrouw die er werkt help altijd goed. die meet mij dus dan op.
staat wel tegenover dat ze er niet zulke leuke bh’s hebben (vind ik). xdd
maar ik wil wil toch simpele (zwarte). dus die hebben ze daar ook wel.
en zo heb je dus een goedzittende bh. dus misschien moet je zoiets zoeken?

als je 65 nodig hebt, kun je het best op internet zoeken. Wehkamp, v&d, asos, etc. Of je googled gewoon op “65 bhmaat”.
je kant je bhs ook vermaken trouwens, aan beide zijkanten een stukje dubbelvouwen en dat vast naaien (daar zie je bijna niks van als je het aan hebt. Of de sluiting eraf knippen en er vervolgens weer aannaaien (en dan knip je er bijv. 2cm tussenuit)

Je kan het heel gemakkelijk zelf opmeten he!

Ben opgemeten als 65A terwijl ik bh’s heb in maat 75B :hammer: