Bh-vraag

Ik heb een vraagje, en misschien is het heel stom maar ik ben dus nog nooit veranderd van het nummer in je cupmaat (75)
Maar, ik weet niet of dat nu het geval is, dat ik naar een 80 moet gaan. Maar ik heb dat de beugels veel te dicht bij elkaar zitten. Je kan het een beetje zo vergelijken:
(( )_( ))
^ ^
Die binnenste dingetjes is de bh, en daarbuiten is nog de zijkant van mijn borsten.
Snappen jullie me? haha
Maar verder, hij zit niet te krap als ik hem op het strakst dicht heb zitten. Dus als ik wel 80 moet, wat dan? Want die word dan te groot denk ik.

Je moet gewoon wat bh’s uitproberen in de winkel en kijken welke het beste is.

en de verkoopsters vragen om hulp

Ik zou het gewoon in een lingeriewinkel vragen, zij kunnen jou veel beter helpen :slightly_smiling_face:

Je kunt met een meetlint vlak onder je borsten opmeten.
Hoeveel cm het is, is hoeveel het nummer is.
Dus als de omtrek onder je borsten 75cm is, moet je een bh van bijv. 75B hebben.

gewoon even meten en je weet welke maat je nodig hebt. Als je de nummers verandert moet je dus ook een andere cupmaat.

http://www.hunkemoller.nl/bh-maat-bepalen

Gewoon een verkoopster vragen of ze het even wil opmeten bij je. Ze doet dan gewoon zo’n meetlint om je borsten heen, je kunt gewoon je bh aanhouden hoor : ) Zij zal dan meteen wat bh’s voor je pakken die geschikt zijn en dan kun je zelf kijken hoe dat bevalt.

Laat het idd even opmeten :slightly_smiling_face:
Maar als ik het goed begrijp (en ik er een beetje verstand van heb) heb je een grotere cup nodig, en dus niet van 75 naar 80 ofzo. Dus ipv B bijvoorbeeld C. But I’m not sureee

Inderdaad even (laten) meten.

Maar je vertelt dat 75 niet te krap is als hij op het strakst zit. Dan is die 75 waarschijnlijk wel goed, maar moet je gewoon een grotere cup (want op dat tekeningetje komen je borsten ook uit je bh).

Ik werk al 2jaar bij hunkemoller, maar als ik jou was zou ik je gewoon even op laten meten als je een nieuwe BH gaat kopen dan weet je gelijk of je goed zit. Als je van een 75 naar een 80 gaat moet je wel een cup kleiner pakken, ipv bijvoorbeeld 75C moet je dan een 80B omdat anders de cup te groot word, ik denk ik jouw geval dat je cup gewoon te klein is, dan zou je gewoon een cupmaat groter moeten nemen. Even naar de winkel dus!

Nu we het hier toch over hebben, stel ik mijn vraag ook maar even hier dan hoef ik geen nieuw topic te openen, ik heb nu 70A, alleen hij zit bij de band te strak, welke maat heb ik dan nodig? :slightly_smiling_face:

Volgens mij gewoon 75A… Maar ik kan er naast zitten haha.

^ Je hebt 3 haken naast elkaar, of is hij bij de haak te het ruimst zit nog steeds te strak? Anders zou ik voor een 75 AA gaan

Zit hij te strak om je midden? Dat je striemen krijgt op je rug? In dat geval, 75A!

je moet gewoon voor advies vragen aan de verkoopster

Dankje, dan ga ik even een 75 AA en een 75 A passen, want als ik 70A op het laatste haakje zet, krijg ik echt afdrukken op mijn lijf en het knelt ook gewoon, dus zit niet fijn.

Als hij alleen bij de omvang (de band) te strak zit neem je een 75AA en als hij bij de cup ook een beetje te klein word neem je een 75A.