Hoi iedereen, ik heb een probleempje. Mijn borsten beginnen te groeien alleen je ziet het heel erg door mijn t-shirt heen. Paar dagen geleden zei mijn moeder al tegen mij: ‘Je hebt borstjes!’ Ikke: ’ STIL!’ Hahaha. Ik ben echt niet de enige in de klas hoor! Maar het is alsnog pittig gênant! Ik durf niet aan mijn moeder te vragen van: ‘bestaat er een push down topje??’ Dus jaa… volgens mij denkt mijn moeder er ook over. Tips om haar te hinten dat ze een topje voor mij moet kopen zonder dat ik het echt vraag?? XXXXXX Meisje van 11 in groep 8
Meid, is toch niks om je over te schamen? Je moeder begrijpt het echt wel als je er naar vraagt, niks raars aan hoor.
Ahh dankjewel!! Maar ik weet niet, of ik het durf. Ik dacht laatst ook dat ik ongesteld was (had bruine vlekken) maar dat bleek ook niet het geval te zijn!! Ik zou me ontzettend schamen als ik er bijvoorbeeld niet eens een nodig heb!! Heb je tips ?? Om te verbergen of om stille hints te geven aan mijn moeder voor een bh…?? xxx
Je kunt gewoon zeggen: “mam, ik zou graag topjes willen gaan dragen, kunnen we daar binnenkort naar gaan kijken?”
Daar is niets geks aan!
Het zou ook kunnen dat je al wat meer steun nodig hebt, en dan kun je gaan kijken voor je eerste echte bh. Je hebt zelfs hele shops waar ze speciaal ondergoed verkopen voor meiden van jouw leeftijd!
(voorbeeld: http://www.boobs-bloomers.nl/bh-s/)
Bij mij ging het zo: ik was aan het winkelen met mam en bij c&a hebben ze zo’n gevulde topjes zeg maar. Dus ik ging erbij staan en hintte dat ik die wel leuk vond :’)
Je kunt gaan voor een minimizer, maar die zijn er vaak alleen voor echt grote cups. Ik neem aan dat je nu niet al op een cup E zit. Ik denk dat je gewoon blij moet zijn met je borstjes en op zoek gaan naar een goede beha. Ik vind de mensen van HUnkemoller heel behulpzaam. Ik koop al jaren beha’s maar ik vraag altijd aan de verkoopsters of ik wel de goede maat heb haha. Ik denk dat als je een goedzittende beha hebt je borsten ook beter uitkomen in je kleding en je wat trotser kunt zijn.
En anders, al je met je ma gaat winkelen kun je gewoon naar het ondergoed gedeelte van H&M gaan en daarnaar kijken? Dat is meer dan subtiel!
Hoi, Dankjewel voor de reacties!! Sorry, maar ik durf het echt niet tegen mijn moeder normaal te zeggen. Ik denk dat ik naar de onderbroek afdeling ga en dan een schattig printje ga zoeken en zeggen van: ‘o! Zo’n printje vind ik schattig!’ en dan kijkt ze ernaar en dan kan ze er misschien even over nadenken. Ik weet niet precies hoe groot mijn borsten zijn, maar ze zijn opgezwollen, en dat piekt er nogal uit. Ik vind het heel lelijk, want het is 'm net niet snap je?? Het is niet genoeg ‘borst’ om te showen Als jullie willen kan ik ook mijn borst omvang even meten, dan zoek ik dat even op en dan kunnen jullie zeggen of ik een bh moet! Nog tips om te verbergen??
xx
Als ik het zo lees zit je net in een tussenfase, een echte bh zul je misschien over een paar maanden nodig hebben, maar nu nog niet? (tenminste aan je beschrijving te horen), er bestaan ook bh’s voor beginnende borsten, die zijn geloof ik ook bij de hunkemoller te koop. Gewoon je moeder vragen, die heeft zelf ook borsten en vind het waarschijnlijk alleen maar leuk om je te helpen. Is totaal niet genant!
Ik weet het niet… Ik snap dat wanneer je eraan terug denkt dat het heel makkelijk is… hoe heb jij je eerste top/bh gekocht?
xx
Hallo?
Alsjeblieft?
Je zult je er toch overheen moeten zetten, het is niks om voor te schamen, en anders ga je toch zelf eentje kopen als je het niet aan je moeder wilt vragen.
^Maak je geen zorgen! Je moeder heeft dit ook meegemaakt, ik ben ook erg verlegen en durfde het ook niet te vragen, maar ik heb uiteindelijk gewoon gevraagd dat ik het fijn zou vinden als ze wat meer bedekt waren.
Woody heeft ook hele leuke bhtjes, ze lijken op topjes maar hebben een dik stofje zodat je tepels niet zichtbaar zijn en ze mooi afronden zeg maar. Dat waren mijn eerste!
op zalando vind je ook heel wat leuke topjes
https://www.zalando.be/behas-topjes-tieners/
Het is tijd voor een bh als je zelf er graag een wil dragen . Succes!
Ongelofelijk bedankt voor je handige tips!! Vooral die van woody’s zijn handig!
Ik ga denk ik als mama gaat zeggen van : ‘heuj, behaatje?’ dan zeg ik gewoon dat een vriendin van mij ze altijd bij Woody’s koopt! Vooral omdat ze mooi afronden!! Ik denk ook dat deze borsten:https://www.google.be/search?q=woody+bhtjes&safe=off&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=0ahUKEwjSk9XJ6JzKAhUJOhoKHaUDD6EQ_AUIBygB&biw=1752&bih=969#imgrc=JLC3_PYM5GyALM%3A[/font] een beetje gelijk staan met mijn borsten zoveel zeg maar. Dankjewel!! XXX Ps. tips zijn nog steeds welkom![font=Helvetica Neue][/size]
Volgens mij hebben ze ze ook wel bij de hema? Zijn misschien iets goedkoper, voor t geval dat ze snel groeien!
Ja, dat is wel handig! Meer tips?
Mijn zusje haalt ze altijd bij de H&M!
Ja, ga ik denk ik dan ook kijken!
Waar hebben jullie je eerste topje/bh gehaald? Dankjewel voor alle reacties!!
xx
Alsjeblieft reageer!!