BH in de was

Als ik mijn bh’s in de was doe dan gaan ze helemaal misvormen & gaan de randjes om buigen aan de boven kant, en ik was ze natuurlijk in zo een zakje. Is dat niet heel slecht en vervelend als je die iedere 2 dagen wast? Ik doe dat persoonlijk bijna nooit ( :flushed: , no criticism haha ) maar hoe doen jullie dat dan? Of hebben jullie dat niet?

Hmm, ik was ze niet om de 2 dagen maar bij mij vervormen ze ook niet.

Ik doe ze ook niet om de 2 dagen in de was, om die reden! Echt zonde als ze vervormen, ik heb het met alle BH’s. Maarja, niks aan te doen! Om de zoveel tijd koop ik weer wat nieuwe BH’s.

je kan ze desnoods ook met de hand wassen? Ik weet dat mjn moeder dat doet :’) ik pleur ze gewoon in de wasmachine en dat gaat eigenlijk altijd goed. Ik heb best veel bh’s :stuck_out_tongue: dus eens in de maand was ik alle gedragen bh’s tegelijkertijd (voor zover kleuren dat toelaten).

Ik heb het ook bij een paar bh’s, die omgevormde randjes aan de bovenkant. Vreselijk, maar ik heb geen idee wat je er tegen zou kunnen doen.

Misschien dat strijken helpt tegen die randjes? Weet niet of het uitmaakt, maar ik heb het zelf nog niet geprobeerd. Bij mij vervormt die cup ook helemaal na een tijdje, dan komen er rare bobbels in. Ik heb ook niet van die dure bh’s (h&m en hema) maar ik heb geen zin om veel geld uit te geven voor een bh met het risico dat ze alsnog gaan vervormen. Sowieso had ik volgens mij een keer van een verkoopster uit de hunkemoller gehoord dat bh’s maar een paar jaar mee gaan.

Je hoeft bh’s echt niet om de 2 dagen te wassen, tenzij je heel erg zweet. Je kunt ze het beste even uithangen nadat je een bh een dag gedragen hebt en 2 dagen later ofzo weer aantrekken.
Maar het beste is natuurlijk met de hand wassen om de vorm goed te behouden.

Ik heb het daar ooit eens over gehad met een verkoopster in een lingeriezaak en die zei dat je stoom van de strijkijzer er even op moest doen, en dat je hem dan zo terug kon buigen. Ik heb het zelf niet geprobeerd omdat ik het stomweg steeds vergeet…

Ishet een pushup beha? Waars gewoon niet zo’n goede kwaliteit

Ik was ze niet om de twee dagen. Ik heb een aantal bh’s en die draag ik om en om en dan gooi ik ze een keer in de twee weken in de was ofzo. De meeste bh’s houden dat prima in een waszakje en een licht wasprogramma. Ik gooi ze nl. bij de kledingwas op 30 graden en niet al te veel centrifugeren.

Ik was m’n bh’s wel om de twee dagen, maar bij mij vervormen mijn bh’s niet echt.

Edit: En ik gooi ze gewoon los in de was. Soms zijn ze een beetje vervormd maar dat ‘kneed’ ik er dan wel uit.

Ik doe ze nooit om de twee dagen in de was maar ze vervormen nooit! Heb ik ook nog nooit gehad…

ik gooi me bh’s altijd gewoon los in de was, en op 1tje na zijn ze allemaal niet misvormd. draag gewoon van de hm. die ene die wel misvormd is is van de hunkemoller. dus ik koop maar vort gewoon bij de hm want die blijven bij mij gewoon goed.

Ik heb het wel een beetje gehad. Maar je kunt beha’s, zeker voorgevormde of met vulling, toch het beste gewoon met de hand wassen. Als je dan een paar bh’s per keer doet is het niet zoveel werk en kun je langer van je bh genieten :slightly_smiling_face:

Het is überhaupt heel slecht voor je beha’s om ze in de wasmachine te doen, je moet ze eigenlijk gewoon met de hand wassen.
Een waszakje is niet bedoeld voor de bescherming van je beha, maar voor de bescherming van je wasmachine, dan hoef je geen nieuwe wasmachine te kopen als er een beugel losschieten uit je beha.

Ik snap dat je niet altijd zin hebt om je beha’s op de hand te wassen, maar dit is wel veel beter voor het behoud van je beha. Anders gaan ze inderdaad vervormen, met name bij push-upbeha’s is dit vaak het geval.

Ook hoef je ze niet iedere 2 dagen te wassen. Ik heb zelf heel veel beha’s en draag bijna iedere dag een andere, als er veel vies zijn doe ik alles tegelijk in een handwasje. Gewoon dezelfde kleuren bij elkaar en meerdere emmers voor andere kleuren. Als je alles tegelijk doet, bijvoorbeeld 1 of 2 keer in de 2 weken ben je in 1x klaar.

Mijn moeder wast BH’s altijd met de hand

Ik heb dat echt alleen bij die bh’s van de Hema. De rest krijgt dat niet. Ligt denk ik aan de kwaliteit

Ik heb bh’s van de h&m en na één of twee keer wassen was die hele beugel al kapot :s en ze misvormen dus ook best wel snel. Dus ik was ze nu 1x keer de week ofzo.

Ik werk zelf in een lingeriewinkel, natuurlijk ligt het aan de kwaliteit van je beha, de een zal het sneller begeven dan de ander. Maar wil je je beha zo lang mogelijk mooi houden dan is het echt beter om hem met de hand te wassen, hierdoor blijft hij het langste mooi!