BFF wordt veel leuker gevonden

Hoii, ik weet niet of dit onderwerp precies hier past, maar ik kon het nergens anders bijzetten… :stuck_out_tongue:
maar ik zit nogal met iets:

Ik en mijn BFF zijn de laatste tijd vaak met jongens bezig. We vinden ze niet leuk, maar we zijn gaan beide meer om met jongens. We hebben ook dus dezelfde jongensvrienden. De meesten zijn wel allemaal cute dus we hebben het ook altijd over de cutest jongens. Daarmee zijn we ook het meest bevriend. Soms vind ik die jongens wel een heel klein beetje leuk (echt heel klein beetje, want ik ben al verliefd op iemand anders, maar ik heb geen gevoelens voor ze ofzo), maar ik zit er nogal mee als ze altijd mijn BFF leuk(er) vinden.

Eigenlijk ben ik trouwens diegene die het meeste met ze praten. Maar mijn BFF is ook volgens de jongens wel mooi (ik vind haar niet lelijk, maar niet echt mooi ofzo, sorry!) en ik word nooit mooi genoemd. Ook een van onze jongensvrienden heeft maar echt 1 keer met haar gepraat en ik hoorde dat hij mijn andere BFF vertelde dat hij haar leuk vindt. Maar ze hebben maar echt 1 keer gepraat! En ik was er zelfs bij! Ik praat zelfs veel meer met hem dan zij met hem praat. Maar dat gebeurt wel supervaak dat jongens haar leuk vinden na maar 1 keer praten of omdat ze haar mooi vinden. Ook vorig jaar toen ik een crush had op een vriend (die ik niet meer spreek, maar mijn BFF praat nog wel vaak met hem) die mij niet leuk vond, maar hij leek meer geïnteresseerd te zijn in mijn BFF (ook al zei hij het nooit, maar hij zei wel tegen mij dat ze mooi was).

Het is niet dat ik jaloers ben ofzo, maar het lijkt dat ik steeds minder aandacht krijg van onze vrienden als mijn BFF in de buurt is. Om heeeel eerlijk te zijn, heb ik het gevoel dat ik en mijn BFF gewoon andere jongensvrienden moeten hebben, zodat ik ook meer geluk heb met boys maar dat durf ik haar niet te zeggen. Ze heeft ook andere jongensvrienden waarmee ik niet veel praat, maar ze wil ook graag vrienden zijn (lijkt het) met “mijn” jongensvrienden.

Dus mijn vraag: hoe ga ik hier normaal mee om? xx

Ik heb dit zo vaak gezegd (aangezien er zoveel topics gemaakt worden hierover), maar ooit komt er een jongen die voor jou kiest en niet voor haar.

Eerlijk? Je klinkt heel jaloers. Maar er komt wel een jongen langs die jou leuker vindt en daar heb je dan ook meer aan dan die andere jongens die blijkbaar alleen naar haar uiterlijk kijken.

Misschien willen ze ook liever vrienden met je blijven. Als ze verliefd op je zouden worden is vaak de vriendschap ook weg.

Ff een reactie op jullie posts: ik weet niet of ik echt jaloers ben , maar vorig jaar had ik er geen probleem mee toen mijn crush meer in mijn BFF geïnteresseerd was, maar nu voel ik me wel er anders over… Wat happygirl98 zegt: ja ik heb er geen probleem mee om vrienden te zijn want ik wil geen relatie met ze (tenzij zij het wilden lol) en ik vind de vriendschappen met ze ook helemaal geweldig, maar ik snap niet over dat verliefd zijn. Waarom vind een van die jongens mijn BFF toch leuk?

Maar who knows, alles kan gebeuren

Ik heb ook zo’n vriendin en ik vind dat juist altijd heel leuk om te zien hoe zij zo makkelijk met echt iedereen om kan gaan! Daar bewonder ik haar echt wel om. :relieved:
Uiteindelijk is zij echt veel vriendinnen verloren die daar niet mee om konden gaan, maar dat is zo jammer! Laat het alsjeblieft niet tussen jullie komen, want zij kan er ook niet echt iets aan doen.

Er kiest op een dag iemand voor jou, ga anders zelf een keertje vrienden maken en dan niet op school (of juist wel. Ik weet niet of jullie op dezelfde school zitten) maar gewoon bij een skatebaan of op vakantie. Als je dit eng vind (wat ik snap), neem dan een keer een andere vriendin mee en ga de volgende keer alleen als je daar vrienden hebt gemaakt!

op een dag vind je wel iemand die jou leuk vind,maar je hoeft jaloers gaan omdat je bff ook met jongen en jij ook.

Gun elkaar wat,beter een goeie vriendschap dan een kapot relatie of en kapot vrienschap met je bff dat wil je toch niet?

Wees blij dat ze haar een beetje leuk vinden en ze tegen jou normaal doen. Heb jij geen last van al die drama.

Hier ben ik het wel mee eens.

Ik denk eerder dat je denk dat ze haar leuker vinden omdat je onzeker bent over jezelf.

Ik maak eerlijk gezegd nergens uit op dat ze onzeker is?
Ik denk dat je toch jaloers bent, en ik snap het wel. Ik had ook een vriendin die altijd leuker werd gevonden. Maar ja, je kan je je er heel druk om gaan maken, maar dat schiet niet op. Probeer gewoon gezellig te doen, wees jezelf, etc. etc., en je komt heus wel een keer een jongen tegen die jou leuker vind!

Precies dit ^

Weer een reactie: ik ben niet onzeker over mezelf. Maar aan de ene kant gun ik het mijn BFF wel, maar aan de andere kant voel ik me soms wel iets minder dan haar. Ik moet toegeven dat ik wel een beetje jaloers ben nu ik erover nadenk. En dildommer: ik zeg niet dat ze niet mooi is (want dat komt wel gemeen over), maar ze is niet supermooi ofzo, gewoon normaal, niet lelijk. En ik zeg niet dat ze onder een steen moet gaan zitten. Ze mag heus wel met de jongens praten, maar soms denk ik dan zovan: “waarom de jongens die ik een beetje leuk vind/erg goed mee kan opschieten, want zij heeft ook haar eigen jongensvrienden”, want het is wel zo dat als ik een jongen leuk vind, zij ook vrienden met hem is, vanwege mij en dan vinden ze haar leuker.

ik ken het probleem… ik gun het mijn bff ook zeker, maar wil zelf ook wel eens iemand!!

Ten eerste kan je er niks aan doen dat jongens haar leuker vinden, dat is misschien nou eenmaal zo. Maar echt er komt wel een jongen die jou leuk vindt en niet haar! Bovendien kan zij er niks aan doen he!

Ik snap heel goed hoe je je voelt, ik heb het ook vaak gehad. Wat mij erg geholpen heeft is er niet teveel over nadenken, maar je in plaats daarvan op andere dingen focussen.

En haar afvallen is een natuurlijke reactie, maar corrigeer jezelf als je dit doet want uiteindelijk voel je je er alleen maar slechter over, of jullie vriendschap kan eronder lijden en dat zou zonde zijn.

tjaa ik had dus precies hetzelfde…
toen had ik 2 jongens ontmoet en zijn nog steeds crush op mij :grinning_face_with_smiling_eyes: