Hallo meiden,
sorry maar ik moet even m’n verhaal kwijt.
Het laatste jaar, vind ik mijn beste vriendin die ik nu al 7 jaar lang zo mag noemen, niet meer zo leuk. Ik wil de vriendschap nog wel, maar op zich met haar omgaan vind ik niet meer zo gezellig. Het lijkt alsof ze zich veel beter voelt dan me en zelfs op me neerkijkt, en ze kan er niet tegen dat ik mezelf ben lijkt het wel.
Bijvoorbeeld ik hou er wel eens van om te gaan stappen en af en toe eens wat te drinken met vrienden, terwijl zij geen van beide graag doet. Ze kijkt zelfs neer op mensen die dit wel doen, mij inbegrepen dus. Die blik op haar gezicht als ik eens een glaasje cava drink in haar bijzijn… En zo zijn er wel meer dingen. Als zij soms eens een echte groffe opmerking maakt, mag ik er niet geraakt door zijn. Maar o wee als ik eens iets zeg…
Kortom, ze kan er precies niet tegen dat ik mezelf ben. Ja, ik drink af en toe eens wat te veel, ja ik ben af en toe eens egoistisch op bepaalde dingen, ja ik maak fouten en kwets daarbij onbedoeld anderen, maar zo ben ik nu eenmaal en het lijkt wel of ze vind dat dit alles me een slecht persoon maakt… Op mijn eigen verjaardag noemde ze me na afloop egoïstisch omdat ik per se de muziek voor op het feestje wou kiezen. Terwijl zij zelfs eist dat je haar laat winnen met monopoly of dat je voor haar kijkt hoe laat het is als ze te lui is, omdat zij dan jarig is!
We noemen elkaar nog wel ‘beste vriendin’ maar onze smsen zijn zo kortaf de laatste tijd, we bellen haast nooit meer, en ga zo maar door. En altijd als ik bij haar ben schept ze op over hoe leuk en gezellig de mensen in haar klas wel niet zijn, hoe een goede vriendin die of die is…
Ik ben het spuugzat om degene te zijn die altijd als eerste contact opneemt of initiatief neemt om af te spreken, keer op keer neem ik mezelf voor dat ik nu eens ga wachten tot zij iets voorstelt maar het lukt me niet… We weten allebei dat er iets veranderd is, maar niemand spreekt hier openlijk over lijkt het wel…
[b]Wat denken jullie hierover? Sorry voor het lange verhaal, hehe ;$
xxx[/b]