bff niet meer zo'n 'best friend'

Hallo meiden,

sorry maar ik moet even m’n verhaal kwijt.

Het laatste jaar, vind ik mijn beste vriendin die ik nu al 7 jaar lang zo mag noemen, niet meer zo leuk. Ik wil de vriendschap nog wel, maar op zich met haar omgaan vind ik niet meer zo gezellig. Het lijkt alsof ze zich veel beter voelt dan me en zelfs op me neerkijkt, en ze kan er niet tegen dat ik mezelf ben lijkt het wel.

Bijvoorbeeld ik hou er wel eens van om te gaan stappen en af en toe eens wat te drinken met vrienden, terwijl zij geen van beide graag doet. Ze kijkt zelfs neer op mensen die dit wel doen, mij inbegrepen dus. Die blik op haar gezicht als ik eens een glaasje cava drink in haar bijzijn… En zo zijn er wel meer dingen. Als zij soms eens een echte groffe opmerking maakt, mag ik er niet geraakt door zijn. Maar o wee als ik eens iets zeg…

Kortom, ze kan er precies niet tegen dat ik mezelf ben. Ja, ik drink af en toe eens wat te veel, ja ik ben af en toe eens egoistisch op bepaalde dingen, ja ik maak fouten en kwets daarbij onbedoeld anderen, maar zo ben ik nu eenmaal en het lijkt wel of ze vind dat dit alles me een slecht persoon maakt… Op mijn eigen verjaardag noemde ze me na afloop egoïstisch omdat ik per se de muziek voor op het feestje wou kiezen. Terwijl zij zelfs eist dat je haar laat winnen met monopoly of dat je voor haar kijkt hoe laat het is als ze te lui is, omdat zij dan jarig is!

We noemen elkaar nog wel ‘beste vriendin’ maar onze smsen zijn zo kortaf de laatste tijd, we bellen haast nooit meer, en ga zo maar door. En altijd als ik bij haar ben schept ze op over hoe leuk en gezellig de mensen in haar klas wel niet zijn, hoe een goede vriendin die of die is…

Ik ben het spuugzat om degene te zijn die altijd als eerste contact opneemt of initiatief neemt om af te spreken, keer op keer neem ik mezelf voor dat ik nu eens ga wachten tot zij iets voorstelt maar het lukt me niet… We weten allebei dat er iets veranderd is, maar niemand spreekt hier openlijk over lijkt het wel…

[b]Wat denken jullie hierover? Sorry voor het lange verhaal, hehe ;$

xxx[/b]

Ik denk dat ze jaloers op je is… en dat ze daarom de mensen uit haar klas naar boven hemelt om jou ook jaloers te maken, zodat zij zich beter kan voelen dan jou. Maak je er niet te druk om, en als jij lekker een drankje wilt pakken met vriendinnen moet je dat vooral doen.

Ik denk dat je het face to face met haar uit moet praten. Spreek een moment af, dus niet even in een tussenuurtje/de pauze, en bereid je voor. Schrijf van te voren op wat je dwars zit, zodat je niets vergeet en ook nog precies weet wat je wilde zeggen en waarom. En blijf rustig en kalm. Als jullie uit elkaar gegroeid zijn, wat heel goed mogelijk is, zorg dan dat jullie als normale mensen uit elkaar gaan, en niet als een stel gestoorde cavia’s

Ja uit elkaar gegroeid, daar zit wel wat in…
Ik zit sinds dit schooljaar op kamers, heb al een tijdje een vaste relatie terwijl zij van jongen naar jongen gaat (niet dat ik dit veroordeel) en zie haar steeds minder… Maar het zou zo jammer zijn, want we hebben écht veel meegemaakt samen

Hehe dankje, ik heb er weleens aan gedacht aan dat jaloers gedoe, maar ik wil het niet te vlug daarop steken. Ik ben enkele keren gevraagd als model, ik heb enkele van de foto’s online op hyves gezet maar ze reageert er voor geen meter op. Ze praat er niet eens over, doet of ze niet bestaan. 1 keer zei ze zelfs “zorg dat je je niet meer dan anderen gaat voelen hè, want zo lijk je wel op je foto’s” and that was it…

Achja wie zal het zeggen, als ze nu maar eens niet zo gemeen deed zonder reden…

Serieus, ga met haar praten. Ik heb ervaring met dat soort mensen, hun zeggen alles wat ze willen maar als je een weer woord hebt, hoo maar, dan krijg je een grote smoel terug! Praat gewoon op een rustige manier erover, als het dan niet werkt, tja dan kan je elkaar denk ik beter minder zien.

Of het nou jaloezie is of dat jullie uit elkaar gegroeid zijn, ik denk niet dat een geforceerde vriendschap iets oplevert. Het kost alleen maar veel energie. Maar ik snap dat het heel erg moeilijk is. Je zou haar altijd aan kunnen spreken op haar gedrag, of de volgende keer dat ze zo gemeen doet haar erop wijzen dat je het niet prettig vindt, en om de reden van haar gedrag vragen. Misschien heeft ze het zelf niet door, of zit ze even in een dipje. Of misschien heb je een keer iets gezegd en is dat in het verkeerde keelgat geschoten.

ik kan echt niet tegen dat soort mensen !

Ik zou t gewoon dood laten bloeden… Uit elkaar gegroeid…

" ja ik ben af en toe eens egoistisch op bepaalde dingen, ja ik maak fouten en kwets daarbij onbedoeld anderen"

Voor hetzelfde geldt heeft zij ook helemaal niet zo goed door wat ze doet… Praten zou ik zeggen

Goh, als je nog zin hebt om het te redden : praat face to face met haar. Maar ik zou het persoonlijk gewoon dood laten bloeden, omdat ik gewoon niet met zo’n mensen kan omgaan. Trouwens, als je zo erg opschept over hoe geweldig je vrienden wel niet zijn, heb je er vaak geen…

Idd. Ben ik de enige die denkt dat haar vriendin zich misschien wel alleen voelt? Voor hetzelfde geldt doet de TS weer verkeerd tegen haar (ik zeg niet dat het per se zo is). Ik zou praten met haar, en kijk wat haar dwars zit.

Kan ook zijn dat jullie uit elkaar gegroeid zijn, maar ik zou sowieso even met haar praten :wink:

Ik heb ongeveer het zelfde, en opzich voel ik me er best rot om, maar aan de andere kant denk ik weer: als je ‘betere’ vriendinnen kunt vinden, ga maar joh… Als je echt uit elkaar bent gegroeit heeft praten meestal ook niet zo heeel veel zin dénk ik…

Ik heb ook zo’n soort vriendin. Tenminste, ik denk dat dat meisje ook zo’n type is: ze is heel onzeker en dus ook jaloers. Bij dingen die jij doet en zij niet, voelt zij zich misschien wel minderwaardig omdat ze dat zelf niet doet. Daarom gaat ze bij dingen heel snel argumenten en/of raar doen. Waarschijnlijk doet ze dat grotendeels onbewust. Het beste wat je kunt doen is accepteren dat ze zo is. Je kunt wel met haar praten over wat je dwars zit, maar er is dan kans dat ze dit als een verwijt ziet en heel raar gaat reageren. Toch moet je met haar praten als het je dwars zit, al heb ik geen idee hoe…
Oké, dit was een hele ‘analyse’:’). Wat ook kan, is dat jullie gewoon uit elkaar groeit zijn. In dat geval kun je maar accepteren dat het contact verwatert, want je moet natuurlijk niet jezelf gaan terugveranderen voor haar.
Uhu waarschijnlijk heeft het een met het ander te maken :’).

Ik ken het wel, dat je eigenlijk alleen nog vriendinnen bent omdat jullie dat altijd zijn geweest.

Dankjewel voor alle tips! Fijn om te lezen dat er nog mensen zijn met +/- deze situatie.

Ik ga inderdaad gewoon wachten tot zij eens terug initiatief neemt,
en als ik dan bij haar ben (als het moment gepast is) ga ik haar vragen of er haar soms iets dwarszit, of in haar ogen iets verkeerd heb gedaan.

Wish me luck xxx