BFF kleeft teveel aan BF

Hey mensen, ik had hier nog niet echt een topic over gezien, dus ik dacht ik start hem maar ff.

Een van mijn BFF’s heeft sinds vorige week donderdag een vriendje. Mijn vriendinnen en ik zijn wel echt blij voor haar. Maar wij zijn er om eerlijk te zijn een beetje moe van dat ze letterlijk elke dag met hem afspreekt. Die ene eerder genoemde donderdag hadden ze hun eerste ontmoeting (ze hadden elkaar ontmoet via Twitter), ze werden BF en GF. Maar dan: volgende dag weer afspreken (dus vrijdag), zaterdag weer… Alleen die zondag daarna moest ze naar haar tante dus ging ze niet. Het was trouwens haar idee om dinsdag (dus gister) met de vriendinnen af te spreken. Maandag zou ze ALWEER naar haar vriendje gaan, maar door problemen onderweg ging het niet door, dus had ze dinsdag afgezegd om met haar vriendje te zijn. Mijn vriendinnen en ik vonden dit op zich niet echt kunnen, want wij vinden dat vriendschap boven relaties gaat. Mijn vraag is: hoe kunnen hier wij mee omgaan? Nogmaals, we zijn wel echt blij voor haar!

Ze hebben net iets, dus het is normaal dat ze nu nog enorm klef zijn. Gaat wel over.

Idd, liefde maakt blind (dat is echt zo). Als je verliefd bent wil je het liefst 24/7 bij diegene zijn. Probeer haar niet te laten vallen, waarschijnlijk ziet ze nu zelf nog niet in dat ze jullie op een laag pitje aan het zetten is.

Persoonlijk vind ik het niet kunnen om een afspraak met je vriendinnen af te zeggen, omdat je de dag daarvoor niet met je vriend kon afspreken. Ik zou haar er op aanspreken. Zeg dat je het niet netjes vond, iets in die richting.

Hou een serieus gesprek met haar dat ze minimaal 1 keer per week tijd maakt voor jullie. Ik word echt moe van dat soort vrouwen. Als ze dat niet doet zou ik haar lekker dumpen, als het uit is komt ze weer met hangende pootjes terug.

Daar dachten wij ook aan. Maar omdat het sinds kort is, willen we het niet nu meteen doen. We hadden besloten dat als dat “afzeggen voor vriendje” te lang doorgaat, dat we haar daar op gaan aanspreken.

als je verliefd bent wil je elkaar elke dag zien, het liefst 24/7, maar dat is onmogelijk. Je vriendin heeft haar vriend nog niet eens elke dag gezien sinds dat ze wat hadden. Dus om eerlijk gezegd vind ik dat je niet bepaald denkt aan hoe zij zich voelt. Ik vind mijn relatie belangrijker dan mijn vriendschappen (die ik nu toch niet heb), omdat mijn vriendje ook mijn beste vriend is.

Wat ik wél stom vind van je vriendin is dat ze die dinsdag naar hem toe is gegaan terwijl ze met jullie had afgesproken. Op dat moment is het pech dat ze hem maandag niet kon zien, dan moet ze maar wachten tot woensdag, aangezien ze dinsdag al met jullie had afgesproken. Daar kan je haar wel op aanspreken dat dat niet bepaald fijn is. Afspraak is namelijk afspraak. Als ze een sollicitatie gesprek had op dinsdag dan had ze die toch ook niet afgezegd omdat ze maandag haar vriend niet kon zien? Dan had ze jullie ook niet moeten afzeggen.

Ligt misschien aan mij maar ook al hebben ze net pas wat, vind ik het niet normaal om je vriendinnen af te zeggen voor je vriendje :") Zeker niet als je elkaar al zo veel hebt gezien. Als vriendinnen dat bij mij doen, ben ik er in ieder geval heel snel klaar mee.

dat is ook mijn enige probleem met dit hele verhaal. Dat ze elkaar elke dag willen zien, óke, maar niet je vriendinnen afzeggen terwijl je al eerder met hun had afgesproken.

Ik vind dat je groot gelijk hebt en ik vind dat je (ook nu al) hier zeker wat van mag zeggen. Vind ik gewoon niet netjes en dan boeit het me niet of je net een week of al 10 jaar een relatie hebt.

Ik begrijp heel goed dat je in het begin altijd samen wil zijn en zou ook nog een paar dagen afwachten en kijken in welke richting het gaat.

Dus als je je vriendin wat minder ziet de eerste paar dagen of weken, vind ik dat wel normaal. Maar afspraken met je vrienden afzeggen omdat je net een nieuwe vriend hebt vind ik niet aanvaardbaar. Dat zou ik haar wel gewoon zo zeggen. Verder moet zij ook begrijpen, dat als ze iedereen gewoon laat vallen omdat ze een nieuwe vriend heeft, ze later niemand meer over zal hebben.

Ik heb vroeger een aantal vriendinnen gehad, die zo iedereen zijn kwijtgeraakt. En als de relatie over was, hebben ze dan vastgesteld dat ze alleen waren en dan geprobeerd weer in de groep te komen. Met meer of minder succes, maar zoals voorheen is het nooit meer geworden. En dat vind ik jammer.

Dus als het de verkeerde kant uit gaat, praat met haar, ook om haar te beschermen!

Ik zou toch eens serieus met haar gaan praten. Prima dat je elkaar elke dag wilt zien, maar je gaat geen afspraken met vriendinnen afzeggen om bij vriendlief te zijn

Het is heel normaal dat ze aan het begin van hun relatie heel klef zijn en elke dag bij elkaar willen zijn. Maar afspraken met vriendinnen afzeggen voor iemand anders is nooit goed, tenzij er een goede reden voor is. Vertel haar dat je dat je het snapt dat ze het liefst elke dag bij haar vriend is, maar dat je het echt niet leuk vind dat ze daarvoor jullie afspraak af zegde. Probeer haar niet aan te vallen/boos te vertellen, maar laat wel zien dat je het echt meent.

Succes!

Ze hebben net een week iets met elkaar, kijk het even aan.

Ze hebben echt pas nét, vind het een beetje snel om nu al zo’n conclusie te trekken. Ik zou het gewoon nog even wat langer aankijken.