Bff- en friendLooSS.

Ik ben nu 12½, en ik ga naar de 2e, en sinds ik naar de middelbare school ben gegaan, heb ik nog steeds geen enkele vriendin… wel een raar meisje, en een ander meisje maar die negeert me altijd in de pauze -.-
En ik ben zo jaloers met mensen die een Bff hebben…
dat wil ik ook :frowning_face:
en de vrienden die ik had op de basisschool hebben andere vrienden en kennen mij bijna niet meer :S
ben ik de enige ?
*zucht* T_T

Nee, je bent niet de enige toen ik 12 was had ik ook geen vrienden maar werd ik gepest (tot de 3e ongeveer). Dusja, beter vriendloos dan gepest worden

Het scheelt dat ik sowieso wel een einzelganger ben…

Probeer gewoon meer open te staan voor iedereen, begin in je klas met naar iedereen luisteren lachen enzo en dan merken ze wel dat je met ze om wil gaan!

Hier hetzelfde.

Vaak is het zo: hoe harder je probeert vriendinnen te maken, hoe meer je mensen van je afstoot. Het is opzich niet erg om je best te doen, maar je kan snel claimerig overkomen. Als het goed met andere meiden of jongens klikt, dan hoef je eigenlijk niet veel moeite te doen dan jezelf zijn en wat energie in de vriendschap te stoppen. Maar hoe harder jij nu gaat denken: oh, ik wil ook een beste vriendin, hoe groter de kans dat het niet gebeurd.

Hier een tip: sta open voor iedereen en wees vriendelijk, maar claim mensen niet meteen. En probeer meer contact te maken met meisjes van je leeftijd, ook buiten school om.

In mijn klas zijn er ook van die ‘groepjes’.
en jaah…

Idd, wat hier boven wordt gezegt, niet te veel proberen om vrienden te maken, maar ben gewoon jezelf, open en aardig. Dan komt het vast allemaal goed! En als er groepjes zijn kun je toch gewoon erbij gaan staan, wat vragen of jezelf voorstellen ofzo? Ze zullen je heus niet wegsturen!

Schrijf dan gewoon even goed Bff- en vriendloos in plaats van Bff- en friendLooSS. Breezâh (;

Het klinkt misschien wat bot, maar wij kunnen er niks aan doen, we kunnen hier geen vrienden voor je toveren, je moet dus echt zelf op mensen afstappen.

wij kunnen nou toch ook niet je vriendinnen worden?

wees gwn aardig…

Amen.

zoek anders een clubje dat is leuk :wink: gewoon een hobby cursus of een sport;)

wat hierboven al word gezegt ga bij een vereneging ofzoo.
weet je misschien zelf waarom je geen vrienden maakt??

ga naar mensen uit je klas, probeer in de vakantie veel met ze te praten op msn, hyves etc. En misschien kun je daarna nog een keer afspreken met iemand. Alleen probeer het niet té, door achter ze aantelopen. anders vinden mensen je een plakker. haha

Sowieso het woord bff :’)

Maar goed, ik heb eigenlijk weinig toe te voegen aan de rest. Het midden vinden tussen aardig doen en te claimerig worden is moeilijk. Bij de meeste mensen gaat dat vanzelf maar sommigen hebben daar moeite mee. Wij kunnen je daar eigenlijk moeilijk mee helpen.
Je moet ook accepteren dat jij misschien geen type bent voor veel vrienden of een beste vriendin. Niet iedereen heeft dat nou eenmaal en daar moet je vrede mee hebben, anders maak je jezelf alleen maar ongelukkig.

Doe eens gek! Stap een keer op iemand af die je eerst niet opviel of die je eigenlijk niet mocht zonder hem/haar echt te kennen, of welke andere reden dan ook. Gewoon verstand op nul zetten en gaan met die banaan. Probeer spontaan over te komen en zoals hier al is gezegd, niet te plakkerig.
Of je kunt met die lekkere weer met een hele groep gaan zwemmen. Je ontmoet dan veel nieuwe mensen, en het is gewoon hartstikke gezellig!
Succes!

^Dat werkt echt niet. Mensen hebben dan al gauw: wat moet je van me?

idd

Hoe wil je anders vrienden maken zonder eerst op iemand af te stappen?

Doe niet te veel je best, en ga niet ineens bij iemand staan waar je nooit bij stond… dan hebben ze echt zoiets van wtf?
Als je projecten moet doen tijdens de les n een groepje (waarvan ik zeker weet dat die komt;)) met een meisje of een jongen (ik vind jongens altijd leuker om mee om te gaan… maargoed… dat kun jij anders vinden) veel te praten en lachen en dan vraag je, wat ga je straks doen in de pauze? en dan vraag je; zou ik miss bij je mogen zitten in de pauze? en dan krijg je al snel een vast pauze plaatsje.

naja, ik zelf stond altijd bij iedereen, iedereen kon me op school en opsich kon ik met iedereen goed opschieten. ik heb het voordeel dat ik al snel met iedereen een praatje maak en overal over praat maar dat verschilt per persoon natuurlijk.

12½ :grinning_face_with_smiling_eyes: