Bezuinigende ouders..

Als je alles echt niet lekker vind en echt verandering vraag dan of jij een keer de boodschappen mag doen en dat je dan 's avonds gaat koken. Desnoods voor een maximum bedrag zodat ze niet denken dat je koopt wat je zelf wil.

Ik denk dat verder er niet zo veel aan kan doen. Alleen praten, overleggen en uitleggen …

Ik weet ook niet je leeftijd enzo dusja …

Ik vind ook dat ouders een gezonde basis voor hun kinderen moeten bieden maar wat gaan wij als roze meisjesforum daar aan doen? Dat kunnen we niet.

Ik krijg een beetje het gevoel dat het van twee kanten komt. Je ouders kopen (volgens jou) niet de juiste dingen, maar jij zet je wel heel erg af tegen je ouders. Ik snap best dat jouw ouders niet ineens hun hele boodschappenlijstje gaan omgooien, omdat hun dochter van 13(?), die niet eens mee eet met de maaltijden omdat ze toch alles vies vindt, ineens het licht gezien heeft.

Wat ik zou proberen is gewoon eens normaal mee te gaan eten en dan proberen dingen te veranderen (in ieder geval voor jou). Dan klein te beginnen, een keer mee gaan met boodschappen doen en vragen of je een appeltje mag meenemen of een banaan en dat steeds meer uit te bouwen.

Dat jij het niet lekker vindt is toch niet zijn schuld? Hij moet maar duur brood gaan kopen, terwijl hij het voor minder ook kan krijgen, alleen omdat jij het niet zo lekker vind?

Er zijn zoveel dingen niet lekker… Maar je kunt het nog wel eten, tis niet alsof je dood gaat door een vies smaakje.

Wij eten sommigen groenten ook uit blik, wij eten ook het goedkoopste brood dat er in de winkel ligt. Niks slechte kwaliteit. Het brood dat wij hebben smaakt precies het zelfde als brood van de dubbele prijs. Als je het niet lekker vind kan je hem ook roosteren. Groente uit blik kan ook lekker zijn hoor. Ik vind vele groenten uit blik lekkerder dan dat je het vers koopt.

Ik snap wel dat je graag gewoon vers groente wil maar dat is best wel duur en als ze zoals ik blikgroenten ook lekker vinden verander je er niks aan. Fruit word ook steeds duurder. Een bakje druiven waar je met 3 mensen van kan eten kost al snel 3 euro en van die drie euro kan je ook 3 zakken chips ofzo kopen en daar kan je langer mee.

Ik denk dat je niks eraan kan doen. Het zijn je ouders zn regels en zolang jij de enige bent die wat heeft te klagen gebeurd en niks ben ik bang.

Je weet inderdaad niet hoeveel geld die ouders hebben. De moeder van mijn beste vriendin heeft wel eens bij ons aan de deur gestaan of mijn vriendin alsjeblieft bij ons mee mocht eten omdat haar ex de kinderalimentatie weigerde over te maken.

Sommigen reageren niet altijd even leuk. Maar goed, voor het fruit kun je diepvriesfruit kopen. Goedkoop, lekker en lang houdbaar. Dit geldt ook voor groente. Je kunt kijken naar iets duurder brood (waar het verschil misschien 20 cent is, maar toch lekkerder smaakt). Anders gewoon lekker beleg uitkiezen. Zodat je veel minder het brood proeft. Voor het vlees: houd goed de aanbiedingen bij. Soms zijn er voor het vlees erg leuke aanbiedingen! En anders als je bijvoorbeeld is een niet zo lekkere hamburger hebt (of iets dergelijks), dat je zelf er wat kruiden overheen doet en eventueel gewoon wat saus. Hierdoor valt de smaak ook wat meer weg.

Het is een lastige situatie en niet leuk, dat snap ik. Toch hoop ik dat je hier iets aan hebt, ook al zul je aan bepaalde dingen zelf ook al wel aan gedacht hebben.

Hou eens aanbiedingen van fruit in de gaten. Soms heb je een appel al voor 25 a 30 cent :slightly_smiling_face: Dat is alweer 1 tussendoortje. Of koop gewoon 1 of 2 bananen.

En een halfje brood bij de supermarkt is vaak 50 cent tot 1 euro (ligt eraan welke soort). Komkommer is ook niet duur, vaak rond de 50 cent en tomaten kan je vaak ook los kopen. Het zijn gewoon simpele dingen wat toch niet heel duur is vind ik. Want zo zit ik ook al maanden aan de low budget :wink:

Ik vind sommige reacties hier wel een beetje apart hoor… Ik kan me best wel in haar situatie inleven omdat ik het ook heel lang niet breed had thuis. Maar mijn moeder vond het wel heel belangrijk dat we goed te eten hadden, ook al ging dat ten koste van leuke uitjes. Wat je wel zou kunnen doen is om bijv te zoeken naar aanbiedingen op groente en fruit of zelfs eventueel brood. Brood hoeft echt niet duur te zijn en toch lekker. Brood van de Aldi is ook best lekker.

Ook kun je eens op de markt gaan kijken voor aanbiedingen en in turkse winkeltjes is het groente en fruit vaak ook veel goedkoper. Neem je moeder gewoon is mee naar dat soort winkels of geef aan dat het belangrijk is dat je niet elke avond hetzelfde eet omdat je gewoon goed gevarieerd moet eten.

Hoop dat je hier wat aan hebt!

Bij de markt, lidl of Aldi.
Lidl heeft echt superveel voor weinig.