Bezorgd over wat er allemaal gebeurd,

Heey meiden,
hebben jullie dat niet, dat als er in de wereld ( zoals nu ) echt van die hectische dingen gebeuren zoals van die aardbevingen in Japan en Spanje en die overstromingen in Mississippi dat je dan een beetje bezorgd raakt?
Over wat er misschien hier ook zou kunnen gebeuren, en 2012 nadert en dat soort stuff? ( ik wil niet beweren dat 2012 waar is enzo maar er gaan zo veel geruchten rond dat je er soms toch wel over na gaat denken )

Dit moest ik gewoon ff kwijt,

Daar geloof ik dan toch wel in.
maar ze hadden geen breuklijn en toch een aardbeving.

2012 was een rekenfout :’) dus lijkt me sowieso niet.

2012 was geen rekenfout! De maya’s bedoelde er alleen heel iets anders mee dan het vergaan van de wereld. Het is namelijk zo dat de maya’s geloofden dat op die datum een nieuwe god op aarde zal komen…

Dat vergaan van de wereld is onzin! En als het al gebeurd is het onze eigen fout omdat wel alle grondstoffen opmaken en maar in dure dikke gasuitstotende auto’s blijven rijden!

sorry voor dit gefrusteerde bericht :stuck_out_tongue: maar ik word echt gek van dat 2012 gezeur…

PS: ik maak me ook zorgen om alles wat er de laatste tijd gebeurt hoor… ( maar het is wel onze eigen schuld)

Ik las gisteren op teletekst dat in Rome allemaal mensen de straat op waren gegaan, omdat een hele tijd geleden iemand een aardbeving op die dag had voorspeld.

Lees ik vanmorgen op teletekst dat er een aarbeving is geweest in zuid oost Spanje, iets wat bijna nooit voorkomt

0.o

Het is inderdaad gewoon onze eigen schuld, door het broeikaseffect en weet ik wel niet allemaal. En de maya’s hadden echt niet bedacht dat er op een dag auto’s en andere apparaten zouden zijn die dit zouden veroorzaken ;p Toch ben ik het met je eens, dat het wel zorgbarend is.

Zonder broeikaseffect zouden we niet kunnen leven, want dan zou het veel te koud op aarde zijn. De aarde is altijd in beweging, en op de aardbevingen hebben wij gewoon geen invloed. Japan ligt op een aantal breuklijnen, en ze kunnen wel allemaal speciale bouwmethoden gebruiken enzo, toch blijft het een risico. Net zoals wij onder zeeniveau leven. We hebben sterke dijken, maar toch blijven we onder zeeniveau. Al denk je er niet zo vaak overna, het is wel een risico.

En door al die auto’s, fabrieken en afval versterken we het broeikaseffect. Waardoor het warmer wordt, waardoor sommige gebieden nog droger worden, en andere gebieden juist natter. Maar ook zonder de mens zouden er warmere en minder warme perioden zijn :slightly_smiling_face:.

Aan de ene kant maak ik me wel zorgen, de laatste tijd komen er wel veel rampen voor en Nederland zit nou ook niet bepaald droog :’)
Aan de andere kant ga ik me er niet druk om maken, dan heb ik geen leven meer.
Als er een ramp klaarligt voor bijvoorbeeld Nederland gebeurdt het toch wel, hoe vaak wij ook smeken en of bidden.

Ik maak me d’r echt totaal niet druk om. Bovendien ben ik ervan overtuigd dat het nog heeeel lang duurt tot de wereld vergaat. Uiteindelijk vergaat íe vast wel ja, dat wel. Maargoed, als er al rampen komen komen ze toch wel en kan je d’r niks aan veranderen.

Ik ben ook best wel bang wat er gaat komen als ik het getal 2012 zie staan.
Ook vooral omdat hier in de buurt een breuklijn is vind ik nogal heel erg eng, en eens op waarmaarraar stond dat hier in limburg ook een zware aardbeving kan komen.

Nouja we zullen zien wat er gaat gebeuren…

Ze hebben het over een nieuwe wereld, niet over het feit dat de wereld zou gaan vergaan.

@ snoesepoes, dat is niet waar. Het was wel een gebied waar Afrika met Europa botste, dus het was niet een ‘wonder’ dat zoiets gebeurde.

Ik leef dag bij dag. ( :

Ik zei ook niet dat een het wonder is, maar dat het bijna nooit voorkomt.

De beving van woensdag is de dodelijkste aardbeving in Spanje sinds 1956. Toen vielen twaalf doden en meer dan zeventig gewonden in de zuidelijke provincie Granada. In 1969 kostte een aardbeving voor de kust van Portugal aan vier mensen in Spanje het leven.

als ik er echt zo over nadenk dat vind ik het wel eng worden en ben wel bezorgd.

Dit soort dingen gebeuren al sinds de aarde bestaat en zullen ook altijd blijven gebeuren. Het hoort erbij, niets om je zorgen over te maken.

Ik vind het wel erg, maar ik ben er niet zo heel vaak mee bezig. Dat heeft toch geen zin. En ik geloof ook niet in dat 2012-gedoe.

Ik dacht dat nederland juist NIET bij een breuklijn in de buurt lag en dat we daarom nooit aardbevingen hebben? (of heeeeeele lichte)