Bezorgd om zus

Hoi allemaal, sorry ik wist niet zo goed waar ik dit bij moest plaatsen. Ik maak me de laatste tijd best wel zorgen om mijn zus. Een tijdje geleden liet zij de hond uit van een oude man met een spierziekte. Een paar maanden geleden is dat hondje overleden maar ik zie mijn zus vaak appen met iemand met dezelfde naam als deze man. Ik heb een keer gevraagd of mijn zus veel contact met hem heeft toen het hondje nog leefde maar ze werd toen boos en zei dat ze een groepsapp had met hem en zijn werkster. Nu het hondje is overleden zie ik haar nog steeds appen met iemand met die naam. Vanochtend zag ik haar er weer veel mee appen en nu is ze aan het “hardlopen”. Ik denk dus dat ze naar die man is gegaan maar ik weet het niet zeker dus ik had een GPS-tracker gedownload maar nu heeft die app haar per ongeluk een verzoek gestuurd of ze haar locatie wil delen. WAT MOET IK NU DOEN?
Een smoes verzinnen dat het een ongeluk was of gewoon de waarheid vragen en vertellen dat ik bezorgd was?

Ik zou gewoon de waarheid vertellen.
Waarom maak jij je eigenlijk zorgen om jouw zus? Zou het zo erg zijn als ze nog steeds met die man om blijft gaan? Misschien vinden ze elkaar gewoon leuk gezelschap, ik kan me namelijk voorstellen dat het leven van een oude man met een spierziekte best eenzaam kan zijn.

Praat er een keer met je zus over!
Het gesprek openen zal het moeilijkste zijn, maar daarna ontstaat er alleen maar duidelijkheid.

Ik zou haar een keer aanspreken en zeggen dat je je zorgen maakt. Eventueel de zorgen delen met je ouders. Maar het kan ook heel goed zijn dat die man gewoon behoefte heeft aan contact zonder bijbedoeling, omdat hij misschien eenzaam is.

Maar aangezien je je zorgen maakt zou ik het wel aankaarten bij je zus of ouders.

Dit ja, misschien gaat ze wel elke week even langs om een kop koffie te drinken… Zou niet weten waarom je je ineens zorgen moet maken en andere dingen gaat denken. Maargoed, vraag het gewoon aan haar ipv haar ‘achtervolgen’ door haar locatie te checken. Denk niet dat ze dat heel erg waardeer namelijk.