Bezopen vriendje.

-

mischien moet je af en toe zonder dat ie het doorheeft in plaats van zn bier ff water geve, deed dat ook bij een vriend van me .

miss. nog een goed gesprek? en heel erg laten merken dat je het fijn vindt

Wat vervelend, dat als je een goed gesprek met hem aan gaat, dat hij hiermee nog niets wil doen. Ik zou hem even laten merken dat je het echt heel erg vervelend vindt, en of hij dit serieus door heeft.

Je kan ook zeggen als hij hier serieus gewoon mee door gaat, of je niet meer mee gaat met het uitgaan bijvoorbeeld. Erg lastig, maar herkenbaar. Mijn vriend is ook wel is dronken/aangeschoten en belt hij me meerdere keren op als ik ziek op bed lig bijvoorbeeld, of gewoon op een Donderdag nacht.

Ik heb gezegd tegen hem als dit zo doorgaat, ik er serieus over na denk om er een punt achter te zetten. In een relatie hoor je elkaar te respecteren, en te leren van elkaar, dingen te bespreken en hier ook samen aan te werken. Hij belt ook niet meer, omdat ik duidelijk ben geweest hoe ik er dan over denk.

Ik wens je succes, goed van je dat je het toch even online zet. Je hoeft je nergens voor te schamen.

misschien vragen of andere mensen er ook van wat willen zeggen?

Je moet echt duidelijk zeggen dat je dat niet normaal vind. Mijn vriend drinkt ook wellis een biertje, maar niet ieder weekend te veel!
Zeg dat je hier niet van gediend bent en je het anders uitmaakt, want op dit vriendje zal ik niet zo trots zijn…

Gewoon duidelijk, of hij stopt, of jullie relatie stopt.

@ Hierboven, zo makkelijk is het niet ik hou echt van hem.

Vraag aan hem of hij wat minder wil drinken als jij erbij bent omdat je dat niet zo prettig vind. Omdat ie dronken is heeft ie wss geeneens door dat jij geirriteerd bent.

zeg dan tegen hem; als je van me houd stop je. of ik stop met jou

& wat als ze dat niet wil/kan doorzetten?

Praten, praten, praten… & idd af en toe gewoon fris geven. Dat maakt het ook wel duidelijk.

Ik zou eens hééééééél boos worden.
Maar echt boos. Zodat hij merkt dat je het echt wel beu bent…

negeer hem als hij zo dronken is, en weiger nog met hem uit te gaan tenzij hij beloofd dat hij niet zoveel gaat drinken.

Mijn vriend houdt wel van een biertje en als ik erbij ben, gaat ie niet los ofzo.
Heb hem weleens dronken aan de tel gehad… :'3 wat niet echt leuk was xD
Maar, misschien een beetje dreigen?.. of gewoon niet meer met hem meegaan als jullie uitgaan?.. of iets anders doen ofzo?..

mijn vriend drink ook altijd te véél!
en ik ben er zovaak boos over geworden maar niks leek te helpen
totdat het een keer echt op het punt stond uit te gaan
toen zei ik ik haat het dat jij altijd zoveel zuipt! op van die momenten haat ik jou gewoon ook want je doet altijd domme dingen als je te veel drinkt.

ik wou ook niet meer met hem mee naar feestjes, omdat hij zoveel dronk.
totdat hij een keer vreemd ging toen ik niet mee uitging
sinds dien wil ik altijd mee
maar na die ruzie toen het bijna uitging heeft hij een tijdje minder gedronken
alleen dat is nu alweer een tijdje geleden en hij begint weer meer te drinken
ik denk dat het ze niet echt is af te leren…
jammer genoeg

klinkt misschien heel stom, maar je kan zn geld afpakken…niet alles natuurlijk, maar als ie niet veel heeft, kan ie ook niet veel halen…

tja, en dat geld dan later natuurlijk weer terug geven :’)

Inderdaad, gewoon ultimatum stellen!

Inderdaad. En als hij er niet mee wil stoppen, dan is hij je niet waard. Je kiest drank niet boven je vriendin. Punt.

Misschien beetje direct, maar zo is het wel.