Bezoek gynaecoloog?

Haaj,

Omdat ik vaak last heb van blaasontstekingen moet ik binnenkort naar de uroloog, maar ook naar de gynaecoloog volgens mijn arts. Als het moet dan moet het, maar ik zie er wel een beetje tegen op. Hebben jullie ervaring met een bezoek aan de gyn? Krijg je eerst een gesprek of gaat hij je juist meteen onderzoeken? Alvast bedankt!!

Ik ben wel eens door de gynaecoloog onderzocht. Ik moest in zo’n stoel waardoor je benen gespreid worden (dat is niet zo’n hele charmante houding… ;p) Als je nog maagd ben gaan ze vaak niet inwendig. Maar het kan ook zo zijn dat dat wel moet als hij geen goed beeld kan krijgen. Het is helemaal niet erg en je moet gewoon precies zeggen wat je voelt en als je het eng vindt en alles! Gynaecologen snappen heus dat je je niet echt geweldig op je gemak voelt op dat moment :stuck_out_tongue:

Ik ben al een paar keer geweest, ik ga ong 1 keer per jaar voor check ups gewoon voor de zekerheid, het is niet zon big deal. Tenminste bij mij niet, dan ga je even met die vrouw praten over dingen die belangrijk zijn voor haar te weten (heb je seks gehad, vaste relatie, voorbehoedsmiddlen etc) en dan gaat ze checken. niet een fijn proces maar onthoud gewoon dat het voor je eigen gezondheid is.

Ik ben al vaak bij de gynaecoloog geweest. Ze doen niets wat je niet wil. Maar als die dokter even gaat kijken, valt reuze mee hoor. Ik keek er altijd héél erg tegenop, maar als je het hebt gedaan, is het helemaal niet erg. Die mensen zien dat iedere dag zo vaak :slightly_smiling_face:

Ik moet binnenkort ook naar de gynaecoloog (voor het eerst) en ik zie er ook tegenop. Vooral omdat ik op fora al heel wat horrorverhalen gelezen heb, over dat er bv. opeens 3 stagiaires meekijken. Ik weet wel dat je daar eerst je toestemming voor moet geven, maar dan nog. :'D

Ja, ik ben er wel eens geweest. Ik kreeg een spiraal. Ik zei de hele weg tegen mijn vriend ik hoop dat het een oude vrouw is die veel gezien heeft en geen jonge meid van 25 of zo. Kom ik aan was het een oude vent. Nou dan ben je helemaal niet meer blij. Kwamen we terug dus de moeder van mijn vriend vraagt wie het was zeg ik dokter Iding, Zegt ze oh dat was mijn verloskundige bij de geboorte van Marcel (mijn vriend). Toen had ik ook echt genoeg gehoord.

Ben ook al meerdere keren bij de gynaecoloog geweest, niet om je druk over te maken. vooraf eerst een gesprekje, en dan vertellen ze wel wat ze gaan doen. en leggen alles uit. dit is voor geen enkele vrouw een pretje. de onderzoeken die ze dan hoogst waarschijnlijk doen zijn minder prettig!
Succes!