Bezitterige Ouder(s).

Ik heb dit topic even geopend omdat er (zover ik weet) nog geen over is.
Het feit waar ik namelijk erg mee zit is dat mijn vader zich heel bezitterig gedraagt over mij. Na de scheiding van mijn ouders is mijn vader nog steeds alleen en als we dan beiden tegelijk vrij zijn, ‘‘claimt’’ hij me echt. Als ik dan bijvoorbeeld wil afspreken met vriendinnen of naar een meeting wil gaat hij hier erg moeilijk over doen.

Zijn er mensen die hier ook erg last van hebben of hier ervaring mee hebben? Tips zijn welkom en deel hier je ervaringen.

Dat heb ik niet, gelukkig.
Een goed gesprek met je vader doet wonderen! Ik denk dat hij gewoon bang is om jou te verliezen aan jouw moeder.

Heel erg bedankt voor je reactie! Het zou normaal gesproken een hele goede tip zijn geweest, maar helaas is mijn vader hoog-intelligent, maar is zijn sociale-inleving ver achter gebleven. Hij is eigenlijk heel eenzaam, omdat niemand hem begrijpt en bestwel depressief is. Alleen is het heel moeilijk dat hij dat naar mij ‘‘afreageerd’’.

Iemand ervaring? Please comment, ik zit er heel erg mee!

Deze topic wordt nogal weggespoeld. :3
Misschien is een psycholoog iets voor je vader?

Ja idd :stuck_out_tongue:
Tsja, het is nogal ingewikkeld, want als ik dat aanraad of voor hem regel denk ik niet dat ik hem daar erg blij mee maak… (Of beter gezegd: hij zal woedend zijn) Ik had stiekem gehoopt dat er toch iemand zou reageren die hier ervaring mee had, maar ik had eigenlijk al verwacht van niet.

Toch bedankt voor je lieve reacties! ‘’^^

Upjee

Hij zal misschien in het begin woedend zijn, maar later dankbaar. Sowieso zou ik het met hem erover hebben en zorgen dat ie z’n gevoelens kan uiten. Dan merkt hij het vanzelf wel op wanneer hij écht hulp wil.

Probeer het morgen maar nog 's.
Ik denk wel dat een aantal girlsceners hetzelfde probleem hebben (gehad)!

Nja, misschien was dit topic openen toch niet zo’n goed plan. Het is fijn dat er mensen zijn die meedenken, maar ik denk toch dat ik zelf naar een pschycholoog moet ofzo, want dit is wel een heel ingewikkeld geval. Want als hij hulp krijgt, schiet ik eigenlijk nog steeds niet meer op.

Wel bedankt voor de reactie! :’)

Het is echt heel eng om hulp te vragen, dat weet ik, ik heb het vandaag ook pas gedaan, maar echt doen. Het lucht op. :slightly_smiling_face:

Ik heb dat (gelukkig) niet, maar een psycholoog erbij halen is een goed idee. Hij zal misschien woedend zijn, maar later dankbaar.

Mijn moeder was ook alleen en zat de hele tijd als ik wegging van; ja en dan ben ik vanavond weer alleen thuis. (en wel met meer dingen.)
We hebben de hele tijd gezegt ga terug naar koor of ga op een datingsite, dan ontmoet je wel meer mensen.
Ze heeft op dat moment werk gekregen op een andere locatie, en toen mijn opa en oma eindelijk zeiden; ja je ex is niks! heeft ze zich aangemeld voor Lexa.nl
En tadaa, ze is nu een stuk vrolijker, ze praat met meer mensen enz. (ze heeft ook sinds kort een vriend xD) En ze heeft zich nu ook weer aangemeld bij een of ander koor.

Ik moest dit even kwijt, maar misschien is het wel leuk voor je vader als hij via internet mensen ontmoet en dan vrienden maakt? Het is eerst wel saai, omdat hij achter de computer zit, maar het is iets.
En als hij sowieso zo eenzaam is en dat zelf ook vind, moet hij er zelf iets aan doen, en misschien moet je hem dat laten merken?
Ik hoop dat je wat aan deze en de andere reacties hebt!
Veel succes! :grinning:

Upje voor de ts! :3

Wat bedoel je met ‘moeilijk doen’? Ik bedoel, misschien is hij wel heel erg bezorgd of heeft hij iets meegemaakt waardoor hij extra voorzichtig is? Verder geen idee, sorry. Succes!

Dankjewel allemaal! Een datingssite zou ik zelf stiekem kunnen proberen, dat zou hij zelf niet doen. Dat is een goede tijdelijke oplossing, want hij ‘‘eigent’’ volgensmij iedereen wel toe, en ook uit bezorgdheid. Dat is volgensmij ook de reden dat mijn moeder van hem scheidde.
Zijn ouders zijn wel beiden op hele jonge leeftijd gestorven, misschien komt het daardoor? Dat hij bang is om me vroeg te verliezen?
Dat weet ik zelf eerlijk gezegd ook niet.

-

upje voor jou!

Upperdepup, iemand hier last van?