Bezig gezonder te leven, ervaring?

Hai iedereen. Ik ben een beetje aan de zware kant, het ziekenhuis verteld mij al een tijd dat ik moet sporten, en meer moet bewegen. De afgelopen jaren zei ik altijd tegen mezelf: 'Nu ga ik echt goed sporten, dan kan ik met ‘n mooi lichaam het volgende jaar in!’ Maar dat kwam er nooit van.
Nu ben ik bezig met meer lopen, ik loop nu elke dag van mijn school naar het station, in een redelijk tempo, dat is dan ongeveer een kwartier. Dan loop ik vanuit het busstation naar huis, dat is 5 minuutjes. Maar vaak loop ik met een zware tas met laptop, camera, eten, drinken noem maar op. Dus dat is voor mij best zwaar, omdat ik een slechte conditie heb. Ook probeer ik vaker mijn hondje uit te laten, dan loop ik ook weer.

Hebben jullie misschien tips voor mij? Ik heb geen tijd om naar een sportschool te gaan, ook heb ik Diabetes, wat mij soms wel belemmert in het fit zijn/sporten. (Denk aan: Lage bloedsuiker, hoge bloedsuiker, te weinig insuline, verstopt slangetje, pijnlijk infuus) Ik dacht, misschien heeft iemand hier tips voor mij, zodat ik gewend raak aan het lopen van school naar het station. Dat is voor mij nog best vermoeiend!

Ik denk dat je gewoon door moet zetten zodat je lichaam eraan gaat wennen. Zodra je het idee hebt dat het gemakkelijker gaat zou je het weer op kunnen bouwen met bijvoorbeeld vijf minuten langer de hond uit te laten of een hoger tempo te lopen. Maar als dit nog wel echt te vermoeiend/zwaar is kan je misschien beter eerst beginnen met of alleen je hond vaker/langer uitlaten of het lopen vanaf het station naar school.

Ik weet niet of je dat al doet, maar gezond eten helpt natuurlijk ook.
Bv in plaats van een glas cola, een glas water pakken.
En in plaats van koekjes als tussendoortje, een stuk fruit.

Maar eigenlijk denk ik dat je dat zelf ook wel snapt haha :slightly_smiling_face:

Je kunt inderdaad je eten erop aanpassen, dat zal wel helpen. (: en verder wat breakingdawn zegt, steeds verder uitbouwen.
Succes :slightly_smiling_face:

Oke, dus gewoon rustig opbouwen? Tja dat lopen moet wel lukken, als het echt niet gaat kan ik de bus naar het station wel pakken, maar die mis ik meestal net. Ik eet opzich rédelijk gezond. Ik heb namelijk net mijn beugel gekregen en ik kan veel dingen niet meer eten, chips bijvoorbeeld. Vaak eet ik op een dag alleen brood, en drink ik er wat zuiveldrank bij zoals zo’n Goedemorgen! of een andere yoghurtdrank.

Dankjewel!

Zuiveldrank is best ongezond, zit heel veel suiker in.