Bezet? Hij heeft geen idee.

Laatst heb ik een aparte situatie meegemaakt. Om te beginnen zit ik ook in een ingewikkelde situatie want ik vind een jongen leuk die gevoelens voor mij heeft maar ik denk steeds meer dat ik hem niet leuk genoeg vind om verliefd op te worden.
Nu de aparte situatie: Met deze jongen ging ik uit en zijn vriend kwam ook mee. Zijn vriend kende ik toen niet. Wij hebben elkaar pas die avond leren kennen. Nou, leuk dat ik hem vond… Ik vond het echt leuk dat ik hem heb leren kennen. Aan de andere kant ook best shocking want op zo’n manier werd het mij nog duidelijker dat ik die vriend van mij misschien echt niet meer dan alleen leuk vind. Het was niet dat ik die vriend van hem al meteen leuker vond maar ik dacht wel een klik te voelen. Die vriend stelde zich zo geïnteresseerd op, vulde elk stilte-moment tussen ons als die eraan leek te komen. Heel leuk.
Op gegeven moment was ik even alleen met die vriend van mij en deden we iets wat op stoeien leek.
Plots stond ik oog in oog met die vriend van hem. Dat oogcontact heeft een paar tellen geduurd en hij leek me aan te kijken op een manier van: “Oh, hebben jullie iets samen?” Ik leek er werkelijk iets van een teleurstelling in te zien. Ik kan me niet voorstellen dat ik me dat heb verbeeld.

Om even een sprong te maken…
Ik had die vriend toegevoegd op Facebook, waarop ik hem nog een bericht had gestuurd over dat het leuk was die avond. Hij zei terug dat hij het leuk vond om me te ontmoeten. En that’s it eigenlijk.
Sindsdien hebben we geen contact gehad. Maar ik heb sinds die avond het vermoeden dat hij denkt dat die vriend van mij en ik iets hebben. En dan snap ik dat die vriend verder geen moeite gaat doen, mocht hij werkelijk interesse in mij hebben. Ik heb er ook aan gedacht dat hij me in dat geval misschien juist wilt vergeten. Ik heb een aantal keer gereageerd op zijn posts op Facebook. Maar die liked hij niet. Klinkt natuurlijk stom als ik daarop ga letten maar moet je voorstellen dat hij een reeks reacties ergens op krijgt, hij ze van de meesten liked maar die van mij niet? Dat is toch apart? Voor een jongen die me daar op Facebook nog heeft gezegd dat hij het leuk vond om mij te ontmoeten. Ik bedoel, hij had het niet hoeven zeggen?
Het komt er op neer dat ik mij op deze manier voel alsof ik niks meer kan doen. Als hij al geen like wilt geven op mijn reactie, wat voor nut heeft het dan als ik hem bijvoorbeeld een bericht zou sturen?

Hoe kijken jullie tegen deze situatie aan? Iemand enig idee hoe je zoiets zou aanpakken?
Het lijkt me op z’n minst leuk om contact te houden met die vriend. Want dat we het die ene avond gezellig met elkaar konden vinden, lijkt mij geen schijn.

^ Dat is zo…Hem vragen om iets samen te doen lijkt zo onwennig. Ik ken hem ook maar kort. Ik weet nog net dat hij een druk leven heeft. Is er niet een tussenstap, een stap voordat je vraagt om iets te gaan doen? (:

Ik zou misschien weer een gesprek met hem beginnen :slightly_smiling_face:

Ik vind het overigens wel vreemd dat die vriend van jou vriend denkt dat jou vriend een relatie met je heeft. Goede vrienden weten dat wel van elkaar toch?

Ze zijn vrienden maar zien elkaar niet heel vaak volgens mij.

Een gesprek beginnen lijkt mij toch ook wel het beste. En dan is het de kunst om verder te komen dan “Hoi, hoe gaat het? Oke, met mij ook.”

Dat tegenwoordig zoveel van facebook afhangt vind ik echt zorgelijk. ‘Onee hij liked niks van mij, hij vindt mij vast niet leuk’. Zucht.

Spreek hem dan via facebook (aangezien dat zo belangrijk is) aan dat je het gezellig vond die avond en dat je graag contact zou willen houden. Doe dat na een hoi en een hoe gaat het en kijk hoe hij reageert.

^ Ja, zoiets kan ik zeggen.
Via Facebook is tot nu toe het enige waarop ik hem kan bereiken.

Je kan misschien ook je vriend om hulp vragen :slightly_smiling_face: Misschien kan hij goed woordje voor je doen!

Anders zou ik met hem praten en vragen wanneer hij weer uitgaat enzo.

Haha, het aan die vriend van mij vragen lijkt mij geen goed idee. Misschien als hij me als gewone vriendin ziet, kan ik het inderdaad vragen. Lastig dat ik verder geen mensen ken die met hem bevriend zijn.
Ik zal een gesprek met hem moeten aanknopen. Hoe, wat en wanneer, daar ben ik nog steeds niet uit. Misschien dat de feestdagen me kunnen helpen.

Misschien nog eens uit gaan met beide jongens? En dan even duidelijk maken dat je niets met die vriend hebt…

^ Ook een goeie.