Beyonce fans zijn dom

EDIT: MENSEN, LEER LEZEN. Nergens in het artikel staat dat bepaalde muziek je dom maakt, het is een observatie van wat het gemiddelde is in een groep fans!

Hoewel ook mijn persoonlijke mening is dit niet iets wat ik uit mijn duim gezogen heb! Een studie die SAT scores met muzieksmaak vergeleek heeft uitgewezen dat fans van Beyonce tot de domste mensen behoren.

Beyonce fans ‘among least intelligent but Beethoven fans are cleverest’

Your taste in music reflects your intelligence with fans of Beyonce among the most stupid and Beethoven listeners the cleverest, it is claimed.

Fans of Justin Timberlake and Jay-Z also ranked poorly in terms of IQ and lovers of rapper Lil’ Wayne were deemed least intelligent.

The study was carried out by Virgil Griffiths, a PhD student in America, who compared students’ scores in SAT exams with their favourite music acts and genres by analysing data on social networking sites.

Those who prefer indie music are most intelligent, while pop, rock and gospel fans were all ranked at the lower end of the scale.

Fans of legendary acts like Queen, The Beatles, Jimi Hendrix, Frank Sinatra and Bob Marley are all around average and above when it comes to intelligence, according to Griffiths.

Radiohead, U2 and Bob Dylan all have intelligent fans, he said.
Fans of Beyonce, Timberlake and Jay-Z all tended to score below 1,000 on SAT scores, with the average being a mark of 1071 out of 1600.

Fans of Beethoven were way ahead of the rest with an average score of over 1300.

On his website, musicthatmakesyoudumb, Griffith describes the results of his study as “hilarity incarnate”.

He introduces the test by saying: “I’ve listened to artists who after listening to I thought to myself ‘Wow… loving this rubbish says a lot about someone and how much they got going on in their head’. Could one’s musical tastes say something about intelligence?”

Bron

ETA:
Op Oh No They Didn’t stond een andere versie van het artikel, maar deze vond ik beter geschreven.
In dat ONTD artikel (die ze van een andere bron hebben) stond ook nog dit juweeltje:

‘British bands Coldplay, Muse and Oasis all came in dead central in the “Music that makes you dumb” graph.’

dat slaat zo nergens op, my god. Ik vind beyoncé goed, en ik zit toch op atheneum. wat een dom artikel.

haha wat een onzin!

Gymnasium hier, pff. Ik vind beyonce ook goed hoor.
haha wat een achtelijkheid xd.

Onzin.

De kinderen die een hoog IQ hebben stimulatie gehad toen ze nog klein waren. Met speciale spelletjes of zelfs moeilijke games. Ze hebben daardoor meestal een hoger IQ dan t gemiddelde kind. Als een kind een minder IQ heeft, dan zit dat in zijn genen of heeft die minder stimulatie gehad toen die aan t opgroeien was.

En ik denk dat je geen r&B luistert als je 5 bent :slightly_smiling_face:. Dan hou je nog van K3 en Ch!pz etc. :slightly_smiling_face:

Um, 1) dat is ook onzin. Je IQ heeft vooral met je genen te maken, je kan je IQ wel ontwikkelen maar het leeuwendeel is aangeboren. Ik heb geen stimulatie gehad toen ik klein was, ik zocht het zelf op. Het is een verschil.

1. Je leest het artikel niet goed. Er staat niet ‘dóórdat ze die muziek luisteren worden ze dom’ er staat ‘mensen die deze muziek luisteren zijn over het algemeen minder slim’.

En wel meer mensen lezen het artikel niet goed:
Er staat niet ALLE mensen die die muziek luisteren zijn dom, maar de fans zijn over het algemeen minder slim dan mensen die Beethoven/indie/U2/whatever luisteren.

1. Volg je eigen advies op! En lees mijn stukje op: Er staat toch “zit in de genen”. :ok_woman:
  2. Mwjah dat kun je ook over meer dingen zeggen. Als je dit kijkt dan ben je gemiddeld minder slim dan mensen die dat kijken.

Als Britse bands zoals Coldplay en Muse mij dom zouden maken dan zou ik nu niet op het gymnasium zitten en gemiddeld een 8 staan. En Muse luister ik al sinds groep 7, dus zo’n 6 jaar. Bullshit dus.

Je zei alleen als een kind mínder IQ heeft zit dat in de genen. Semantics, maar wel belangrijk (als iemand die een klas Language Analysis volgt is zinsbouw en woordkeuze heel belangrijk :’) )

En re: 2, dat heeft hij ook gedaan. Hij heeft ook een studie over boeken gedaan, maar ik nam aan dat muziek meer mensen hier aanspreekt (interessant resultaat: mensen die “The Holy Bible” als favoriet hadden golden als een van de minst intelligente groepen).

En mensen, dit is tongue-in-cheek. Het is een observatie, geen oordeel dat die muziek je ook meteen dom máákt. Maar goed, waarschijnlijk zijn de meesten hier gewoon op hun teentjes getrapt en kunnen ze het niet met humor lezen (ik vind pop en klassieke rock af en toe ook best fijn, en ik spring ook niet meteen uit mijn vel, maar goed, misschien ben ik gewoon zekerder in mijn intelligentieniveau).

En goed lezen: nergens staat dat Coldplay en Muse fans de domsten staan, er staat juist dat ze precies in het midden staan, dat is nog best aardig :wink:

Nou als je hersenen hebt dan snap je ook wel dat een hoog IQ ook in je genen zit :wink:. (Ook al staat dat niet zo duidelijk in mijn reactie).

ik vind het best onzinnig, ik ben niet echt fan van beyonce maar vind dr wel echt super goed (een beetje fan dus xd) en ik doe havo. dom? dacht het niet.

Hoe achterlijk!
en net of iemand hier naar beethoven luisterd?
ik ben die “vergelijkingen” zo zat!

het is gewoon bull-shit

Nee, want als je een argument maakt en later zegt: ‘ja, maar dat moet je er zelf bij bedenken’, dan is dat niet helemaal okee.
Goed taalgebruik is belangrijk, zei ik al.

Haha nice! Ik houd van indie namelijk :laughing:

Hoewel de waarde van dit onderzoek te betwijfelen is natuurlijk, er stat niet eens bij op hoeveel mensen ze het getest hebben. En om nou examens als intelligentietest te gebruiken…
Een aantal mensen hier lezen het verkeerd, er staat nergens dat je van die muziek dommer wordt of dat het enige invloed op je intelligentieniveau heeft.

Maar wel apart, aangezien ik als onnozel buggertje naar pop luisterde en nu in 6vwo dan naar indie. Pfoe wát een groei van mijn intelligentie de afgelopen jaren :’]

Haha ik ben beyoncé-fan, dus fijn om te weten dat ik dan dom ben.

en bovendien luister ik ook indie, lekker tegenstrijdig :’)

ik snap nie wrom je de moeite doet om zo vn een site hier te plakken, dus ik ben ook dom? Cuz i like B? slaat nergens op. Netalsof als jy dit verhaal hier neerzet dat de beyoncé fans dan niet meer fans willen zyn omdat jy dat verhaal hier hebt geplakt? omg get a life or something. Blyf vn B houde!!!

Hoeveel mensen ze onderzocht hebben etc staat allemaal op:
http://musicthatmakesyoudumb.virgil.gr/

Leuk om eindelijk iemand te zien die het leest zoals je het zou moeten lezen, met een beetje humor :grinning: