Bewusteloos bij feestje

Hee meiden,
Eergister is er iets gebeurd waar ik erg mee zit en ik hoop dat er hier meiden zijn met dezelfde ervaring of me kunnen zeggen wat er de oorzaak van is.
Ik had eergister een feestje van mijn vriendengroep en stond se hele avond met mijn beste vriendin. Na 5 wijntjes sloegen de stoppen door. Ik was weggelopen van het feest, had mijn moeder gebeld of ze me op kon halen en was duidelijk gedesorienteerd. Dit is mij later verteld

Ik ben die nacht op de rand van de weg neergevallen, op mijn achterhoofd. Ben daar gevonden door jongens uit de groep. Ik heb in een keer heel mijn maaginhoud eeruit gegooid en in de auto naar huis (nog steeds bewusteloos) begon ik te schuimbekken en kwam er taai slijm uit mijn mond, leek net kauwgom zei mijn moeder. Het rare is dat ik toen ik daar bewusteloos lag, dat ik alles meekreeg. Ik hoorde iedereen praten, mij in de auto leggen, maar ik kon geen enkele vorm van reactie geven.

De volgende ochtend toen ik wakker werd, had ik niks qua kater maar alleen hoofdpijn. Die hoofdpijn werd veroorzaakt door de hersenschudding die ik bij de val heb opgelopen.

Ik ben dus niet 100% bewusteloos geweest, had geen kater, absoluut niet veel gedronken, het kwam plots opzetten en ik was aan het schuimbekken. Ik vertrouw het niet. Ik kan bijna zeker zeggen dat dit niet komt door teveel alcohol en ik hoop dat jullie mij misschien wel de oorzaak kunnen vertellen? Zou heel fijn zijn, want ben er echt bang door.

Dankjewel voor het lezen (en meedenken) lieve girlscenertjes!

en je had niks anders gehad?
het klinkt voor mij als iets wat normaal gebeurd als je het icm drugs neemt…
anders miss iets bepaalds gegeten wat veel slijm veroorzaakt?

Ik ben dus al naar de dokter geweest! Die zei dat het mogelijk ghb kon zijn, maar aantoonbaar is het niet. Ik weet dat girlsceners geen megabrein hebben en alles weten haha, maar er zullen vast wel meisjes zijn die hier enige herkenning in vinden lijkt me!

Daarbij had ik die dag gewoon aardappelen met vlees gegeten, niks slijmerigs oid…

hmmm raar zeg en ja ik ben het eens met gray, en van alleen alcohol kan dit normaal niet.

Nou, dat is dus wel het eerste waar iedereen aan denkt! Maar aangezien het gewoon een huisfeestje was met 40 jongeren, lijkt dat me ook zo raar! Maar ik hoop dat iemand de symptomen herkent haha

klinkt op zich als ghb, maar meestal hoor ik daar juist van dat je een grote blackout hebt terwijl je bij bewustzijn blijft tho’.

maar verder geen zinnige input helaas!

Past opzich wel in het plaatje. De hele avond is gewoon zwart voor mij, behalve vanaf waar ik bewusteloos was en had overgegeven…

Haha sorry dat is van een hele tijd geleden uit opstandigheid tegen de mods dat we onze eigen slowchat niet mochten :’)

in that case, ik ken wel een vergelijkbaar verhaal (behalve het op je kop vallen en bewusteloos zijn, maar dan niet eens veel gedronken hebben op een huisfeestje met minder dan 75 mensen en dan compleet gedesorienteerd verdwijnen zeg maar). En ook al weet ik ook niet wat het bij die persoon uiteindelijk is geweest, maar we vermoeden ook iets ghb’ish.
aangezien mensen die een slokje van zijn drankje hebben genomen ook serieuze zwarte gaten hadden dus tja.

zeker ga je het nooit weten, maar waarschijnlijk dus iets in je drankje. wat dan weer best verontrustend is omdat het zo een kleinschalig feestje was.

Upje!

Hebben ze bij de dokter geen bloedonderzoek kunnen doen? Kunnen ze dan niet aangeven of er sporen van GHB is aangetroffen? En het is mogelijk hoor. Tegenwoordig kun je niet eens je vrienden vertrouwen. :hammer:

Klinkt als ghb idd. heb zelf mee gemaakt dat een kennis van me het in zijn drankje kreeg, die hoorde ook alles wat wij hem vertelden maar was lichamelijk helemaal weg…
wat ik niet snap in dit verhaal… waarom heeft niemand je naar de EHBO gebracht?

Ik herken je verhaal. Ik heb ongeveer 2 jaar geleden iets vergelijkbaars meegemaakt, bij een huisfeestje van een vriendin van me waar niet meer dan 40 mensen aanwezig waren. Ik had best een drukke dag achter de boeg, maar ging 's avonds nog naar dat feestje. Ik kan normaal best goed tegen alcohol, bij 5 glazen is er nog niet veel met me aan de hand. Maar op dat feest begon ik me na het 5e glas vreemd te voelen, ben meteen naar de wc gerend omdat ik ontzettend misselijk werd, toen begon alles opeens zwart voor mijn ogen te worden maar ik kon nog wel alles horen wat tegen me werd gezegd. Ik reageerde best apatisch op alles en ik voelde me gewoon vergiftigd. Ik had alleen geen last van schuimbekken oid. Uiteindelijk werd ik in alle haast opgehaald, terwijl het nog niet eens 12 uur was.
Mijn eerste gedachte was dat iemand ghb in m’n drankje heeft gestopt, maar met zo weinig mensen leek het me toch onwaarschijnlijk, en dacht ik dat het misschien kwam omdat ik moe was/honger had ofzo. Maar tot nu toe weet ik nog steeds niet zeker wat het heeft veroorzaakt.

Ik vind het eerlijk gezegd verbazingwekkend dat niemand 112 gebeld heeft? Als je op je achterhoofd valt, buiten bewustzijn raakt (!!!) en vervolgens ook nog schuimbekkend daar ligt… wauw nee, dat snap ik even niet. Ik zou alsnog zo snel mogelijk een dokter opzoeken, al weet ik niet of die nu nog bloedonderzoek oid kunnen doen.

Dit vond ik ook raar, ja. Ik zou al tien keer naar 112 hebben gebeld…
Maar goed, je bent al langs de huisarts geweest toch? Als hij zich geen grote zorgen maakt, en jij nergens last meer van hebt, kan je weinig meer doen denk ik.

Uhm… Ja, ik ken een vergelijkbaar verhaal. Alleen deze jongen had een alcoholvergiftiging, omdat hij teveel had gedronken. Wel dezelfde symptomen.
De alcohol kan ook verkeerd zijn gevallen.

Klinkt als iemand ghb in je drankje heeft gedaan? een te grote hoeveelheid ghb kan je dit inderdaad overkomen. Iemand heeft waarschijnlijk slechte bedoelingen gehad en het in je drankje gedaan. Je hebt nog redelijk geluk gehad want ghb staat beken als een ‘rape drug’. Op deze manier kunnen jongens makkelijk meisjes verkrachten die hartstikke wazig zijn of bewusteloos zijn. Ghb zit trouwens niet erg lang in je lichaam omdat het een vloeistof is, dus moeilijk aantoonbaar.

Maar het kan ook een alcoholvergiftiging zijn, de alcohol is misschien slecht gevallen of je lichaam heeft teveel vocht verloren? Of een hele erge allergische reactie ergens op? Maar dat laatste lijkt me een kleine kans.

Is je beste vriendin ook niks opgevalln? Aangezien je de hele avond met haar stond.

Ik heb zelf geen ervaring met ghb, maar wat ik ervan weet ik dat je je juist niks meer herinnert? Ik denk zelf eigenlijk dat de alcohol je gewoon verkeerd is gevallen!

Ik snap ook echt niet waarom niemand 112 heeft gebeld, en zeker omdat je moeder er naderhand ook bij was. Dat je je niet lekker voelt, oke. Maar je bent flauwgevallen én bent gaan schuimbekken. Voor hetzelfde geld was je nu dood geweest. Ik denk dat je er nu nog vrij weinig aan kunt doen en gewoon héél véél geluk hebt gehad.

Epilespie?

Ik ben ook geen genie maar dat kwam als eerste in me op.
Had je trouwens GHB gebruikt? door dat krijg je veel zin in seks weet ik van mijn vriendin.

Ik hoop dat je er snel achterkomt :frowning_face: