Bewijs van boete?

Hee meiden ik had een vraagje en ik dacht misschien weten jullie het antwoord…

Heb drie weken geleden een boete gekregen van de politie, omdat ik me bevond op verboden terrein. Was een boete van 90 euro. Er is iemand die mij niet gelooft dat ik deze heb gekregen en ik wil diegene laten zien dat het echt zo is. Bewijs van de boete (die je altijd meekrijgt) ben ik kwijt. Mijn vraag was, kan ik naar het politiebureau stappen en vragen of ze me willen laten zien dat ik die boete heb gekregen? Ze hebben alle informatie op hun pc’s dacht ik…

Alvast bedankt!

xx

^

Nee het heeft een andere reden, best lastig om uit te leggen.

Je krijgt gewoon een rekening thuis gestuurd.
Dat is toch ook gewoon een bewijs?!

Je raakt iets van de politie kwijt?
Wat gaat dat geven met rekeningen :grinning:

Het antwoord op je vraag weet ik niet :")

Ja ik krijg een acceptgiro thuisgestuurd,
Maar ik weet niet of daar het hele verhaal op staat…

^je krijgt daarbij ook de reden van de boete, datum, tijd, waar etc etc, en daaronder zit de acceptgiro aangeplakt.

Snap niet helemaal waarom je bewijs van je boete wil? Een boete krijgen is niet echt stoer of iets. Meer zonde van je geld lijkt mij? maakt dus toch niet uit dat mensen iet geloven dat je een boete had…

^
Het is niet om stoer te doen. Er is namelijk iets gebeurd, en deze boete is het enige bewijs dat ik nog heb.

Gewoon wachten tot je je boete thuis gestuurd krijgt. Maar het is idd wel een heul stoer verhaal…

Voor de derde keer, het is niet om stoer te doen :dry:

Het komt over alsof er iets heel ergs is gebeurd op dat ‘verboden terrein’. Gaat het daarom?

Wat is er gebeurd dan?

En je krijgt altijd een acceptgiro thuisgestuurd met daarop tijdstip, plaats, reden en hoogte van de boete.

of je leert gewoon lezen.

Ik was daar op dat verboden terrein met een vriend van me, en we kregen ruzie. Het liep echt uit de hand, hij begon me te slaan enzo. Een poosje later kwamen er 3 agenten die ons een boete gaven, ze zeiden dat we daar niet mochten zijn omdat het verboden terrein was (ze wisten iig niks over de ruzie). Ik ben naar mijn rector gegaan, dat deze jongen mij heeft geslagen, maar hij gelooft mij niet en zegt dat ik bewijs moet hebben. Die jongen zegt ook tegen zijn vrienden dat wij twee daar helemaal niet waren, en dat hij me dus niet geslagen kan hebben. Met deze boete heb ik het bewijs dat wij daar dus wel waren. Erg belangrijk voor mij dus.

Krijg je geen acceptgiro thuisgestuurd?

Maar dan heb je toch alsnog geen bewijs dat hij jou heeft geslagen? En als iemand je slaat ga je naar de politie, niet naar de rector.

Niet oordelen, je weet verder niks van het verhaal. Inderdaad gewoon de acceptgiro afwachten. Het is wel slim om misschien ook naar de politie te gaan? Als het goed is hebben hun sowieso nog een aantekening dat jullie daar waren, mocht je aangifte willen doen.

Kun je niet beter naar de politie gaan als het echt zo erg is?

Zo erg is het ook weer niet dat ik de politie erbij moet halen, het is gewoon een ruzietje die uit de hand is gelopen. Het is idd niet echt een bewijs, maar die jongen heeft tegen iedereen gezegd dat hij nooit bij dat verboden terrein was. Zo kunnen ze dus zien dat hij heeft gelogen en dat is eigenlijk al genoeg voor mij.