Bewezen: vrouwen vallen op mannen met dure auto's

Mannen met een dure, chique wagen zijn aantrekkelijker voor vrouwen. Dat blijkt uit een recent Brits universiteitsonderzoek.

Bentley versus Ford
De onderzoekers toonden vrouwelijke deelneemsters tussen 21 en 40 jaar foto’s van dezelfde mannen telkens in twee verschillende auto’s: een zilveren Bentley met een waarde van 75.000 euro en een oude Ford Fiesta. Alle vrouwen verkozen de man in de chique wagen boven de man in de versleten auto.

Rijkdom
Professor Michael Dunn zegt dat dit onderzoek aantoont dat mannen beter scoren bij vrouwen als ze in een chique wagen zitten dan in een aftands exemplaar. Zijn vorig onderzoek bewees bij mannen het omgekeerde. Het uiterlijk van een vrouw is voor hen belangrijker dan welke wagen ze bezit. Deze studie bewijst volgens professor Dunn dat vrouwen een man beoordelen op zijn rijkdom en status, bij mannen is het uiterlijk van hun partner het belangrijkst.

Beter nageslacht
“Er is ondertussen veel bewijs dat vrouwen meer beïnvloed worden door rijkdom en status dan mannen. Dit is geen nieuw fenomeen, het zit bij hen ingeworteld. Vrouwen hechten zo veel belang aan status omdat bij een rijke potentiële partner de kans groter is dat hij een gezond nageslacht op de wereld zal zetten. Dit zal nooit veranderen, zelfs niet als vrouwen zelfstandiger en onafhankelijker worden”, gaat Dunn verder.

Carrièrevrouwen
“Steeds meer vrouwen hebben een bloeiende carrière, dit heeft echter geen invloed op haar aantrekkelijkheid bij mannen. Verder blijkt ook dat rijke vrouwen nog steeds een rijke man verkiezen met een hoge status”, aldus Dunn. De wetenschappers willen nog meer onderzoek verrichten om zo mannen te begeleiden die tijdens hun midlifecrisis een dure wagen willen kopen.

Vrouwen oppervlakkig?
Processor Dunn rijdt zelf met een oude Ford, hij wil nu onderzoeken of dure auto’s kunnen helpen om de negatieve effecten van het verouderingsproces te compenseren. Hij wil te weten komen of oudere mannen in een dure wagen jonger kunnen lijken. Hij geeft toe dat je de resultaten zo kan interpreteren dat vrouwen oppervlakkiger zijn dan mannen. “Geef toe, nu hebben we bewijs om dit te ondersteunen.”

http://www.hln.be/hln/nl/…nen-met-dure-auto-s.dhtml

oke/? xD

Als die ook nog eens lekker is dan is dat toch logisch?

Mmmmmm. ik hou van auto’s <3

Dus voor mij klopt het iig wel ja, haha.

Hmm niet waar ik viel al op hem voooor die zo’n vette car haaad. (LL)

Tuurlijk als je bij zon onderzoek toch al alleen van het uiterlijk uitgaat, waarom dan ook niet de dure auto?:stuck_out_tongue:
More money, so more clothes for you hehe

belachelijk.
en als ik nu zeg ‘ik val op mannen met oude karren’ ben ik opeens geen vrouw meer of wat?
dat verschilt toch van persoon tot persoon?
En trouwens wat maakt een auto nu uit, het gaat toch om de persoon die erINzit!

Als het bewezen is dan zal het wel niet belachelijk zijn :wink:

Het is wel ‘bewezen’, maar het onderzoek is wel soort van niet helemaal wereldschokkend of goed.

Ik bedoel, stel dat ik foto’s maak van mooie jongens: eentje dat hij eruit ziet als een zwerver, en eentje dat hij goed gekleed en gekapt is. Of foto’s waar op eentje hij staat op een vuilnisbelt, en in de andere in een chic restaurant zit.
Zien jullie waar ik heen wil? Als alles behalve één kenmerk precies gelijk is kiezen we natuurlijk voor de optie met het ene betere kenmerk.

Verder lijkt het me heel stug dat vrouwen pas verliefd worden op een man als ze zijn auto hebben gezien (ik bedoel, ze zullen er vast zijn, maar het is zeker niet de meerderheid).

mannen met veel te dure auto’s lijken me juist echt van die gladjakkers.

HAHAHAHAHA ONDERZOEK FAIL.

Als het foto’s van DEZELFDE MANNEN waren, hoe zouden vrouwen dan daarop kunnen beoordelen? Hoe kunnen wij het uiterlijk van de ene beter vinden dan dat van de andere, of hij nou in een goede auto zit of niet, als het gewoon dezelfde mannen zijn?

Deze vent trekt foutieve conclusies bij een onderzoek waar al heel veel fouten inzitten. Hij heeft gewoon van tevoren bedacht welk resultaat hij wilde hebben en zijn test geprobeerd daaraan aan te passen, maar helaas is zijn conclusie daardoor belachelijk.

Ach, uiterlijk vertoon is ook niet alles!
En natuurlijk is het leuk om een (mooie) man met een mooie/dure auto te hebben, maar dat is denk ik op korte termijn.
Op lange termijn moet zo’n man toch ook een leuk figuur zijn om samen mee te leven, toch?

En mijn vriend rijdt in een gaar bakje uit '95, en ach ik ben harstikke gek op hem :wink:!

Ja, van die mannen die helemaal niet leuk zijn om mee samen te leven omdat ze helemaal weg zijn van zichzelf en hun auto!

:face_with_raised_eyebrow: dus je heb liefer een l met een mooie auto
dan een liefie jongen met lelijke oude auto :grinning:

Lekker logisch, je krijgt toch twee keer dezelfde man, waarom kies je dan niet degene met de mooiste auto?!
Sommige onderzoeken zijn gewoon zo achterlijk.

idd.

haha thing fail

nou de enige auto die ik mooi vind is een mini cooper
maar een man met een mini cooper vind ik niet zo tof

dus dit telt niet voior mij.

Góh, oppeens vallen alle vrouwen onder dit onderzoek… er zullen heus veel mensen zijn die er niet om geven… En sowieso mannen kijken ook naar de “status” van een vrouw. x’d

zonder het te lezen maakt het me niks uit of hij nou in een fiat cinqecento rijdt of ik een volvo C70 die volvo is wel moooier maar ja het gaat om de jongen en als je een duurder auto hebt ben je meestal (vind ik meer een player)