bewegende tekst

weet waar je bewegende tekst kan maken zoals hieronder, of op welke programma??

Makkelijkst vind ik zelf met Photoshop. Andere programmas weet ik niet in hoeverre die animatie ondersteunen.

ik heb niet echt ervaring met photoshop, is daar een video van?

Hm laat ik het zo zeggen, het is vrij ingewikkeld als je geen ervaring hebt om direct al animatie te gaan doen. Kans is dat je er minstens een hele dag mee bezig bent, ik weet niet of je dat wil.

ik heb indd geen ervaring ermee, maar moet een uitleg, zou het toch wel kunnen?
of moet het perse met photoshop is er geen online zulke programma’s :grinning: :grinning:

Adobe After Effects kan ook, maar als je geen ervaring hebt met Photoshop zou AE ook nog een hele uitdaging worden, haha.

Online weet ik zo niks …

Ik heb even gegoogled, ik kwam hier op uit!

http://wigflip.com/screedbot/nl/

het is indd met bewegende tekst, maar niet zoals ik ht wil, maar bedankt voor je moeite :stuck_out_tongue:

Ik zou het echt alleen weten met Photoshop. Mijn manier zou dan zijn om eerst de volledige tekst te typen, en deze laag elke keer kopiëren, stukje weggummen, kopiëren, weggummen en deze reekst vervolgens andersom te zetten, en dan achter elkaar te zetten in een filmpje (duidelijke uitleg, i know). Maar als je echt 0,0 ervaring hebt met photoshop (en het programma niet eens hebt, je moet ervoor betalen… of een trialversie downloaden) dan kan het echt heel lang duren. Het heeft mij echt een aantal uur gekost om fatsoenlijk een gifje in elkaar te zetten die echt werkt en ik had al behoorlijk wat ervaring met Photoshop… Dus dat wordt oefenen :slightly_smiling_face:

Idd, ik ben wel bekend met gifjes, maar het is vrij veel werk en heeft veel oefening nodig tot je eentje met goede kwaliteit aflevert.

Dan maar de photoshop leren gebruiken :cold_sweat:

Ik gebruik hiervoor After Effects, je kunt het daarmij vrij gemakkelijk maken als je even een tutorial kijkt op youtube. Tenminste ik weet niet precies hoe je daarmee die van het plaatje maakt, maar je kunt wel heel makkelijk bijvoorbeeld tekst roteren of laten verdwijnen van links naar rechts etc.

^ After Effects is vooral bedoeld voor film bewerking en audio, geen gifjes. Sterker nog, ik weet niet of de optie .gif er uberhaupt tussen zal staan wanneer je zou willen exporteren.

Rosemary, ik doe een opleiding waar we les krijgen in dit programma en we gebruiken voor video editten vooral Premiere pro en voor animaties maken juist after effects. Hier een filmje die ik in AE gemaakt heb, het gaat vooral om de woorden: http://www.youtube.com/watch?v=Ynbj3oW_1GY

Deze is nog redelijk simpel maar ik denk dat je zeker ook zoiets kan maken als zij in haar beginpost had staan. van het exporteren naar Gif weet ik ook niet maar daar moet toch vast wel een mogelijkheid voor zijn?

^
Dat is inderdaad wel wat simpeler dan TS wilt

Nouja dat is mijn punt. Ik ken Premiere en AE ook gewoon, maar wat betreft gifjes is Photoshop meer het beste. Want een video is natuurlijk weer niet wat ze wil, zoals de link. En een gif heb ik nog niet gezien. Ik kan zo wel ff kijken thuis, want als die optie wel bestaat is het wel een goede oplossing. Maar zo niet, dan is AE ook geen optie.