bevriend met ex

ik ben met een jongen bezig, het is duidelijk dat we elkaar leuk vinden en we hebben afgesproken en dat was heel erg gezellig. We hebben het erover gehad en vinden dat de kans dat we iets krijgen groot is, we moeten elkaar gewoon nog een beetje beter leren kennen en het zit helemaal goed tussen ons.

Laatst vertelde hij dat hij nog goed bevriend is met zijn ex. Hij zei dat hij met iemand ging afspreken en dat bleek haar te zijn… Toen ik een beetje boos reageerde vroeg hij of hij het moest afzeggen en dat hij dat voor me zou doen.

Ik weet dat ik hem kan vertrouwen, maar het maakt me zo ontzettend onzeker … vind hij háár dadelijk ineens leuk? Hebben jullie dit wel eens meegemaakt? Is mijn onzekerheid en kutte gevoel terecht?

Toen ik met mijn vriend kreeg ging hij ook nog heel goed om met zijn ex. Hij sprak haar dagelijks. Ik heb hem verteld dat ik het nou niet " o zo geweldig" voor hem vind dat hij zijn ex nog dagelijks spreekt, maar heb het hem niet verboden. Uit eindelijk is het contact tussen hun verwatert nadat onze relatie intenser werd.
(Bleek later ook nog eens dat zij hem nog leuk vind, dus…)

Dus ik zou tegen hem zeggen dat je het niet fijn vind, maar dat je het hem niet verbied oid. Als hij weer verliefd op haar word, dan is hij jou niet waard zo simpel is het.

ik zit precies in die situatie en ik vind het vreselijk. Maar hun contact is (van wat ik via via heb gehoord) ook niet echt op normaal niveau. Zij belt hem elke x als ze in de shit zit. En ik vind dat MIJN taak. Zij moet daarvoor maar een nieuw vriendje zoeken. Hij hoort nu voor mij te zorgen…maar hij ziet dat niet in. In zijn ogen doet hij niks verkeerds en hij zegt dan: ik kan er niks aan doen dat jij geen vrienden bent met je ex…
Tja wat moet ik dan zeggen? Ik voel me er echt heeeeel kut en onzeker over. Maar verbieden kan ik indd ook niet. Maar dagelijks spreken? pfff dat zou mij echt veeeel te ver gaan. Zelfs ik spreek hem niet dagelijks. Ik vind dat je best mag zeggen dat je dat to much vind.

Ga alsjeblieft niet in zee met iemand die nog ‘‘vast zit’’ aan zijn ex.
Ik denk dat het heel erg belangrijk is dat als een relatie met iemand stuk loopt dat je die gene heel lang met rust laat zodat je weer ‘‘tot jezelf kan komen’’.
Zolang je dat niet doet kan 1 van de twee of beide elkaar nooit echt loslaten.
Als je er geen goed gevoel bij hebt dat je vriend met zijn ex om gaat, accepteer dat dan niet of begin geen relatie met hem.
Ik zeg niet dat het in alle gevallen mis gaat, maar vaak wel.
Ik spreek uit ervaring.