Bevestiging vragen.. ?

Hi

Sinds 2 maanden ben ik best wel close geworden met een jongen die ik leuk vind. Qua initiatief is er wel meer vanuit mijn kant gekomen, omdat hij best verlegen is.
Eigenlijk gedragen we ons best wel als een stel : We doen veel samen, we leren mekaars vrienden en familie kennen etc.
En veel mensen geven daar ook al positieve reacties op en er is uitgesproken dat we mekaar leuk vinden.

Maar ik heb eigenlijk nooit echt een serieuze relatie gehad voor langere tijd en ik weet niet precies hoe dat tegenwoordig zit…
Moet het echt nog gevraagd worden of er iets is?
En zo ja, kan je dat als meisje zijnde ook doen?

IEmand voorbeelden van hoe dat bij jullie ging :slightly_smiling_face:?

ehm ik weet niet, dat groeit gewoon zo. Wij lagen in bed en toen vroeg ik hem gewoon hoe het zat, en wat hij nu wilde. Toen maakte we het officieel :slightly_smiling_face:

bij mij vroeg die gewoon wil je mijn vriendin zijn haha maar ik denk dat je er gewoon even met hem over moet praten succes ! :slightly_smiling_face:

Ik vroeg een keer of ik nou z’n vriendinnetje was en toen kreeg ik geen duidelijk antwoord. En toen wat later vroeg hij het ‘officieel’ zegmaar :’)
En een andere keer had ik eerst gezegd dat ik geen relatie wou, dus toen ik het toch wel wou heb ik dat zelf ook weer duidelijk gemaakt en toen hadden we echt.
Ik wil het echt wel duidelijk uitgesproken hebben :stuck_out_tongue:

Dus natuurlijk kan een meisje dat ook doen, je kan gewoon vragen hoe het zit, hoe hij het ziet enzo en zeggen wat jij graag wil.

Bij mij vroeg hij of ik zijn vriendin wou zijn maar toen waren we ook nog 16.
Als ik jou was zou ik gewoon vragen hoe het nu precies zit tussen jullie.

Hij vroeg mij ook verkering, toen was ik 17. Ik denk dat als iemand me op deze leeftijd echt verkering zou vragen ik echt moest lachen. Ik vind het een beetje zo’n kindervraag. Maar dat vond ik ook toen mijn vriend me vroeg :’)

Ik vind nu eigenlijk dat het gewoon zo moet groeien en dat je dan vanzelf kunt spreken over een serieuze relatie of juist niet.

Anders vraag je aan hem of het nu officeel/serieus is? Maar ik denk wel dat het officeel/serieus is, als je elkaars ouders ontmoet etc.

Bij ons was het zo dat hij vroeg of ik iets serieus met hem wilde. En toen zei ik ja.
Ik denk dat je gerust kunt vragen hoe het zit nu. Of het iets officieels is of iets dergelijks.

Hij vroeg mij of ik zijn meisje wilde zijn:)
dus ik helemaal blij en super gelukkig, wil ik hem een zoen geven: “nu moet je het ook nog aan mij vragen.” --’
Maar hij noemde me daarvoor in smsjes al mijn vriendinnetje, maar toen vroeg hij het echt.
Ik zou als ik jou was gewoon vragen wat het nu is tussen jullie.

Ik zou gewoon zoiets vragen van “Hoe zit 't nu eigenlijk tussen ons?”.

Mijn vriend vroeg opgegeven moment (vrij snel eigenlijk) ‘Hebben we nu wat?’
ik: ‘Wil je dat?’
Toen knikte hij heel lief ja en zei ik ‘Dan hebben we wat.’

Ik vind het wel fijn om die bevestiging te hebben en als mensen vragen hoe het zit dat je gewoon een antwoord kunt geven ofzo.

Mijn vorige vriendje vroeg letterlijk ‘verkering’. Dat vond ik een klein beetje verschrikkelijk, heb een hekel aan dat woord. Hij vroeg het ook een beetje op een vreemde toon dat ik niet helemaal wist of hij het meende.
Bij beide heb ik het later op de avond nog even ‘bevestigd’, zodat ik er sowieso zeker van was ;p

Ik heb toen bij mijn huidige vriend gevraagd (na één maand soort van serieuze relatie maar ik wist nou niet zeker of we nu wel echt een relatie hadden) “Ben jij nou mijn vriendje?”. :'D En toen kwam er wel even een gesprekje en toen wist ik het tenminste zeker, hehe.