Beugelvraag..?

Heej meiden

ik mis 3 kiezen 2 aan de onderkant en 1 boven.
maar aan de onderkant word binnekort nog een kies getrokken
en dan komt daar dus een gat te zitten die best groot is hiervoor
moet ik aan een beugel.
waarscheinlijk word het zo een plaatjes beugel.
maar zijn hier meiden die rond hun 19de nog een nieuwe beugel kregen.
en welke kleur zie je het minste?
en volgens mij word me kaak een stuk kleiner …:Okan dat…?
letten ze daar op?

De kleur die je het minste ziet is grijs, maar ik nam heel vaak zwart want dan lijken je tander witter en op een gegeven moment zie je niet meer dat het zwart is. En volgens mij kan het niet dat je kaak kleiner word. XD Ik was zelf 12-14 toen ik een beugel had.

op je 19e een beugel is wel een beetje laat, ja
maar mijn broers hadden ook rond hun 15e/16e.
ik zie wel meer mensen met een beugel terwijl ze rond de 20 zijn ofzo. :slightly_smiling_face:

ik krijg binnenkort een beugel. (a)

beetje nutteloze post. XD

ja mijn vorige tandarts was daar op tegen ofzo.
ik had het al is gevraagt maar volgens hem was het niet nodig
maar ik kan nu kiezen tussen een beugel prothese of bruggen.
maar dan is een beugel het goedkoopst.

maar als je kaak niet kleiner word vraag ik me toch af waar alles blijft
want mijn kiezen moeten weer tegen elkaar aan staan en dan moeten ze een heel stuk opschuiven,?

ik wil helemaal geen beugel hahaha maar ben bang dat het wel moet want een prothese kost ong 2000 euro zei de tandarts en dat word niet vergoed
en bruggen kosten tussen de 1700 en 2000 euro en die worden wel voor een deel vergoed…maar ja dat zijn eigenlijk gewoon een soort vulling tussen je tanden dus dat zit alleen aan je tanden vast zeg maar…

het liefste zou ik prothese willen van die nep kiezen zeg maar dat lijkt me het mooiste maar dat is veeeelste duur…:frowning_face:

ik had 2.5 jaar een plaatjesbeugel en daarvoor ook nog 2 andere beugels. ik had gewoon grijs, ik dacht er verder niet zo bij na en had geen zin in een kleurtje hihi.

mn moeder had vorig jaar der beugel, en ze is nu 42…
en ze had geen kleur.

x

hahaha dat kan ook iid…!maar als ik vroeger een beugel had gehad vond ik het niet zo erg maar ik ben nu al 19 en dan wil je liever geen beugel…:stuck_out_tongue:

UP

Ach een beugel is niet erg hoor op je 19e. Je ziet steeds meer mensen met beugels lopen. En na de beugel heb je mooie rechte tanden dus even doorheen bijten :stuck_out_tongue:

mijn tanden staan gelukkig wel al redelijk recht alleen aan de onderkant moet dus een gat gedicht worden maar vraag me dan toch wel of hoe ze dat doen want als je 3 kiezen mist aan de onderkant dan moete je achterste kiezen wel heeel stuk opgeschoven worden:O
en dan krijg je aan de achterkant een gat ofzo…:open_mouth:

UP:)

ik ben 17 en heb me beugel pas 4 maanden :’)
ik vind het best kut vanwege me leeftijd…als ik nou 14/15 ofzo was dan had ik wel minder erg gevonden mja… het resultaat is het wel waard

ja dat heb ik ook freaky
ik wou het op me 14de al maar toen zei me tandarts
dat is helemaal niet nodig blabla mijn tandarts was tegen beugels
heb nu net een nieuwe en die zegt dat ik een beugel moet nemen
(of prothese of bruggen)

ik heb een heel probleem gebit, je ziet het niet als je het weet, maar het is wel shit, want over een tijdje zie je het wel. want ik krijg 2 nep-tanden, aan de voorkant, maar die krijg ik pas op mijn 15e, ben nu 13. Maar nu worden er 2 gaten gemaakt, beetje aan de voor-zijkant… dus dat ga je wel zien. dat vind ik zwaaaar vervelend.

maar ik zie regelmatig ouderen lopen met een beugel, en ik vind grijze elastiekjes het minst opvallen.

19 is wel laat hoor maar je moet er iets voor over hebben…
ik heb zelf alleen voor snachts een plaatjes beugel maar hoebedoel je dat met kleuren enzo? want dat plaatje zelf is bij mij gewoon huidskleur om zo te zeggen :wink:
xxx

je kan toch altijd kiezen ofzo…?de enne heb rood de ander zwart die weer paars …:stuck_out_tongue:
maarree wat ik me dus afvraag is omdat mijn kiezen nu naar voren word gehaald dan krijg ik of een gat achterin of ik krijg volghens mij een ingevalle gezicht ofzo omdat daar dan geen kiezen meer zitten snap je wat ik bedoel?

hee,
euhm bij mij hadden ze hem al gemaakt dus ik kon niet kiezen maar als je het vantevoren overlegt met je orthodontist dan kan dat dus wel.
ik snap wat je bedoelt met die kiezen, maar ik je gezicht past zich ook mee aan om zo te zeggen, dus niet dat je ineens een spook lijkt ofzo!
bij mij voor dat ik een beugel had stond me kin iets naar voren en 2 jaar later nadat me slotjes er uit was stond het weer iets naar achter om zo te zeggen.

ja maar dan zou me kaak dus kleiner worden denk…
nou ja ik moet even kijken.:frowning_face:
stom gedoe

Ik heb ook eeen beugel
& dit komt omdat mijn mond te breed is snapje?
en zodat ze m’n mond kunnen versmallen moesten eerst 4 kiezen getrokken worden 2 boven en 2 onder
& je mond wordt wel kleiner, maar je merkt daar niet zoveel aan aande buitenkant…