Beugels.

Hoi, ik heb sinds 2 dagen geleden heb ik 2 beugels erbij gekregen.
ik had een verhemelde versprijder en nu heb ik slotjes boven en onder, en onder zit voor mijn tanden ook nog een klein beugeltje. het doet echt heel zeer, en ik heb 2 dagen alleen nog maar gedronken, (datdoetzelfspijn)
vla lukt ook niet want als ik mijn lepel in mn mond doet, doet het al pijn.
en ik heb al geprobeert wat te eten alleen dat doet te pijn, en het blijft dan meteen in mijn beugel haken en dan moet ik het er meteen weer uitpulken.
en ik mag alleen maar water drinken. dat is echt super goor.
heeft iemand tips ?

Ja, vraag het je ortho.

Waarschijnlijk zul je binnenkort toch wel weer wat kunnen eten. Ik denk dat je er naar een paar dagen al een stuk minder last van hebt. Tot die tijd zou je denk ik wel vla en appelmoes enzo met een rietje kunnen eten/drinken?

Toen ik een beugel had dronk ik altijd cola en ice thea.
En je merkt het niet als je beugel eruit moet.
En die pijn heb je de eerst dagen wel.De tanden moeten zich dan ‘zetten’
De pijn gaat over na ongeveer 2-5 dagen,bij de ene persoon sneller dan bij de ander.
En ja het kan wel dat het tussen je beugel blijft zitten tijdens het eten,dat was bij mij ook zo.

Helaas hoort dat erbij. Ik ging alleen maar yoghurt eten, en gepureerde dingen. Milkshakes (met fruit, om toch wat gezonde dingen naar binnen te krijgen.) Na een week is de pijn helemaal weg meestal. Slotjes, jemig wat een kutdingen waren dat zeg.

Ik heb ook net, ongeveer een maand geleden, een beugel gekregen. Als je alleen kan drinken probeer dan een smoothie van fruit te maken of een milkshake. En verder toch proberen wat yoghurt of vla te eten en misschien wat aardappelpuree. En je kan op zich wel andere dingen drinken, maar doe het dan met een rietje.

ik heb ook blokjes, en ik had er eerst ook heel veel last van. (nouja, de eerste dag niet, de dag erna wel…) maar het beste is, ook al doet het pijn sommige dingen toch te proberen. Begin met iets zachts zoals inderdaad vla of appelmoes :wink:
als het na een aantal dagen nog heel veel pijn doet, moet je maar even terug naar de ortho gaan… succes!

Dankje voor alle tips! <33.
maar hebben jullie mischien ook tips om te eten, want ik kan nouwlijks drinken en ik heb al 3 dagen niet meer gegeten en ik voel me echt slap enso en moe.

Het klinkt vies, maar stop je eten in de blender. Of snij het in zulke kleine stukjes dan je het direct kunt doorslikken. Eerste week is vervelend, maar het went vanzelf. Ook al blijf je wel altijd alles tussen je slotjes krijgen.

Oke, dankje voor de tip! <3. x

De blender is inderdaad je redding.
Maak lekker smoothies, met banaan enzo, en yoghurt, aardbeien, peren, je kunt er eigenlijk van alles doorgooien.
Gezond én lekker, en dan zit je ook gelijk weer een beetje vol.
Soep eten gaat vast ook wel.
En ik weet hoe pijnlijk het kan zijn, maar doorbijten (letterlijk, haha.) helpt wel, dan gaat het het snelste weg!
Dus toch proberen de pijn te negeren en wat te eten, zou ik zeggen.

Oh, en ik weet niet of je dat al doet, maar paracetamol werkt misschien ook wel, bij mij werkte dat iig wel.

Jaa , ik heb het al geprobeerd al heel vaak , alleen het helpt niet bij mij. ):
x

Probeer dingen te eten waarvoor je je tanden niet hoeft te gebruiken want daar staat nu druk op, wat hierboven al staat; gooi het in de blender. Verder soep/vla of yoghurt (producten), danoontje. Je kan later ook proberen een zacht broodje met evt. boter/kaas in je soep te soppen en te eten, dat hoef je niet te kauwen.

Maar maak je er niet te druk over, het is een paar weken en dan trekt het gewoon weer weg, dan is je mond er aan gewend

Dat heb je inderdaad de eerste paar dagen/week. Na een tijdje trekt dit weg en voelt alles weer normaal! Je kunt nu het beste zachte dingen eten. Het doet misschien zeer, maar het kan niet zo zijn dat je drie dagen niets gaat eten. Dus gewoon soep, vla en dat soort dingen proberen te eten. Of het inderdaad in een blender stoppen als het echt enorm veel pijn doet. Succes =)