Beugels!

[b]Wie van jullie heeft of had een beugel?!
Of krijgt?

Ik heb al vanaf september een beugel. Ik heb vanmiddag een dikke draad bovenin gekregen en elastiekjes. En ik heb er best wel last van.

Nemen jullie welleens een paracetemol als het erg vervelend is nadat je naar de orthodontist bent geweest?
[/b]

had geloof ik alleen de eerste week paracetamol… maar kan toch gewoon als je er last van hebt?
mijn vriendin heeft ipv elastiekjes echt veren aan de zijkant! lijkt mij vet pijnlijk haha.

over 'n week heb ik mn beugel precies 1 jaar =)
heb gewoon zo’n blokjes ding met onopvallende zilveren elastiekjes.

ik moet hem 1 tot anderhalf jaar en laatst vroeg ik wanneer ie eruit mocht zegt hij half jaar tot jaar -__-
maar hij zij vorige week dat het er goed uitzag, en volgende maand krijg ik elastiekjes -heb ik op begin ookal gehad-
en ik ga over 2 maanden vragen of hij er rond mijn verjaardag (5 september)/ eerste schooldag uit mag :ok_woman: want ik ga naar 4e en dan wil ik hem niet meer haha.

[i]ik heb een beugel gehad. deed bij mij ook wel pijn ja, als ze draden verwisselden. maar nam nooit een asperine daarvoor (maar ik hou absoluut niet van medicijnen, dus dat kan er ook mee te maken hebben).

gosh, wat ben ik blij dat ik dat ding er al uit heb =).[/i]

Eerst had ik ook van die ‘veren’ zit strak tegen je tanden. Ik vind dit zelf erger.

ik heb er nooit een gehad, en hoef er ook geen :)

ik had eerst een blokbeugel
toen een slotjesbeugel + plaatje

ik heb nooit echt last van pijn gehad, alleen als ik elastiekjes inhad en toen kreeg ik van me orthodontist een soort van speciale asprine die goed tegen pijn werkte in de mond en die smaakte ook heel lekker… maar kweet niet meer hoe dat heet want het is al 4 jaar geleden ofzo

oh oke, maar wat heb je dan precies? gewoon blokjes met een dikkere draad dan normaal? dat doet soms idd echt pijn als je dan tegen je tand stoot x] maar meestal is het na dagje over want dan zijn je tanden ‘gewend’ toch? =)

ik heb eerst een plaatje gehad… met zo’n draadje voorlangs… samen met een buitenboordmotor… en daarna nog een slotjesbeugel…

heb 1 keer heel veel pijn gehad toen zo’n vrouw die plastic klem in m’n mond wou doen en hij in m’n mond knapte… m’n tong, wang en gehemelte waren helemaal kapot… helemaal aan het bloeden… mocht ik even m’n mond gaan spoelen omdat m’n mond vol zat met bloed… zie ik zo’n jochie naast me zitten dat nog geen beugel had… en ik… evil als ik ben :stuck_out_tongue: even een heel grote grijns naar dat jochie gedaan… *met dat bloed dus op m’n lippen en tanden* die ogen werden grooooot!

Ik had een beugel en ik ben superblij dat hij eruit is.

Ik had eerst een soort plaatje en een nachtbeugel (buitenboord).
Nu heb ik boven slotjes , en ik krijg binnenkort onder slotjes!

Ik heb nu bijna 7 maanden slotjesbeugel xD Dat strakker draaien doet wel pijn ja deed/doet het bij julie ook zo pijn dat tandenpoetsen pijn doet ?

blij dat ie eruit is! :cold_sweat:

Ik mis mijn beugel.:c

Maar ik nam wel eens asprines maar het hielp niet echt, je moet het maar gewoon laten gaan en proberen weinig aandacht aan te besteden.

k ben 16 en heb m een maandje ofzo.
ik moet m 3 jaar…
en dan ben ik dus bijna 20.
zucht.
maarja. ik heb er niet zoveel last van.
behalve dat er nu een blokje los zit.

ik had een beugel en thankgod,
hij is eruit.
ben superblij!

ik heb nu een half jaar beugel,
ik heb er altijd last van, heb ook elastiekjes, maar die wil ik net in, maar moet wel,
ik neem een aspirine en eet zachte dingen die me moeder speciaal voor mij haalt

x

ik heb sinds november 2008 een slotjesbeugel…
en moet hm voorlopig nog wel evenn :woman_facepalming:

mijn beugel mag er over een maandje uit! en dan heb ik hem bijna twee jaar gehad, echt lang. hiervoor heb ik ook 2,5 jaar een blok enzo gehad, maar gelukkig heb ik die nietmeer!

laten we het zo zeggen:
sinds mijn zevende levensjaar.
januari 2008 ging hij er uit.
dus heb zeven jaar een beugel gehad
alle soorten en maten.
en ze deden allemaal pijn, maar nooit paracetemol ofzo geslikt.
ben nu al een tijdje klaar en geniet heel erg van mijn tanden. hahah. :cold_sweat:

Ik heb ook een beugel, weet niet precies hoe lang ik hem nog moet…
Maar heb zelf nog geen paracetemol genomen tegen de pijn, ook al heb ik soms wel erg last, als je net weer naar de ortho bent geweest.