Beugelpijn! :(

Halloo,

ik heb nu precies een week een beugel (plaatjes, boven en onder) en ze hadden me gewaarschuwd dat het de eerste paar dagen pijn zou doen. Ik had er dus rekening mee gehouden en vloeibaar eten ingeslagen. Het deed niet-normaal-veel pijn! Maargoed, ik werk me door die eerste paar dagen heen en na vier dagen kon ik weer zachte dingen eten (ik kon alleen kauwen met min kiezen).
Nu ben ik een week verder en nog steeds kom ik niet verder dan zachte dingen. Mijn voortanden zijn zo gevoelig! Het doet echt heel veel pijn en ik vind het niet grappig meer.

Het is wel zo dat eerst al mijn tanden opgeschoven moeten worden om ruimte te maken voor mijn voortanden en dat die dan kunnen draaien maar dat het nu nog zoveel pijn doet, is dat wel normaal?
Heeft iemand dit ook gehad?
En hoelang duurde dit bij jullie?

Bedankt!

Ik heb nu ookal bijna 2 jaar een beugel en dat is normaal,
dus geen zorgen. :wink:
ik heb er zelf ongeveer 3 weken last van gehad,
maar ik denk dat dat best wel verschilt per persoon, per beugel…
En als het écht zo erg is neem dan een asperientje. :slightly_smiling_face:

ik kan het me niet eens meer herinneren of het pijn deed of niet haha, ik heb maar voor 2,5 maanden een beugel gehad… niet zo’n plaatjesbeugel ofzo hoor. alleen mijn tanden staan nogsteeds scheef. vind ik dan.
misschien asperines tegen de pijn?

Ja, ik kan me herinneren dat het idd heel veel pijn doet, vooral als je hem nog maar net hebt. Ik weet niet meer precies hoe lang het duurt, maar het enigste wat je kunt doen is eigenlijk gewoon paracetamol nemen en geduld hebben… Ik neem aan dat het sinds je hem hebt toch al wel iets minder is geworden?

3 WEKEN! :flushed:
okeeee ik ga dooooood
ik sta als stijf van de medicijnen
De pijn van mijn kiezen is al wat minder geworden ja maar mijn voortanden nog lang niet! :frowning_face:

Die pijn is normaal ja. Zeker als je hem net hebt kan het best veel pijn doen. De pijn gaat vanzelf weer over, totdat je weer naar de orthodontist moet en ze hem weer strakker zetten, dan heb je weer pijn en zo gaat het steeds maar door.

je went aan de pijn! Ik wel in ieder geval.

Ik ken de pijn nog wel! Maar het went vanzelf! Zoals iedereen zegt… komt goed:)

ik heb er ook last van, maar het gaat over! gewoon veel koude dingen eten zoals ijs, hielp bij mij, en paracetamol, en afleiding zoeken!

oke, bedankt voor alle reacties :slightly_smiling_face:

De pijn is normaal, vooral in het begin of wanneeer je een ander draadje krijg
Maar anders kan je altijd een paracetamol nemen

ik had ook veel last van mijn voortanden , bij mij was het ongv . na 3 dagen minder.

Mrgoed ben blij, ik moet morgen mijn vrstandskiezen weg laten snijdde , veel pijnlijker (zou zo met je wille ruile :stuck_out_tongue: )

Mr succes

Bij mij werd het na 2 weken pas minder geloof ik, word vanzelf wel minder. Gewoon voorzichtig blijven doen met eten.

Mijn verstandskiezen meot ik er ook nog uit laten halen hoor :stuck_out_tongue:

jahoor, de pijn is normaal. ik weet natuurlijk niet hoe hoog jou pijngrens is, maar bijt gewoon even door. heb je van die was gekregen? dan moet je bolletjes maken en ze om je blokjes (als dat hetzelfde is als plaatjes ofzo, wat jij hebt) doen zodat je vel er niet zo van open gaat. en voor de rest, tegen de pijn van het ‘trekken’ van je beugel kun je misschien een pijnstillertje slikken.

is normaal, wie mooi wil zijn moet pijn lijden. :relieved:

Het is echt heel normaal! Nergens druk over maken dus.

oh & als alleen een deel van je tanden pijn doen moet je gewoon met het deel dat ‘goed’ is kauwen… maar dat had je volgensmij zelf al uitgezocht xD
&Ja 3 weken maar het verschilt écht heel erg, misschien word je morgen wel wakker en is het over!:slight_smile:

Toen m’n beugel er net inzat, heeft 't een week ook superveel pijn gedaan. Pas na een week kon ik zachte dingen kauwen.
Helaas is dat heel normaal.
Straks gaan ze het weer aandraaien, en dan heb je waarschijnlijk weer een paar dagen pijn, maar de eerste keer is het ergst.

Ja, die pijn is echt niet normaal, maar trekt gelukkig wel weg.
Gewoon even een tijdje ‘doorbijten’.