beugelpijn

Ik heb gister dus slotjes gekregen, en ik heb echt zo’n pijn aan m’n tanden!
Ze zijn heel gevoelig en ik kan niks eten …
Heeft iemand misschien tips om het te verminderen , of heeft iemand het zelf gehad?
Of misschien eten wat je dan heel makkelijk kan eten?
Ja ik heb niet zo veel ervaring met beugels .

xxx

Iedereen met een beugel heeft dit volgens mij wel gehad.

Veel paracetamol nemen?

Ik heb er echt heel veel genomen, maar het werkt maar iets van 10 minuten.

ibuprofen nemen xd?
En gewoon echt vloeibaar voedsel eten!
En echt niet aan harde dingen beginnen krijg je alleen nog maar meer pijn!

dankjewel OpbaalsKrokodil, ik ga vandaag meteen Ibuprofen kopen. (:

yoghurt, ijs en pudding van die dingen eten en na een dag of 2 of 3 kan je weer vreten zoals tevoren :slightly_smiling_face:

Ai, dat is zo naar!
dat heb ik ook gehad. maar ik kon pas weer alles eten na anderhalve week.

Ik zou gewoon vooral met dit weer iets verkoelends nemen. Zoals koude yoghurt idd, of vla ofzo. Ibuprofen innemen, en afleiding zoeken! Zo was ik de hele week achter de tv te zien met een hele seriebox van Friends. (:

Veel succes, het is over een paar dagen over!

Ik weet precies wat je bedoelt…
Een beugel is op het begin echt verschrikkelijk.
De eerste week is het lastig met eten, bij de meesten gaat de pijn na een dag of 4/5 wel weer weg.
De tip die iedereen geeft, eet voornamelijk zachte dingen zoals pudding e.d., als dat echt niet gaat zou je er aan moeten denken om dat die fruitdrankjes te gaan drinken of van die graandrankjes.
Ik zou die was die je erbij krijgt om op je beugel te doen als het heel erg in je lippen drukt, ook goed bij je houden!
Ik heb mijn beugel nu bijna een jaar, en ik heb nog steeds pijn aan mn beugel die in mn lippen duwt.
Dit is lang niet bij iedereen, maar ik zou het voor het geval dat wel goed bijhouden!

Ahw, ja ik heb hem nu 1 maandje
inderdaad, de dag nadat die er is ingezet was het ergst
morgen is het al een heel stuk minder
maar volgendeweeg kan je pas echt weer broodkorsten eten enzo
ik kon zelf wel met veel geduld normaal brood eten zonder de korst
geen beetje op zuigen en proberen zacht te kauwen

ah dat is echt rot ja!
bij mij hielp een paracetemol meestal wel. en ik at vooral zachte dingen en vloeibare dingen (yoghurt, drinken, cake etc)
maar als het goed is wordt de pijn wel steeds wat minder! (:

zachte dingen eten, en bij mij was het na een paar dagen al voorbij!
sterkte.
xxx

Bij mij hielp niets :wink:
Ik had er altijd heel erg last van, dus als ik net naar de ortho geweest was leefde ik op vla en cake!

jaah dat had ik ook! na een paar dagen is het voorbij (bij mij dan xd), gewoon veel cake eten en kiwi;s gaat ook wel :wink:

ik heb het na 3 jaar nog steeds pijn door die veren maarja heb je niks aan haha. Gewoon zachte dingen eten en veel soep enzo

Gewoon even doorbijten en niet aanstellen. Toen ik mn beugel had gekregen, at ik ook gelijk stokbrood (ik moest wel).

Had ik ook ja, toen ik nog een beugel had. Bij mij hielp een paracetamol ook niet. Ik heb zachte dingen gegeten en maar gewacht tot het over ging. (Ik kan me herinneren dat de pijn die ik had toen ik mijn beugel kreeg, een weekje duurde.)

just suck it up.
De pijn is vreselijk, heb het ook gehad.
Paracatamol (en de rest van die medicijnen) werken bij mij niet.
Ik heb een hele week op vloeibare dingen geleefd xD
Dus water, pap, drink yoghurt, soep, puree, stampotten misschien(kan je met je tong verder ‘stampen’ ipv je tanden xD) , vla, hele zachte cake en aardbeien in hele kleine stukjes.
Maar de pijn wordt elke dag minder. Maandje later ga je weer naar de orto en dan draaien ze het weer aan en dan begint de pret weer opnieuw. (maar het duurt dat wel iets minder lang hoor!)
succes!

Inderdaad even doorbijten. Je zult er nog wel vaker last van krijgen.
Gewoon afleiding zoeken en zacht/vloeibaar voedsel eten.
Ik at altijd puddinkjes of koude schotel. Kun je makkelijk afslikken en is lekker koud.

DAt had ik ook bij de ene doet het meer pijn dan bij de ander :wink: Ik moest er zelfs een dag voor thuisblijven want het trok helemaal door naar mij hoofd echt niet leuk -.-’

maar het gaat vanzelf weer over ^.^

edit: Mijn tandarts is ook erg hardhandig xD En toen mijn beugel eruit moest ging het ook amper -.-’ echt dat mens met die tang helemaal eraan trekken en ze schoot steeds uit in me tandvlees *CRY* Ik dacht dak dood ging echtwaar :stuck_out_tongue: en toen zijn er stukje glazuur afgebroken :frowning_face: Maar ik heb gewoon een stomme tandarts hoor maak je geen zorgen :stuck_out_tongue: ojaa hij stinkt nog uit zn mond ook en doet geen kapje voor zn mond -.-’ Niet leuk kan ik je vertellen xD

had ik ook. eerste dag deed zo’n pijn :’) heb veel breakers op school enzo op, maar thuis heb ik gewoon meegegeten, ik dacht dan gaan het het snelst over.

serieus ik deed wel een half uur over een boterham en het deed pijn, maar ik denk echt dat de pijn het snelst weggaat als ze gelijk ‘wennen’ aan harde dingen…